Haydarpaşa Garı Peronlar ve Hatlar


Haydarpaşa Garında peronların 1950'lerdeki durumunu gösteren bir fotoğraf (Demiryollarımız, TCDD Matbaası, 1958).


Haydarpaşa Garında karayolu köprüsünden hatların görünümü. En solda görünen ve şimdi olmayan köprü ile ilgili dostum Altan Ataman'dan gelen bilgi şöyle: "O köprüyü küçüklüğümde kullandığımızı hatırlarım; İstanbul'a anneannemlere gittiğimizde trenden inip, köprüyü tırmanıp, sola Üskudar yönüne dönerdik. O yıllarda köprü üzerindeki trafik iki yönlüydü. Gardan, şimdi otopark olarak kullanılan bölgeye ve Et ve Balık Kurumu'nun kombinasının içine kadar uzanan hatlar ayrılır ve şimdi garın yanından geçen karayolunu çaprazlamasına bölerdi.Tramvayın Anadolu yakasında kalkmasından bir süre sonra köprünün genişletilerek yenilenmesi sırasında gara inen bölüm sökülerek şimdiki trafik düzenine geçilmiş. Hangi tarihte olduğunu bilmiyorum.". (Demiryollarımız, TCDD Matbaası, 1958).


Haydarpaşa Garının köprüden görünümü (1993).


Haydarpaşa Gar çıkışı. Solda sıcak bekleyen iki E 40 000, sağda vagon yıkama tesisi, uzaklarda iki DH 6 500 ve ana hattın solunda Haydarpaşa Depo yer alıyor (2. Ağustos. 2002).


Haydarpaşa Gar çıkışı ve sergilenen kırmızı bir lokomotif. Hatların sol tarafı depo (2. Ağustos. 2002).


Haydarpaşa'da bulunan iki depodan yuvarlak olanı. Bu depoya dağıtım plak torna (döner köprü) ile yapılıyor. Aynı plak torna tek yönlü lokomotiflerin gidiş yönünde çevrilmesi için de kullanılıyor. Depoda görünenler (soldan sağa) DE 33 000, DH 7 000, DH 6 527 ve en sağda depo içinde bir DE 24 000 (28. Nisan. 2008).


Haydarpaşa Garında peronlarda bir E 43 000 (sağda) ve bir E 40 000 bekliyor (2. Ağustos. 2002).


Haydarpaşa Garında hatların binadan görünümü (2. Ağustos. 2002).


Perondaki bir treni çıkartan DH 6 500 lokomotif (8. Haziran. 2004).


Haydarpaşa'da peronların binadan görünümü. Solda iki 14 000 elektrikli banliyö dizisi, sağda E 43 000 lokomotif (8. Haziran. 2004).


Haydarpaşa garındaki 7 yolun yetersiz kalması sonucu önceleri "Yeni Yol" sonraları "Kuzey Yol" denen ve son olarak da yolların numaralaması değiştirilerek 1 ve 2. Yol adını alan ek banliyö hatları (23. Ekim. 2003).


Haydarpaşa Garına sonradan eklenen yolda bekleyen 14 021 elektrikli banliyö dizisi (24. Ekim. 2003).


Haydarpaşa garında trenleri çevirmek (müselles etmek) için kullanılan kuşak hattının ana hattan (hattı cariden) görünümü (24. Ekim. 2003).


Söğütlüçeşme'den Haydarpaşa'ya inen iki tarafı taş duvarlı hat. Dikkatli bakılırsa trenin hemen üzerinde Haydarpaşa giriş sinyali (CTC) de görülebilir (24. Ekim. 2003).


Haydarpaşa'dan Söğütlüçeşme'ye çıkan rampa. İleride görünen kemerli köprüden hemen sonra Söğütlüçeşme başmakası var (24. Ekim. 2003).


Bu hattın iki yanındaki kesme taş duvarın yanı sıra duvara meydan okuyan bitkiler de ayrı bir güzellik (24. Ekim. 2003).


Haydarpaşa Gar yollarının genel görünümü (28. Ekim 2006).

Hatların gece görünümü. Arkada gar binasında çalışanların ışıkları da yanık (22. Aralık. 2006).


Akşam saatinde Haydarpaşa Garına giden makaslar. Bir cüce CTC sinyali de sarı yanıyor (24. Mayıs. 2007).


Akşam peronda bekleyen bir E 43 000 lokomotif (24. Mayıs. 2007).


Peronda birbirinin üzerine yanaşmış iki E 52 500 lokomotif (24. Mayıs. 2007).


Aynı lokomotifler farklı bir açıdan (24. Mayıs. 2007).


Haydarpaşa Garının ekspreslere ayrılmış peronları ve arkada Gar binası (20 Haziran. 2007).


Lokomotiflerin gara yanaşmasını azaltmak için yollar kısaltılmış. Bu da eski 5. yol. Önce elektrifikasyon bir izolatörle kesilmiş, sonra hortuvar ile yol da ileri alınmış (20 Temmuz. 2007).


Eki 5. yolun uzun süredir kullanılmayan kısmı ve Gar binası (20. Temmuz. 2020).


E 43 037 ve ardında bir E 52 500 peronda (8. Aralık. 2007).


E 43 036 ve E 43 037 Haydarpaşa Garında peronlarda yan yana (8. Aralık. 2007).


Bir 14 000 banliyö dizisi kıvrımlı, sonradan eklenen banliyö yolunda hareket etmeyi bekliyor (8. Aralık. 2007).


Gece yağışta hatlar (28. Nisan. 2008).



Ana Sayfaya...