Haydarpaşa Garında peronların
1950'lerdeki
durumunu gösteren bir fotoğraf (Demiryollarımız, TCDD
Matbaası, 1958).
Haydarpaşa Garında karayolu
köprüsünden
hatların görünümü. En solda görünen ve şimdi olmayan köprü ile
ilgili
dostum
Altan
Ataman'dan gelen bilgi şöyle: "O
köprüyü
küçüklüğümde
kullandığımızı hatırlarım; İstanbul'a anneannemlere
gittiğimizde
trenden
inip, köprüyü tırmanıp, sola Üskudar yönüne dönerdik. O
yıllarda köprü
üzerindeki trafik iki yönlüydü. Gardan, şimdi otopark
olarak kullanılan
bölgeye ve Et ve Balık Kurumu'nun kombinasının içine kadar
uzanan
hatlar
ayrılır ve şimdi garın yanından geçen karayolunu
çaprazlamasına
bölerdi.Tramvayın
Anadolu yakasında kalkmasından bir süre sonra köprünün
genişletilerek
yenilenmesi
sırasında gara inen bölüm sökülerek şimdiki trafik
düzenine geçilmiş.
Hangi
tarihte olduğunu bilmiyorum.".
(Demiryollarımız, TCDD
Matbaası,
1958).
Haydarpaşa Garının köprüden görünümü (1993).
Haydarpaşa Gar çıkışı. Solda
sıcak
bekleyen
iki E 40 000, sağda vagon yıkama
tesisi,
uzaklarda
iki DH 6 500 ve ana hattın solunda
Haydarpaşa
Depo
yer alıyor (2. Ağustos. 2002).
Haydarpaşa Gar çıkışı ve
sergilenen
kırmızı bir lokomotif. Hatların sol tarafı depo (2. Ağustos.
2002).
Haydarpaşa'da bulunan iki depodan yuvarlak olanı. Bu depoya
dağıtım
plak torna (döner köprü) ile yapılıyor. Aynı plak torna tek
yönlü
lokomotiflerin gidiş yönünde çevrilmesi için de kullanılıyor.
Depoda
görünenler (soldan sağa) DE 33 000,
DH 7 000, DH 6 527
ve en
sağda depo içinde bir DE 24 000 (28.
Nisan.
2008).
Haydarpaşa Garında peronlarda bir
E
43 000 (sağda) ve bir E 40 000
bekliyor (2.
Ağustos. 2002).
Haydarpaşa Garında hatların
binadan
görünümü (2. Ağustos. 2002).
Perondaki bir treni çıkartan DH 6 500
lokomotif
(8. Haziran. 2004).
Haydarpaşa'da peronların binadan görünümü. Solda iki 14 000 elektrikli banliyö dizisi, sağda
E 43 000 lokomotif (8. Haziran. 2004).
Haydarpaşa garındaki 7 yolun
yetersiz
kalması sonucu önceleri "Yeni Yol" sonraları "Kuzey Yol" denen
ve son
olarak
da yolların numaralaması değiştirilerek 1 ve 2. Yol adını alan
ek
banliyö
hatları (23. Ekim. 2003).
Haydarpaşa Garına sonradan
eklenen yolda
bekleyen 14 021 elektrikli banliyö dizisi (24. Ekim. 2003).
Haydarpaşa garında trenleri çevirmek (müselles etmek) için
kullanılan
kuşak hattının ana hattan (hattı cariden) görünümü (24. Ekim.
2003).
Söğütlüçeşme'den Haydarpaşa'ya
inen
iki tarafı taş duvarlı hat. Dikkatli bakılırsa trenin hemen
üzerinde
Haydarpaşa
giriş sinyali (CTC) de görülebilir (24.
Ekim.
2003).
Haydarpaşa'dan Söğütlüçeşme'ye
çıkan
rampa. İleride görünen kemerli köprüden hemen sonra
Söğütlüçeşme
başmakası
var (24. Ekim. 2003).
Bu hattın iki yanındaki kesme taş
duvarın
yanı sıra duvara meydan okuyan bitkiler de ayrı bir güzellik
(24. Ekim.
2003).
Haydarpaşa Gar yollarının genel görünümü (28. Ekim 2006).
Hatların gece görünümü. Arkada
gar binasında çalışanların ışıkları da yanık (22. Aralık.
2006).
Akşam saatinde Haydarpaşa Garına giden makaslar. Bir cüce CTC sinyali de sarı yanıyor (24. Mayıs.
2007).