Katener Gerilim Aralığı: 19-27.5 kV
Boji Düzeni: Bo'Bo'Bo'
Azami Hız (43 001-33 ve 43 035, 43 044
ve 45): 90
km/sa
Azami Hız (43 034 ve 43 036-43): 120
km/sa
Dişli Oranı: 93/16 (90 km/sa), 88/21
(120 km/sa)
Ağırlık: 120 t
Dingil Basıncı: 20 t
Anma Gücü: 2180 kW
Dinamik Fren hız 5 km/sa ile azami hız
arasındayken kullanılabilir.
Lokomotifin Kesit Görüntüleri (büyük
görüntü için tıklayınız).
Boji Ayrıntısı (büyük görüntü için
tıklayınız).
E 43 000 lokomotiflerin ön görünüşü.
90 km/sa Azami Hız için Cer Kuvveti
90 km/sa Azami Hız için Dinamik Fren
Karakteristikleri
E 43 000 Marşandiz Gar Doğu
makaslarından
çıkıyor (30. Aralık. 2001)
E 43 004 Sapanca Civarında.
Demiryolundaki
deverden ötürü lokomotifin sola yattığı, ve trenin geliş yönüne göre
geride
bulunan hemzemin geçit nedeniyle katener yüksekliğinin arttığı,
pantografın
normalden daha fazla açıldığı görülebiliyor (TEM kenarındaki Mola Yeri,
26. Şubat 2002)
E 43 004 Ankara Garında. Sağ önde duran
kablo ikili kumanda kuplininin kablosu. Diğer lokomotifin solundaki
prize
takıldığında iki lokomotifin tek kabinden kumandasını olanaklı kılıyor
(9. Mart. 2002)
E 43 004 Ankara Garında (9. Mart. 2002)
E 43 004 Ankara Garında. E 43 000'lerin
Bo'Bo'Bo' dingilleri ve gövde mafsalsız bir orta bojisi olduğu için
orta
boji gövdeye kayar mafsallarla tutturulmuş. Kurblarda ön ve arka
bojiler
dönerken orta boji sağa sola kayıyor. (9. Mart. 2002).
E 43 000'lerin orta bojisindeki kayar yatağın alttan görünüşü (Ankara
Loko Bakım Atelyesi, 12. Kasım. 2004).
E 43 021 Adapazarı Ekspresi ile Haydarpaşa'ya
gitmek üzere Adapazarı Garında bekliyor. Lokomotifin ikili kumanda
kablosu
yok (1. Ağustos. 2002).
E 43 021 yine Adapazarı Ekspresi ile Haydarpaşa'ya
giriyor. Solda bir bölümü görünen mavi lokomotif E
40 000 (9. Eylül. 2006).
Yeni revizyondan çıktığı çok belli olan E 43 011 eski Haydarpaşa
istasyon binası mihverinin (Klm 0) biraz ilersinde tek başına bekliyor.
Lokomotifte SA3 yarı otomatik koşum takımı var. Soldaki lokomotif ise E
43 021 (22. Aralık. 2006).
E 43 011 Haydarpaşa Deposuna girmek üzere yolda. Depoda neler yok ki:
En solda ilk renkleriyle bir E 52 500,
yanında sağa doğru üç dizi A4 14 000 elektrikli banliyö dizisi sonrasında bir E 40 000 (herhalde 8) ve onun arkasında saklanan BB 4000 ve sonra yine bir dizi A4 14 000 (22 Aralık 2006).
Bir E 43 000 Ankara Garı doğu
makaslarında
manevra yapıyor (13. Şubat. 2003)
İki E 43 000 ve bir DE
22
000 (arkada) Ankara Garının doğusunda (13. Şubat. 2003).
Dişli oranı değiştirilerek azami hızı
saatte 120 kilometreye çıkartlan E 43 000 lokomotifler kırmızı kabin
kapılarıyla
diğerlerinden ayrılabiliyor (Ankara Garı doğu makasları, 21. Temmuz.
2002).
Bir E 43 000 Marşandiz Garı doğu
çıkışında
(22. Şubat. 2003).
Yük katarına bağlı iki E 43 000
Marşandiz
Garı batısında. İki lokomotifin çift kumanda kupliniyle bağlı olup
olmadığı
bilinmiyor (22. Şubat. 2003).
Gerek kanca çekerinin daha yüksek olması
gerekse bağlantı sırasında araya adam girme gereksinimi olmaması
nedeniyle
TCDD'de yük trenlerinde bir süredir kullanılan yarı-otomatik (SA3)
koşum
takımı
E 43 022'ye de takılmış (Marşandiz doğu makasları, 14. Ekim. 2003).
E 43 022'nin yarı-otomatik (SA3) koşum
takımı
ve lokomotifin klasik cer kancası olan vagonlarla kullanılabilmesi için
vidalı koşum takımı (Marşandiz doğu makasları, 14. Ekim. 2003).
E 43 000 tarafından çekilen ve batıya giden bir ekspres tren Sincan
İstasyonuna giriyor. Buradaki duruşu sırasında 1950 mm başlıklı
pantografı indirip 1600 mm başlıklı pantografı kaldıracak (24. Eylül.
2003).
E 43 007 gece Ankara Garında (27. Eylül. 2007).
Bazı E 43 000'lere E
52
500'ler gibi dıştan klima takılmış (Haydarpaşa Depo, 24. Ekim.
2003).
E 43 012 Haydarpaşa Garında (24. Ekim. 2003).
Yeni bakımdan çıkan E 43 025 Haydarpaşa Garında (8. Haziran. 2004).
Bir E 43 000 Ankara Garı yollarının doğu tarafında bekliyor. Arkada
görünen ve perona girmekte olan treni çeken makina ise bir DE 22 000 (15. Ağustos. 2004).
Haydarpaşa Garına girmekte olan ve E 43 000 tarafından çekilen bir
yolcu treni (25. Eylül. 2004).
E 43 037 Haydarpaşa Garında depoya gitmek üzere peronu terkediyor.
Sağda, cüce sinyalde sarı üzeri kırmızı sinyal görülüyor (8. Aralık.
2007).
E 43 032 Ankara garı ikinci yolda (6. Aralık. 2007).
E 43 039 yeni renkleri ile Ankara Garında harekete hazır bekliyor (11.
Mayıs. 2005).
E 43 039'un karşıdan görünüşü (11. Mayıs. 2005).
Lokomotifin döküm plaketleri sökülmüş, yerine boya ile ay-yıldız ve
numara yazılmış (11. Mayıs. 2005).
E 43 039 Sirkeci Garında. Bu bölgede 1600 mm pantograf genişliğine
uygun katener olmadığından lokomotifin her iki pantografı da 1950 mm
(13. Temmuz. 2005).
E 43 039 Ankara garında. Kırmızı ve yeşil buluşma değişikliği ışıkları
yanıyor ve perondaki Ankara Ekspresini Haydarpaşa'ya götürmek üzere
bekliyor (6. Aralık. 2007).
E 43 036 saatte 120 kilometre azami hızıyla ve farklı renkleriyle Haydarpaşa Garında bekleyen E 43 011'in
yanından geçiyor (22. Aralık. 2006).
E 43 034 gece Ankara Garı 1. Yolda (27. Eylül. 2007).
E 43 020 bir yük katarı ile Muratlı İstasyonunda beklerken (Fotoğraf:
Enis Okan, 31. Mart. 2010).