E 43 000 Toshiba Tülomsaş

Katener Gerilim Aralığı: 19-27.5 kV
Boji Düzeni: Bo'Bo'Bo'
Azami Hız (43 001-33 ve 43 035, 43 044 ve 45): 90 km/sa
Azami Hız (43 034 ve 43 036-43): 120 km/sa
Dişli Oranı: 93/16 (90 km/sa), 88/21 (120 km/sa)
Ağırlık: 120 t
Dingil Basıncı: 20 t
Anma Gücü: 2180 kW
Dinamik Fren hız 5 km/sa ile azami hız arasındayken kullanılabilir.


Lokomotifin Kesit Görüntüleri (büyük görüntü için tıklayınız).


Boji Ayrıntısı (büyük görüntü için tıklayınız).


E 43 000 lokomotiflerin ön görünüşü.


90 km/sa Azami Hız için Cer Kuvveti


90 km/sa Azami Hız için Dinamik Fren Karakteristikleri


E 43 000 Marşandiz Gar Doğu makaslarından çıkıyor (30. Aralık. 2001)


E 43 004 Sapanca Civarında. Demiryolundaki deverden ötürü lokomotifin sola yattığı, ve trenin geliş yönüne göre geride bulunan hemzemin geçit nedeniyle katener yüksekliğinin arttığı, pantografın normalden daha fazla açıldığı görülebiliyor (TEM kenarındaki Mola Yeri, 26. Şubat 2002)


E 43 004 Ankara Garında. Sağ önde duran kablo ikili kumanda kuplininin kablosu. Diğer lokomotifin solundaki prize takıldığında iki lokomotifin tek kabinden kumandasını olanaklı kılıyor (9. Mart. 2002)


E 43 004 Ankara Garında (9. Mart. 2002)


E 43 004 Ankara Garında. E 43 000'lerin Bo'Bo'Bo' dingilleri ve gövde mafsalsız bir orta bojisi olduğu için orta boji gövdeye kayar mafsallarla tutturulmuş. Kurblarda ön ve arka bojiler dönerken orta boji sağa sola kayıyor. (9. Mart. 2002).


E 43 000'lerin orta bojisindeki kayar yatağın alttan görünüşü (Ankara Loko Bakım Atelyesi, 12. Kasım. 2004).


E 43 021 Adapazarı Ekspresi ile Haydarpaşa'ya gitmek üzere Adapazarı Garında bekliyor. Lokomotifin ikili kumanda kablosu yok (1. Ağustos. 2002).


E 43 021 yine Adapazarı Ekspresi ile
Haydarpaşa'ya giriyor. Solda bir bölümü görünen mavi lokomotif E 40 000 (9. Eylül. 2006).


Yeni revizyondan çıktığı çok belli olan E 43 011 eski Haydarpaşa istasyon binası mihverinin (Klm 0) biraz ilersinde tek başına bekliyor. Lokomotifte SA3 yarı otomatik koşum takımı var. Soldaki lokomotif ise E 43 021 (22. Aralık. 2006).


E 43 011 Haydarpaşa Deposuna girmek üzere yolda. Depoda neler yok ki: En solda ilk renkleriyle bir E 52 500,  yanında sağa doğru üç dizi A
4 14 000 elektrikli banliyö dizisi sonrasında bir E 40 000 (herhalde 8) ve onun arkasında saklanan BB 4000 ve sonra yine bir dizi A4 14 000 (22 Aralık 2006).


Bir E 43 000 Ankara Garı doğu makaslarında manevra yapıyor (13. Şubat. 2003)


İki E 43 000 ve bir DE 22 000 (arkada) Ankara Garının doğusunda (13. Şubat. 2003).


Dişli oranı değiştirilerek azami hızı saatte 120 kilometreye çıkartlan E 43 000 lokomotifler kırmızı kabin kapılarıyla diğerlerinden ayrılabiliyor (Ankara Garı doğu makasları, 21. Temmuz. 2002).


Bir E 43 000 Marşandiz Garı doğu çıkışında (22. Şubat. 2003).


Yük katarına bağlı iki E 43 000 Marşandiz Garı batısında. İki lokomotifin çift kumanda kupliniyle bağlı olup olmadığı bilinmiyor (22. Şubat. 2003).   


Gerek kanca çekerinin daha yüksek olması gerekse bağlantı sırasında araya adam girme gereksinimi olmaması nedeniyle TCDD'de yük trenlerinde bir süredir kullanılan yarı-otomatik (SA3) koşum takımı E 43 022'ye de takılmış (Marşandiz doğu makasları, 14. Ekim. 2003).


E 43 022'nin yarı-otomatik (SA3) koşum takımı ve lokomotifin klasik cer kancası olan vagonlarla kullanılabilmesi için vidalı koşum takımı (Marşandiz doğu makasları, 14. Ekim. 2003).


E 43 000 tarafından çekilen ve batıya giden bir ekspres tren Sincan İstasyonuna giriyor. Buradaki duruşu sırasında 1950 mm başlıklı pantografı indirip 1600 mm başlıklı pantografı kaldıracak (24. Eylül. 2003).


E 43 007 gece Ankara Garında (27. Eylül. 2007).


Bazı E 43 000'lere E 52 500'ler gibi dıştan klima takılmış (Haydarpaşa Depo, 24. Ekim. 2003).


E 43 012 Haydarpaşa Garında (24. Ekim. 2003).


Yeni bakımdan çıkan E 43 025 Haydarpaşa Garında (8. Haziran. 2004).


Bir E 43 000 Ankara Garı yollarının doğu tarafında bekliyor. Arkada görünen ve perona girmekte olan treni çeken makina ise bir DE 22 000 (15. Ağustos. 2004).


Haydarpaşa Garına girmekte olan ve E 43 000 tarafından çekilen bir yolcu treni (25. Eylül. 2004).


E 43 037 Haydarpaşa Garında depoya gitmek üzere peronu terkediyor. Sağda, cüce sinyalde sarı üzeri kırmızı sinyal görülüyor (8. Aralık. 2007).


E 43 032 Ankara garı ikinci yolda (6. Aralık. 2007).


E 43 039 yeni renkleri ile Ankara Garında harekete hazır bekliyor (11. Mayıs. 2005).


E 43 039'un karşıdan görünüşü (11. Mayıs. 2005).


Lokomotifin döküm plaketleri sökülmüş, yerine boya ile ay-yıldız ve numara yazılmış (11. Mayıs. 2005).


E 43 039 Sirkeci Garında. Bu bölgede 1600 mm pantograf genişliğine uygun katener olmadığından lokomotifin her iki pantografı da 1950 mm (13. Temmuz. 2005).


E 43 039 Ankara garında. Kırmızı ve yeşil buluşma değişikliği ışıkları yanıyor ve perondaki Ankara Ekspresini Haydarpaşa'ya götürmek üzere bekliyor (6. Aralık. 2007).


E 43 036 saatte 120 kilometre azami hızıyla ve farklı renkleriyle Haydarpaşa Garında bekleyen E 43 011'in yanından geçiyor (22. Aralık. 2006).


E 43 034 gece Ankara Garı 1. Yolda (27. Eylül. 2007).


E 43 020 bir yük katarı ile Muratlı İstasyonunda beklerken (Fotoğraf: Enis Okan, 31. Mart. 2010).


Ana Sayfaya...