A4 14 000 Elektrikli Banliyö Dizileri

Eski Fotoğraflar
Dizi ve Vagon Arası Bağlantılar
Bojiler
Kabin
Pantograflar ve Elektrik Donanımı
Çeşitli Fotoğraflar 1
Çeşitli Fotoğraflar 2
Yeni Renkleriyle
Plaket ve Diğer Yazıları

Üretim Yeri: TÜVASAŞ, Türkiye Vagon Sanayii A.Ş. (Eski adı ADVAS, Adapazarı Vagon Sanayii A.Ş.)
Üretim Adedi: 75
İlk Üretim Tarihi: 1979
Tekerlek Takımı: 2'Bo'-2'2'-2'2' (a-b-c)
Dinamik Fren: 20 km/sa hıza düşene kadar hava freniyle koordineli
Cer Motor Tipi: To1074
Nominal Gerilim: 750 V DC
Nominal Akım: 740 A
Devamlı Güç: 520 kW
Nominal Devir: 1600 /dakika
Dişli Oranı: 83/16
Ana Trafo: Alsthom-BBC 1620 kVA (Cer Devresi: 1405 kVA)
Darası: 51.5 (a), 32 (b), 34.5(c) t
Yolcu Kapasitesi: 147 (a), 226 (b), 172 (c) kişi

Bu diziler üzerinde ülkemiz gereksinimlerine göre pek çok değişiklik yapılmıştır. Bunlar arasında daha önce her yolcu vagonunun iki bölmeden oluşması, c vagonunda bulunan bagaj bölmesi, makinist kabinlerinin arkasına eklenen emniyet bölmeleri sayılabilir. Bence en ilginç değişiklik ise Ankara-Polatlı arasında çalışan, 1600 ve 1950 mm başlık genişliğine sahip iki pantograflı dizilerdir (A4 14 032,  A4 14 034 ve A4 14 035).


A4 14 000 banliyö dizilerinin orijinal resmi. Her vagon iki bölmeli ve c vagonunda markizin arkası bagaj bölmesi vardı.


A4 14 000'lerin motris a vagonu. Bu vagon dizilerin orijinal kanepeli ve DC kompresör motorlu halini göstermektedir. A4 14 001-A4 14 040'a sonradan eklenen davarkovanlar da bu resimde görünmüyor.

Ana Sayfaya...