A4 14 040a!
ancak a harfi görünmüyor.
Aynı dizinin orta vagonunda vagon
harfini de gösteren normal bir
plaket
A4 14 061b
de Ankara'ya ait.
A4 14 064a
Ankara'nın...
A4 14 073a
Haydarpaşa'nın...
A4 14 073b1!
Burada
iki tuhaflık var, A4 14 073a
Haydarpaşa'nın, ve Sirkeci'deki
B/C4 8 000'ler gibi b1
vagonu var ama b
vagonu yok. Bir dönem Ankara'daki birkaç dizi de dört vagonlu
işlemişti
ama bunu çözemedim!
TÜVASAŞ'ın adı önce ADF
(Adapazarı Demiryol
Fabrikası) sonra da ADVAS (Adapazarı Vagon Sanayii A.Ş.)
olmuştu. Bazı
dizilerde ADVAS yazısı hala duruyor.
Ve dizilerin lisansör firmaları
(9. Mart. 2002)
Daha yeni dizilerde ise ADVAS
yerine
TÜVASAŞ yazıyor
Ankara Garı
BAzı 14 000'lerin plaketlerinin
zeminleri dizi ile aynı renk . Yıllar önce 8
000'lerin plaket
zeminleri de gövdeleri gibi kırmızıydı (Kayaş, 27. Temmuz.
2002).
Bu dizilerin diğer plaketleri de
mavi
(Kayaş, 27. Temmuz. 2002).
Bu dizilerin diğer plaketleri de
mavi
(Kayaş, 27. Temmuz. 2002).
Boji Mafsalları Arasını Gösteren
Yazı
Bojide Dingiller Arası Uzaklık
Isıtma Sistemi Tipini Gösteren
Yazı
Westinghouse Fren
Fren Ağırlığı 60 ton
Gazi Garı hemzemin geçidinde 14
037-38
çarpıştıktan sonra ikisinden bir dizi yapıldı, hasar gören
vagonlar hurdaya
çıkarıldı. Bunlardan 14 038b Marşandiz Garında bir
hatta çekilmiş.
O vagonun revizyon tarihi (Revizyon ve numarası (burada yok),
Adapazarı,
28. 12. 1982) (Marşandiz Garı, 30. 12. 2001).
A4 14 048a
İç
Plaketler
14 000'lerin orijinal yapısında
her
vagonun içi iki parçaydı ancak 1980'lerin ilk yarısında Ankara
Gazi Garı
Doğu Makasında hemzemin geçitte 14 037 ve 14 038'in
çarpışmasıyla başlayan
kazalar dizisi sonucu kabinlerin arkasına makinistlerin
kaçması için emniyet
bölmeleri yapılmış, c vagonundaki bagaj bölmesi iptal edilmiş
ve vagonların
içi açılmıştır. Bu durum oturacak ve ayakta duracak yer
sayısını da etkilemiş
ve bu değerler yeniden yazılmıştır.
Yolcu bölmelerinde bulunan İmdat
Freni
Kolları
8 000 ve 14 000'lerde tehlike
durumunda
kapıyı açmak için kol vardı. Bu kol genellikle kapının
otomatik çalışmasını
engelleyecek konumda tutulduğu için TCDD çözümü kapıyı açık
tutmak için
düğme koymakta buldu.