A4 14 000'lerin Plaket ve Yazıları


A4 14 040a! ancak a harfi görünmüyor. 


Aynı dizinin orta vagonunda vagon harfini de gösteren normal bir plaket


A4 14 061a Ankara'ya ait.


A4 14 061b de Ankara'ya ait.


A4 14 064a Ankara'nın...


A4 14 073a Haydarpaşa'nın...


A4 14 073b1! Burada iki tuhaflık var, A4 14 073a Haydarpaşa'nın, ve Sirkeci'deki B/C4 8 000'ler gibi b1 vagonu var ama b vagonu yok. Bir dönem Ankara'daki birkaç dizi de dört vagonlu işlemişti ama bunu çözemedim!


TÜVASAŞ'ın adı önce ADF (Adapazarı Demiryol Fabrikası) sonra da ADVAS (Adapazarı Vagon Sanayii A.Ş.) olmuştu. Bazı dizilerde ADVAS yazısı hala duruyor.


Ve dizilerin lisansör firmaları

(9. Mart. 2002)


Daha yeni dizilerde ise ADVAS yerine TÜVASAŞ yazıyor


Ankara Garı


BAzı 14 000'lerin plaketlerinin zeminleri dizi ile aynı renk . Yıllar önce 8 000'lerin plaket zeminleri de gövdeleri gibi kırmızıydı (Kayaş, 27. Temmuz. 2002).
 


Bu dizilerin diğer plaketleri de mavi (Kayaş, 27. Temmuz. 2002).


Bu dizilerin diğer plaketleri de mavi (Kayaş, 27. Temmuz. 2002).


Boji Mafsalları Arasını Gösteren Yazı


Bojide Dingiller Arası Uzaklık


Isıtma Sistemi Tipini Gösteren Yazı


Westinghouse Fren
 


Fren Ağırlığı 60 ton


Gazi Garı hemzemin geçidinde 14 037-38 çarpıştıktan sonra ikisinden bir dizi yapıldı, hasar gören vagonlar hurdaya çıkarıldı. Bunlardan 14 038b Marşandiz Garında bir hatta çekilmiş. O vagonun revizyon tarihi (Revizyon ve numarası (burada yok), Adapazarı, 28. 12. 1982) (Marşandiz Garı, 30. 12. 2001).


A4 14 048a İç Plaketler
14 000'lerin orijinal yapısında her vagonun içi iki parçaydı ancak 1980'lerin ilk yarısında Ankara Gazi Garı Doğu Makasında hemzemin geçitte 14 037 ve 14 038'in çarpışmasıyla başlayan kazalar dizisi sonucu kabinlerin arkasına makinistlerin kaçması için emniyet bölmeleri yapılmış, c vagonundaki bagaj bölmesi iptal edilmiş ve vagonların içi açılmıştır. Bu durum oturacak ve ayakta duracak yer sayısını da etkilemiş ve bu değerler yeniden yazılmıştır.


Yolcu bölmelerinde bulunan İmdat Freni Kolları


8 000 ve 14 000'lerde tehlike durumunda kapıyı açmak için kol vardı. Bu kol genellikle kapının otomatik çalışmasını engelleyecek konumda tutulduğu için TCDD çözümü kapıyı açık tutmak için düğme koymakta buldu.