A414 037c Kabini,
Kayaş İstasyonu, kabin batıya bakıyor.
A414 037 ve A414
038 1980'lerin ikinci yarısında Gazi Garı doğu tarafındaki hemzemin
geçit
üzerinde çarpışmıştı. Sağlam kalan vagonları A414 037 olarak
birleştirdiler ama kabinde hala A414 038c
yazıyordu!
Makinist direkt fren valfini tutuyor,
direkt fren valfinin
solundaki
kısacık kol elektrikli fren kumandası. Valse 0 durumuna getirilmezse
tren
hareket
halindeyken hava freni uygulandığında dinamik fren de otomatik olarak
devreye
giriyor. Yuvarlak simit valse, altındaki demir simit yerdeki
pedalla
birlikte "ölü adam güvenliği" (dead-man safety). Valsenin hemen
sağında
(fotoğrafta görünmüyor) yön seçici kol (reverser) var. Bu kol 0
durumundayken valse de kilitleniyor ve yön seçici kol yerinden çıkıyor.
Diğer iki
konumu "ileri" ve "geri". En sağdaki gösterge kilometre saati. İçinde
mekanik
bir hız kaydedici de var ve mühürlü. Yanındaki yuvarlak gösterge fren
manometresi.
Çok net görünmemekle birlikte üç dikdörtgen göstergeden birisi katener
voltmetresi, diğer ikisi cer motorlarının ampermetreleri. 14 000'lerin
a vagonu "arka" bojisinde her dingil için bir cer motoru var
(2'Bo'-2'2'-2'2').
Onun yanındaki dörtgen gösterge makinistlerin "televizyon lambası"
dedikleri
lumitekst ışıklı uyarı sistemi. Valsenin solundaki bir dizi düğme
çeşitli
kumandalar
(30. Aralık. 2001).
A414 034'ün lumitekst ışıklı
uyarı
sistemi (Sanayi İstasyonu, 24. Eylül. 2003).
Makinist Soner Gürkan (11. Ağustos 2004 günü Tavşancıl
İstasyonundaki tren kazasında yaşamını yitirdi, nur içinde yatsın) ışıklı uyarı
sisteminin
nasıl çalıştığını göstermek için tüm ışıklarını bizim için yaktı (24.
Eylül. 2003).
ATS (Automatic Train Stopping) Sistemi.
Sarı sinyal geçildiğinde uyarı veren ve
hızın saatte 65 kilometreye indirilmesini isteyen,
kırmızı sinyal ihlalinde ölü adam güvenliğini (dead man safety)
devreye
sokan (cer motorunu kapatıp imdat freni uygulayan) ATS ayrıca makaslı
istasyon
sapmalı girişlerindeki saatte 40 kilometre uyarılarını da kontrol
ediyor.
Kayaş'tan
hareket
etmek üzere olan Makinist Cavit(?) Bey idaresinde A4 14 037
(30. Aralık. 2001).