14 000'lerle ilgili
anımsayabildiklerim:
14 001-14 020'nin orijinal duvar
kaplaması
damarlı kahverengi, 14 021-14 030'un damarlı yeşil, 14 031-14 040'ın
düz
mavi, 14 041-14 043'ün düz yeşildi. İçlerinde lacivert vinleks kaplı
çift
kişilik kanepeler vardı. 14 001-14 040'ın her bir vagonunun içi iki
bölmeydi
ve bölmeler arasında geçiş yoktu, bölme duvarının orada 5 kişilik
kanepe
vardı. Bunun istisnası a vagonunun HT bölmesi duvarıydı, burada hala
bulunan
kapının önünde kanepe yoktu. Her dizinin c vagonunun kabine yakın
tarafında
bagaj bölmesi bulunurdu. 14 001-14 040'ın şimdi olan davarkovanları,
tamponların
üzerinde bulunan ve buraya basıp yolculuk etmeyi önlemeyi amaçlayan
eğik
düzlemleri yoktu. Tehlike durumunda kapıyı açabilmek için buton yerine
kol vardı. Her yolcu bölmesinde bir imdat fren kolu vardı. Ankara
banliyösünde
çalışmaya başlayan ilk iki banliyö dizisi A4 14 034 ve A4
14 035 idi.
ADVAS (şimdiki TÜVASAŞ)
tesislerinde üretimden çıkan bir 14 000 banliyö dizisi üretim bandından
bir buharlı lokomotif tarafından çıkartılıyor (TÜVASAŞ'ın 50. Yılı için
çıkarılan Metro dergisinden Faruk
Sınır tarafından taranmıştır).
ADVAS'ta (Şimdiki TÜVASAŞ) üretimden yeni çıkmış bir 14 000 banliyö
dizisi Mithatpaşa istasyonunda (TCDD Kartpostal, Ergin Tönük
koleksiyonu).
A4 14 000 banliyö dizilerinin orijinal renkleri böyleydi. Ayrıca her iki markiz ucundan görünen numaralar da sonradan yazılmıştır. Motorlu paralelogram silecekler, sol penceredeki rezistans, ön pencerelerin dış kenarlarındaki hava ızgaraları dizinin standart ekipmanıydı (Hipdrom Doğu, Konya Yolu Köprüsü Çıkışı, 1985)
A4 14 041 Cebeci doğu
girişinde.
Sağda dört lambalı Westinghouse CTC sinyal
direği
ve kutrani (çapraz makas takımı) görülüyor (1985).
A4 14 044 Yenişehir-Kurtuluş
arasında. Tamponların iki kenarında gündüzleri buluşma değişikliğini
belirtmek için bayrak takma yerleri görülebiliyor (1985).
1980'lerin ikinci yarısı. Rahmetli Babaannemin evinden karlı bir günde
demiryolu manzarası. En sağda şimdi yerinde Etiler Orduevi olan askeri
tesis ve Ankara Garından buraya gelen demiryolu, vagonlar. Demiryolunun
en sağ (güney) hattında orijinal renkleriyle tek dizi olarak Ankara
Garına giden bir 14 000. En sol (kuzey) hatta ise DE
24
000 tarafından Yenimahalle kömür deposuna itilen yüklü bir kömür
treni. Uzakta Ankara Garı sisin içinde kaybolmuş.
Gazi Garı hemzemin geçidinde 14 037-38
çarpıştıktan sonra ikisinden bir dizi yapıldı, hasar gören vagonlar
hurdaya
çıkarıldı. Bunlardan 14 038b Marşandiz Garında bir hatta
çekilmiş.
Üzerindeki kullanılabilecek tüm parçalar yedek parça olarak sökülmüş.
Vagon
hala o günlerin renklerini taşıyor ve kazanın izleri de bojinin hemen
üzerinde
görülebiliyor (Marşandiz Garı 30. 12. 2001).
Aynı vagonun başka bir açıdan görünüşü.
Kapı kenarında birinci mevki vagon olduğunu gösteren 1 rakamı da
görülebiliyor
(Marşandiz Garı 30. 12. 2001).
Geniş açı objektif ile vagonun tümü
(Marşandiz Garı 30. 12. 2001).
Bu kazadan sonra kaldırılan vagon iç
bölmeleri bu fotoğrafta görülebiliyor (Marşandiz Garı 30. 12. 2001).
1989-1990 yıllarında üretilen 14 061-75'in orijinal renkleri ile
Haydarpaşa-Gebze hattında çalışırken (TÜVASAŞ'ın 50. Yılı için
çıkarılan Metro dergisinden Faruk
Sınır tarafından taranmıştır).