A4 14 000 Elektrikli Banliyö Dizileri
Eski Fotoğraflar

14 000'lerle ilgili anımsayabildiklerim:
14 001-14 020'nin orijinal duvar kaplaması damarlı kahverengi, 14 021-14 030'un damarlı yeşil, 14 031-14 040'ın düz mavi, 14 041-14 043'ün düz yeşildi. İçlerinde lacivert vinleks kaplı çift kişilik kanepeler vardı. 14 001-14 040'ın her bir vagonunun içi iki bölmeydi ve bölmeler arasında geçiş yoktu, bölme duvarının orada 5 kişilik kanepe vardı. Bunun istisnası a vagonunun HT bölmesi duvarıydı, burada hala bulunan kapının önünde kanepe yoktu. Her dizinin c vagonunun kabine yakın tarafında bagaj bölmesi bulunurdu. 14 001-14 040'ın şimdi olan davarkovanları, tamponların üzerinde bulunan ve buraya basıp yolculuk etmeyi önlemeyi amaçlayan eğik düzlemleri yoktu. Tehlike durumunda kapıyı açabilmek için buton yerine kol vardı. Her yolcu bölmesinde bir imdat fren kolu vardı. Ankara banliyösünde çalışmaya başlayan ilk iki banliyö dizisi A4 14 034 ve A4 14 035 idi.


ADVAS (şimdiki TÜVASAŞ) tesislerinde üretimden çıkan bir 14 000 banliyö dizisi üretim bandından bir buharlı lokomotif tarafından çıkartılıyor (TÜVASAŞ'ın 50. Yılı için çıkarılan Metro dergisinden Faruk Sınır tarafından taranmıştır).


ADVAS'ta (Şimdiki TÜVASAŞ) üretimden yeni çıkmış bir 14 000 banliyö dizisi Mithatpaşa istasyonunda (TCDD Kartpostal, Ergin Tönük koleksiyonu).

A4 14 000 banliyö dizilerinin orijinal renkleri böyleydi. Ayrıca her iki markiz ucundan görünen numaralar da sonradan yazılmıştır. Motorlu paralelogram silecekler, sol penceredeki rezistans, ön pencerelerin dış kenarlarındaki hava ızgaraları dizinin standart ekipmanıydı (Hipdrom Doğu, Konya Yolu Köprüsü Çıkışı, 1985)


A4 14 041 Cebeci doğu girişinde. Sağda dört lambalı Westinghouse CTC sinyal direği ve kutrani (çapraz makas takımı) görülüyor (1985).


A4 14 044 Yenişehir-Kurtuluş arasında. Tamponların iki kenarında gündüzleri buluşma değişikliğini belirtmek için bayrak takma yerleri görülebiliyor (1985).


1980'lerin ikinci yarısı. Rahmetli Babaannemin evinden karlı bir günde demiryolu manzarası. En sağda şimdi yerinde Etiler Orduevi olan askeri tesis ve Ankara Garından buraya gelen demiryolu, vagonlar. Demiryolunun en sağ (güney) hattında orijinal renkleriyle tek dizi olarak Ankara Garına giden bir 14 000. En sol (kuzey) hatta ise DE 24 000 tarafından Yenimahalle kömür deposuna itilen yüklü bir kömür treni. Uzakta Ankara Garı sisin içinde kaybolmuş.


Gazi Garı hemzemin geçidinde 14 037-38 çarpıştıktan sonra ikisinden bir dizi yapıldı, hasar gören vagonlar hurdaya çıkarıldı. Bunlardan 14 038b Marşandiz Garında bir hatta çekilmiş. Üzerindeki kullanılabilecek tüm parçalar yedek parça olarak sökülmüş. Vagon hala o günlerin renklerini taşıyor ve kazanın izleri de bojinin hemen üzerinde görülebiliyor (Marşandiz Garı 30. 12. 2001).


Aynı vagonun başka bir açıdan görünüşü. Kapı kenarında birinci mevki vagon olduğunu gösteren 1 rakamı da görülebiliyor (Marşandiz Garı 30. 12. 2001).


Geniş açı objektif ile vagonun tümü (Marşandiz Garı 30. 12. 2001).


Bu kazadan sonra kaldırılan vagon iç bölmeleri bu fotoğrafta görülebiliyor (Marşandiz Garı 30. 12. 2001).


1989-1990 yıllarında üretilen 14 061-75'in orijinal renkleri ile Haydarpaşa-Gebze hattında çalışırken
(TÜVASAŞ'ın 50. Yılı için çıkarılan Metro dergisinden Faruk Sınır tarafından taranmıştır).