DE 33 000 General Motors (GM GT26CW-2) TÜLOMSAŞ Dizel Elektrik Lokomotifi

Yeni tekerlek çapı: 1016 mm
Boji dingil arası: 1816 mm
Tampondan tampona uzunluk: 20 770 mm
Azami hız: 131 km/sa
Ağırlığı: 119 t
Dizel motor: GM-16-645-E3 C, iki zamanlı 16 silindirli V motor, direkt enjeksiyonlu, turboşarjlı
Cer motoru: D78B DC
Alternatör: AR10/CA6A


DE 33 001'in TÜLOMSAŞ tarafından çekilen fotoğrafı. Bu lokomotiflerde cer kancası yerine yarı-otomatik (SA3) kuplör kullanılmıştır.


DE 33 002 Ankara loko bakım atelyesinde (Fotoğraf: M. Emin Metin, 10. Eylül 2003).


DE 33 002'nin önü. Yarı-otomatik kuplör (SA3) ve normal koşum takımının takılabileceği kanca görülüyor (Fotoğraf: M. Emin Metin, 10. Eylül 2003).


DE 33 003 Sincan İstasyonunda bir yük katarıyla. Peronda duran Polatlı dizilerinden A4 14 035. 1600 mm pantografını kaldırmış Polatlı'ya doğru harekete hazır, Sanayi-Sincan treninin yolcularının binmesini bekliyor.  (7. Mayıs. 2004).


DE 33 003 Sincan İstasyonunda (7. Mayıs. 2004).


DE 33 003'ün ön ayrıntısı. Yarı otomatik koşum takımı ve sağ tamponun hemen üzerinde çoklu kumanda kuplini görülebilir (Sincan, 7. Mayıs. 2004).


DE 33 003'ün markizi. Arkada 14 000 banliyö dizisi görülüyor (Sincan, 7. Mayıs. 2004).


DE 33 000 tarafından çekilen bir yük treni anarya (ters) olarak Sapanca gölünün yanından geçiyor. Bu arada oğlum Alpergin de DE 33 000'lerle tanışmış oldu (2. Haziran. 2004).


DE 33 005 anarya (ters) olarak bir yük trenini çekiyor (Mekece, 9. Ağustos. 2004).


Bir DE 24 000 ve bir DE 33 000, ikisi de sıcak durumda Ankara Garını terk ediyorlar. Büyük olasılıkla DE 33 000 üzerinde dinamik fren tecrübesi yapılacak (15. Ağustos. 2004).


Bir DE 24 000 ve bir DE 33 000, ikisinin de motoru işler durumda Yenişehir rampasını tırmanıyor. DE 24 000 ve DE 33 000'in motor sesi ve egsozt dumanı dinamik fren tecrübesi yapıldığı kanısını doğrular nitelikte (15. Ağustos. 2004).


Bir DE 33 000 tarafından çekilen yük karatı Ankara Garını doğudan terk etmiş Yenişehir rampasını tırmanıyor (9. Ekim. 2004).


Aynı katar ve furgon vagonu (9. Ekim. 2004).


DE 33 001 tarafından çekilen ve yurt dışına gidecek otomotiv ürünleri taşıyan yük treninde E 52 512 de soğuk olarak bulunuyor (Haydarpaşa, 20. Temmuz. 2007).


Yük treni feribota bindirilmek üzere kesilip servis hatlarına alınırken DE 33 001 de kuşak hattında dönmüştü (Haydarpaşa, 20 Temmuz. 2007).


DE 33 013 Marşandiz Garda. Sağda 14 000 banliyö dizileri (30. Aralık. 2004).


DE 33 008 Adana deposuna bağlı çalışan bir makina. Ancak periyodik bakımının yapılması ve bu konuda ayrıntılı bilgi edinilmesi için aralarında arkadaşımız Doğan Ertan'ın da bulunduğu bir ekiple Ankara Loko Bakım Atelyesine gelmiş. Arkadaşımız Mehmet Emin Metin tarafından lokomotif bakıma hazırlanırken (27. Şubat. 2006).


DE 33 008'in yarı otomatik kuplörü (SA3) ve fren hortumları görülüyor. Altta kalan ve içe doğru eğik yerlere takılan dört hortum, çoklu kumanda sırasında her iki lokomotifin de moderabl (lokomotif) frenlerine tek kabinden kumanda olanağı sağlıyor ve TCDD'de ilk kez bu lokomotiflerde kullanılmış (27. Şubat. 2006).


DE 33 000'lerin servise verilme töreninden önce
Ankara Garında çekilmiş bir fotoğraf (Fotoğraf, soldan üçüncü, Ankara Makinistlerinden Sayın Murat Kulak tarafından sağlanmıştır).


DE 33 014 tarafından çekilen bir yük treni (Barış Özer, 9. Ekim. 2007)


DE 33 005 bir yük katarı ile Muratlı İstasyonunda beklerken (Fotoğraf: Enis Okan, 31. Mart. 2010).


Ana Sayfaya...