Eski
Fotoğraflar
Dizi ve Vagon Arası Bağlantılar
Bojiler
Kabin
Pantograflar ve Elektrik Donanımı
Çeşitli Fotoğraflar 1
Çeşitli Fotoğraflar 2
Yeni Renkleriyle
Plaket ve Diğer Yazıları
Üretim Yeri: TÜVASAŞ,
Türkiye
Vagon Sanayii A.Ş. (Eski adı ADVAS, Adapazarı Vagon Sanayii
A.Ş.)
Üretim Adedi: 75
İlk Üretim Tarihi: 1979
Tekerlek Takımı: 2'Bo'-2'2'-2'2'
(a-b-c)
Dinamik Fren: 20 km/sa hıza
düşene
kadar hava freniyle koordineli
Cer Motor Tipi: To1074
Nominal Gerilim: 750 V DC
Nominal Akım: 740 A
Devamlı Güç: 520 kW
Nominal Devir: 1600 /dakika
Dişli Oranı: 83/16
Ana
Trafo: Alsthom-BBC
1620
kVA (Cer Devresi: 1405 kVA)
Darası: 51.5 (a), 32 (b),
34.5(c)
t
Yolcu Kapasitesi: 147 (a),
226
(b), 172 (c) kişi
Bu diziler üzerinde ülkemiz gereksinimlerine göre pek çok değişiklik yapılmıştır. Bunlar arasında daha önce her yolcu vagonunun iki bölmeden oluşması, c vagonunda bulunan bagaj bölmesi, makinist kabinlerinin arkasına eklenen emniyet bölmeleri sayılabilir. Bence en ilginç değişiklik ise Ankara-Polatlı arasında çalışan, 1600 ve 1950 mm başlık genişliğine sahip iki pantograflı dizilerdir (A4 14 032, A4 14 034 ve A4 14 035).
A4 14 000 banliyö
dizilerinin
orijinal resmi. Her vagon iki bölmeli ve c vagonunda markizin
arkası
bagaj
bölmesi vardı.
A4 14 000'lerin motris
a
vagonu. Bu vagon dizilerin orijinal kanepeli ve DC kompresör
motorlu
halini
göstermektedir. A4 14 001-A4 14 040'a
sonradan
eklenen
davarkovanlar da bu resimde görünmüyor.