DH 6 521'in kabinindeki orijinal plaket
İzin verilen azami
hızlar
a) Sıcak makine
ile
manevrada: 30 km/sa
uzun yolda: 60 km/sa
b) Soğuk sevkte azami
hızlar
Biyel kolları
takılıyken:
75 km/sa
Biyel kolları
olmaksızın:
35 km/sa
Plaketin çevirisinde
uygun demiryolu terimlerini sağlayan arkadaşım
Derya
Ferendeci'ye teşekkürlerimle...
DH 6 500 lokomotiflerin orijinal boyası
kırmızı-bordo üzerine ince sarı çizgilidir ve yıllarca bu renklerle
hizmet
vermişlerdir. Lokomotifin hemen solunda orijinal renklerinde bir A4
14 000 orta vagonu (Haydarpaşa Depo, 24. Ekim. 2003).
DH 6 500'lerle ilk tanışmam, buharlı
manevra lokomotiflerinden sonra Ankara Yenimahalle kömür deposuna kömür
trenlerini arkadan iterek getirdikleri zaman olmuştu. Yıl 1971 ya da
1972
olmalı (Haydarpaşa Depo, 24. Ekim. 2003).
Haydarpaşa Garındaki DH 6 500'lerin
eskiyen orijinal Maybach motorları yerine MTU motor takılmış. Bu
lokomotiflerin
orijinallerden farklı olması için bu şekilde boyanmışlar (2. Ağustos.
2002).
Haydarpaşa Garında manevra işleri hala
DH 6 500'lerce yürütülüyor (2. Ağustos. 2002).
DH 6500 manevra için perona geliyor,
arkada, Haydarpaşa Depoda A4 14 000
banliyö dizileri görülüyor (Haydarpaşa Garı, 2. Ağustos. 2002).
Bu lokomotiflerin buharlılar gibi
biyellerle
birbirine bağlanmış üç dingili ve arada benim çocukken "yarım" ismini
taktığım
tekerleksiz bir karşı ağırlığı var. 33 100 ve DH
3 600 lokomotiflerin de dingil tertipleri bu şekildedir (Haydarpaşa
garı, 2. Ağustos. 2002).
DH 6 500 lokomotifin hidrolik şanzımanı (Ankara Demiryol Fabrikası, 12.
Kasım. 2004).
Motordan gelen ve hidrolik şanzımandan geçen gücü tekerleklere,
biyeller aracılığıyla aktaran "yarım"ın
yakından görünüşü. Merkezden kaçık mile, diğer tekerleklere güç aktaran
biyel takılıyor (Ankara
Demiryol Fabrikası, 12. Kasım. 2004).
İki şanzımanın "yarım"larının
yandan görünüşü (Ankara
Demiryol Fabrikası, 12. Kasım. 2004).
DH 6 500'lerin orijinal Maybach motoru (Ankara Demiryol Fabrikası, 31.
Ekim. 2003).
DH 6 500'lerin bir bölümünde sonradan kullanılan Cummins motor (Ankara
Demiryol Fabrikası, 31. Ekim. 2003).
Çocukluğumun banliyö lokomotifi E
40 000 (sağda beyaz çizgili mavi lokomotif) ve kömür trenini
Yenimahalle
kömür deposuna getiren manevra lokomotifinden iki tanesi Haydarpaşa
Garında.
Ucu görünen kırmızı-yeşil lokomotif ise E 52 500
(2. Ağustos. 2002).
DH 6519, Adapazarı-Haydarpaşa seferini
tamamlamış Adapazarı Ekspresinin vagonlarını perondan çıkartıyor.
Ardından
ekspresin E 52 500 lokomotifi de peronu
terkedecek
(Haydarpaşa, 23. Ekim 2003).
DH 6519 ertesi gün kuşak hattında dönmüş
olmalı, yine Adapazarı Ekspresinin vagonlarına manevra yaptırıyor
(Haydarpaşa,
24. Ekim. 2003).
DH 6521 vagon yıkama tesisinin yanında
dururken DH 6519 Adapazarı Ekspresinin vagonlarını arkadan iterek
manevra
yapıyor (Haydarpaşa, 24. Ekim. 2003).
DH 6 519 eskiden Mavi Tren vagonu olan bu vagonlara manevra yaptırıyor
(Haydarpaşa, 24. Ekim. 2004).
DH 6529 yarı-otomatik kuplörlü bir yük
vagonunu feribot iskelesine doğru itiyor (Haydarpaşa, 24. Ekim. 2003).
Bir DH 6500 M10 yolcu vagonlarına
manevra
yaptırıyor. Yandaki hatta ise TVS2000 yolcu vagonları var (Haydarpaşa,
24. Ekim. 2003).
Bir DH 6 500 TVS2000 vagonlardan teşkil edilmiş bir ten dizisini
perondan çıkartıyor (Haydarpaşa, 8. Haziran. 2004).
Bir DH 6500 tek başına manevra için
peronlara doğru gidiyor (Haydarpaşa, 24. Ekim. 2003).
DH 6500 üzerinde manevra personeli ile
birlikte hareket halinde (Haydarpaşa, 24. Ekim. 2003).
Bir DH 6 500 Yük Vagon Bakım Onarım Atelyesinin önünde yük vagonlarına
manevra yaptırıyor (Haydarpaşa, 8. Haziran. 2004).
Bir DH 6 500 eski Haydarpaşa İstasyon Binasının mihverinde bulunan "Klm
0" işaretine yakın duruyor. Sağ yanda Haydarpaşa Garını terkeden 14 000 elektrikli banliyö dizisi (8. Haziran.
2004).
Yaşlı DH 6 500'ler yavaş yavaş emekliliğe hazırlanırken DH 9 519 Haydarpaşa'daki manevra görevini
devralmaya hazırlanıyor
(Haydarpaşa, 25 Eylül. 2004).
DH 6 527 Haydarpaşa Garında (28. Ekim. 2006).
Tüm DH 6 500'ler emekli olmuş, son kalan 6 527 ise gerekli olmadıkça
deposundan çıkmıyor. Haydarpaşa'da manevra hizmetlerini artık tamamıyla
DH 7 000, DH 9 500 ve DE 11 000'ler yürütüyor (Haydarpaşa depo, 28.
Nisan. 2008)