ME 310 - Spring 2009 Evaluations

  •  Ben bu dersi geçen dönem almıştım ve CB geldiği için tekrar almak istedim ve özellikle Cüneyt Hocayı tercih ettim, çünkü onun çok iyi bir hoca olduğunu daha önce ondan 204 dersi aldığım için biliyordum. Hocam çok iyi ders anlatıyorsunuz ayrıca çok iyi ve öğrenci merkezli bir insansınız. Nümeriği ve mühendislikteki uygulamalarını bana çok iyi öğrettiniz. Size teşekkür ediyorum.
  •  Ödevlerin grup şeklinde yapılması güzel oluyordu. Dersi alarak ayrıca Matlab kullanmayı da öğrendik. MT lerde hiç süre sıkıntısı olmadı. Bence çok güzel bir dönem geçti.
  •  Öğretim elemanından çok memnunum, ancak derslerde daha yüksek bir sesle konuşursa çok daha mükemmel bir ders olabilir çünkü kendisini duyamıyorum. Bu nedenle konsantrasyonum dağılıyor.
  •  Çalışkan ve bölümün değerli, geleceği parlak hocalarından. Ama bazen ders yükünü abartabiliyor.
  •  Ödevlerinden dolayı ders yükünün oldukça çok olmasına rağmen dönemin en zevkli ve yararlı derslerindendi. Programlama ödevlerinden zaman zaman çok şikayet etsem de öğrenmemiz açısından çok yararlı olduğunu düşünüyorum. Ama kendi kendimize değil de öğrenebileceğimiz bi ders olsaydı keşke. Sınavlarında biraz zor olmasına rağmen derslerin güzel işlenişinden ve hocanın iyi niyetinden dönem gayet güzel geçti.

ME 310 - Spring 2008 Evaluations

  •  It is a good course but a lab can be added.
  •  Hocanın iyi niyetli ve bilgili olduğu bir gerçek.
  •  Hocamızın öğrencilerle ilişkisi gerçekten çok iyi.
  •  Hocamız internete daha çok örnek koyabilir ve ödevlerin ayarını daha az kaçırsa iyi olur. Onun dışında iyi niyetli, çalışkan, özverili bir insan.
  •  Ödevleri bu kadar ağırlıklı yapacaksanız, lütfen eşli ödev yaptırmayın. Genelde bütün yükü eşlerden biri çekiyor. Sınavları da 3 değil 4 soru üzerinden yaparsanız iyi olur.
  •  Güzel bir ders, ancak Cüneyt hocanın iki öğrenciye bir ödev verme politikasını değiştirmesini talep ediyorum. İki öğrenci arasında görev dağılımı çoğu zaman eşitsiz oluyor.
  •  Sınavlar bilgiyi ölçmeye değil, şansa yönelikti. Çünkü 3 soruluk bir sınavda, özellikle bir soru iptal edilirse, 2 soru üzerinden değerlendirme yapılması söz konusu. Yapılamayan bir sorunun sınavın yarısını götürmesi öğrenci için büyük dezavantajç

ME 310 - Spring 2007 Evaluations

  •  One of the most useful courses of Mechanical Engineering program. Weight of homework should be increased. One midterm is enough. Homework should contain more helpful material for students.
  •  Önceden aldığım derslerde Cüneyt Hoca'ya pek ısınamamıştım. Fakat bu dönem gördüm ki öğrencinin öğrenmesi için elinden geleni fazlasıyla yapan bir öğretim görevlisi. Umarım ilerleyen yıllarda da okulumuzda kalır. Sesinin düşük olduğu söylenir, fakat sınıf sessiz oldukça bunun hiçbir önemi yoktur. Dersle ilgili de şunu söylemek istiyorum, 2^n-1 uygulamasını sevmiyorum. Dinlemedikten sonra not için sınıfta bulunmanın bir anlamı yok bence.
  •  Dersin işlenişinden memnunum. Hocanın öğrencilere ve derse ilgisi çok iyi. Şu ana kadar ders aldığım hocaların en iyilerinden. Derste işlenen konuları ve örnek problemleri, yazılımlarla derste göstermesi çok yararlı oluyor. Tek kelimeyle üniversitede ders vermesi gereken bir hoca tipi. Çok başarılı buluyorum kendisini.
  •  Ezberden ders anlatmayan bir hocamız. Ders esnasında öğrenci ile birlikte problemi çözme yöntemini uyguluyor ve bence başarılı da oluyor. Kendi hazırladığı ders notları çok yardımcı oluyor. Öğrenciyle "arkadaş" mesafesinde sıcak bir ders ortamı sunmaya çalışıyor. Sadece derslerin ortalarına doğru ders sıkıcı olmaya başlıyor, ama nedeni ders konuları olabilir. Kendisine teşekkürü bir borç bilirim.
  •  Öğrencilerin sorunlarına genellikle olumsuz ceaplar vermeyip, bizlerin ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik bir tutum izlemeniz ben ve birçoğumuzu etkiledi. açıkça söylemek gerekirse ideal bir öğretim görevlisi olarak değerlendirdim sizi. Olumlu yönleriniz gerçekten çok. Bunları saymak yerine sizde gördüğüm bir olumsuz noktayı belirtmek isterim. Yapıcı olması için söylemekte yarar var. Dersleri anlatırken, sesinizi hep aynı tonda tutuyorsunuz. Bu konuda biraz daha dikkatli olursanız, eminim sizin yolunuzu kimse kapatamaz. Sevgiler.
  •  Hocamızın genel olarak iyi olduğunu düşünüyorum. Dersi anlatma ve sorularımızı yanıtlama konusunda özellikle iyi bir hoca (diğer hocalarımıza göre). Dersi biraz daha renklendirebilirse (doğru sözcük bu mu bilemiyorum ama) her dersimizin daha iyi geçeceğini düşünüyorum. Ancak derste quiz olması (kişisel olarak konuşuyorum, hiçbir zaman 10-15 dakikalık quizlerde bildiğim şeyleri uygulayamıyorum) birçok kişide sıkıntı yaratabiliyor. Quiz yerine daha çok ödev olabilir, çünkü gerçekten yapmaktan hoşlandığım tek ödevdi bu dersin ödevleri.
  •  Hocam, siz bu okulda gördüğüm, öğrencilerle bildiklerini paylaşma konusunda en istekli öğretmenlerden birisiniz. Gayretiniz ve istekli oluşunuz umarım bu bölümün diğer öğretmenlerine de ilham verir de biraz sizden etkilenirler, yoksa hocaların kompleksleriyle uğraşmaya devam edeceğiz.
  •  Hocamız, öğrencileriyle gerçek anlamda ilgilenen, daha iyi ne yapabilirim diye düşünen değerli bir insan. Bölümümüzde hocalık yapmasından son derece mutluyuz.
  •  Hocam, öğrencilere karşı olan iyi tutumunuzdan dolayı teşekkür ederim. Hazırladığınız ders notları, sınava hazırlanmada çok yardımcı oldu. Gelgelelim, nedendir bilmem, her derste karşı konulmaz bir uyku hali hissettim çoğu zaman. Yine de derse gelmemeizi teşvik edici tutumunuzla nerdeyse tüm derslere geldim, faydası çok oldu.
  •  Hocamızın iyi niyetinden ve bizlere olan katkılarından dolayı teşekkür ederim.
  •  Hocanın öğrencilere karşı tavrı oldukça iyiydi, ancak hocanın ses tonu öğrenciyi sıkmaktaydı. Sesinin monotonluğunu yenebilirse çok dha başarılı bir hoca olur. Belki şan dersi faydalı olur.
  •  Çoğu öğrenci tarafından idol olarak gösterilen bir hocamız. Olumsuz bir yanını söylemek gerekirse herkese karşı gereğinden fazla olumlu.
  •  Cüneyt Hoca, ders anlatımı iyi olan bir hoca. Biraz sessiz anlattığından kopabiliyorum bazen dersten, ama derse katılmayı sevdim. Ödevler biraz daha iyi okunabilir (bu galiba asistanlar ile ilgili).
  •  Cüneyt Hoca iyi anlatıyor, ama sesi biraz az çıktığı için derse çok fazla konsantre olamıyorum, dikkatim dağılıyor.
  •  Sınav süreleri çok az. Lütfen sınavlarda çok fazla işlem yaptığımızı unutmayın.
  •  Instructor dersi çok iyi anlattı. Özellikle verdiği handoutlar çok işimize yaradı. Sınavlar derste gördüğümüz şekilde idi. Ama ödevler çok saçmaydı bence. Ödevi gördüğüm anda ne olduğunu ne yapmam gerektiğini anlıyordum, fakat C programını bilmediğim için ödevleri yapamadım. Bu dersin içeriğini, yani numerical methods kısmını çok iyi anladım, sınavlarım iyi geçti. Ancak C bilmediğim için düşük bir harf alacağım. Bu ders numerical methods ve C programming diye ikiye ayrılmalı.
  •  Mühendislikle çok ilgili ve yararlı bir ders. Fakat bize birinci sınıfta öğretilen C programming ödevlerde çok yetersiz kalıyor ve çok zorlanıyoruz hatta yapamıyoruz.
  •  Ders çok yararlı ancak ödevlerle ilgili tutorial'ların ME 210 dersindeki gibi sürekli her hafta düzenlenmesi daha yararlı olacaktır. Ayrıca hocamızın derste öğrencilerin sorduğu sorulara daha sıcak yaklaşması öğrencilerin derse bakış açısını daha olumlu hale getirecektir.
  •  Devamsızlığın 2^n-1 olması çok rahatsız edici. Hocamız genelde iyi ama ders sıkıcı bir ders. Ödevler bence biraz gereksiz bizim için ve gereksiz zaman alıyor.
  •  Hocamız dersi anlatmak için gayretliydi. Ama ses tonunun monoton olması nedeniyle dersi dinlemek güç olabiliyor. Dersten bir kere kopunca tekrar konsantre olmak da zor oluyor.
  •  Ders sınavlar dışında çok güzel. Sınavlar birşey ölçmüyordu. Daha özen gösterilerek daha güzel sorular sorulabilirdi. Ya da 2 vize yerine 6 vize yapılabilirdi. Cüneyt Hoca'dan gayet memnunum. Çok çalşıyor kendisi bizim için, teşekkür ederim. 2^n-2 geometrik serisi derse dinlemeyenlerin gelmesini sağlıyor. Bence gelmeyenlere ceza yerine glenlere ödül daha iyi olabilir.
  •  Sınıf gürültülü oluyor. Slaytların konuyu işlemeden önce dağıtılması daha iyi olur bence, dersi takip etmek için yanımızda 2 kiloluk kitabı taşımamız gerekmez. Ayrıca bence powerpoint'ten anlatmak daha iyi.
  •  Genelde derslerden memnunum, fakat sınavda değerlendirmeler berbat. Cüneyt hoca çok fazla hoca gibi davranıyor, daha yakın ve karşıdaki insanları düşünerek davranmasını bekliyorum. C kodu yazmak çok saçma gibi geliyor. Ayrıca asistanlar çok yetersiz. Dersler hoş geçmiyor. Bazen bir bakıyorum dersin bitmesine yarım saat var, 2 saat sonra bakıyorum hala 15 dakka var, bu nasıl iş?
  •  Our lecturer is very good at teaching, however not in control of class, or, not know the psychology of students. Student can get sleep, or in dreams in class.
  •  Dersin anlatılış biçimi ve dağıtılan handout'lar çok iyi, işe yarar. Ancak dersin yükü fazlasıyla ağır. Ödevler çok uzun ve prosedürleri çok anlamsız. 2^n-2 politikası da bzen çok zorlayabiliyor. İnsanlar derse zorla geldiği için bazen hiç kesilmeyen bir gürültü oluyor. Bu yüzden derse odaklanmak çoğu zaman imkansız hale geliyor. Onun dışında rapor alamayacağımız gerçekçi bahaneler olduğu zaman ders bir angarya halaine geliyor. Hocanın dersin ilk zamanlarındaki heyecanı dersi eğlenceli hale getiriyordu. Ama dönem sonunda hoca da anlattığı dersten sıkıldı ve differentiation ve sonraki konularda ders formül derive etmekten ibaret bir hal aldı. Bence devamsızlık biraz daha esnek tutulmalı, en azından YÖK'ün getirdiği %75 seviyesinde kalmalı. Bunlar dışında sınavlar dersin amacına pek uygun gözükmedi. İşin mantığını anlamamızdan çok hesap makinesi kullanma yeteneğimiz ölçüldü.
  •  Sınav süreleri daha uzun olmalı ya da hesap makinesindeki değerleri tümüyle yazmamız yerine 6 veya 7 digit olarak belirli bir standart belirlenerek, bu kriterlere göre değerlendirme yapılmalı. EasyNumericas programının kullanımı teşvik edilmeli.
  •  Hocamızın sonuçlardan çok metodları ve konuyu kavramaya önem vermesi bölümde görmek istediğim örnek davranışlardan. Ödevlerde programlama yapmamız iyi, fakar okulda C labları yetersiz siye herkesin C'den geçirildiği göz önünde bulundurulmuyor. Yoklamanın da bu derece etkin kılınmasına pek mantıklı bir yanıt bulamıyorum.
  •  Hocamızın sesi, 5 metreden daha uzaksanız duyulmuyor. Kendi yazdığı programı aşağılaması bana ilginç geliyor. Alçak gönüllü olması çok iyi, ama fazla abartmasına gerek yok. Onun dışında dersini iyi anlatıyor. Yaptığı pop quizler bizde stres yaratsa da öğretici oluyor. Yoklamayı takip etmek için ilginç bir formül kullanılıyor. Bence bu çok acımasızca, pek fazla esnekliği yok.
  •  The homeworks are a problem because I think our C knowledge isn't enough. The quizes are fine and I think it's better now that hey are open books and notes. I've taken another course from you. This time I understood better, without slides, instead you give us in paper and it is better while studying the exams.
  •  Lütfen bu kadar çok quiz yapmayın ve eğer yapıyorsanız da 5 dk önce öğrendiğimiz konular yerine bir önceki hafta ya da günde işlediğimiz konulardan sorun. En azından ders dışında ME 310 çalışmamız hem faydalı olur, hem de düzgün notlar alabiliriz. Sınavlarda ise lütfen soruya, bu soruyu çözecek programı yazınız, diye not düşün, çünkü doğru cevaplarda 35 üzerinden 10 almak hiç de öğrencilerin hoşuna gitmiyor ve dersten soğutuyor.
  •  Hoca öğrencilere karşı çok iyi niyetli, ama ses tonu insanı derste uyutuyor. Ayrıca hocanın yazısı arkalardan okunmuyor, biraz daha büyük yazsa iyi olur. C ödevleri gereksiz. Ödevler konular hakkında araştırma şeklinde verilse öğrenciler için çok daha iyi olur. Mesela ödevlerden biri optimization hakkında problemler olabilir. Bazı konular atlanmış. Derste bütünlük sağlanması için bu konuların atlanması kötü oluyor. Bunun için ders haftada 4 saat olabilir. Ayrıca 2^n-2 devamsızlık kuralının olması da çok mantıksız. Derse gelmeyen zaten kendi kaybeder, bir de bunun için ödevlerinden yüzde kaybetmesi gereksiz.
  •  Hocamızın ses tonunun böyle bir derse uygun olduğunu düşünmüyorum. Hele bu saatlerde (öğleden sonra) ninni gibi geliyor. Onun dışında hoca bazen öğrenci isteklerine sanki biraz tepeden bakarmış gibi cevap veriyor. Aslında bunu mizahi bir şekilde yapıyor, kötü bir niyeti de yoktur herhalde, ama beni rahatsız ediyor bazen.
  •  Konular kolay olmasına rağmen yoklamanın zorunlu olması saçma bence. Muhtemelen konular kolay, öğrenci de gelmez sınıfa, en iyisi yoklamay formül bulalım da hocalar boş sınıflara ders anlatmasın mantığı var ve hoş değil. Hocamız da içte iyi bir insan olmasına rağmen sorulara çabuk kızabiliyor. Bir de dersi çok heyecansız ve durağan anlatıyor, tonlamasındaki durağanlığı dersin takibini bayağı zorlaştırıyor.
  •  Yoklama sistemini (2^n-2) beğenmiyorum. Derste daha verimli örnekler çözülebilir. Hoca tahtaya çok küçük yazıyor. Okunmuyor arkadan. Dersler genelde sıkıcı geçiyor. Nasıl eğlenceli hale gelir bilemiyorum. Teorik çok şey anlatılıyo, fakat bunlarla ilgili örnekler, problemler açık ve net değil.
  •  Ne yazık ki bölümümüz öğrencilerine yeterli düzeyde programlama öğretilmiyor. Üstüne üstlük öğrendiğimiz kısıtlı şeyleri de zaman içerisinde unutuyoruz. Programlamanın mantığını öğrenmeden bu derste programlama yapmamız isteniyor. Bu durum adil değil.
  •  Ödevlerin bize birşey kattığını düşünmüyorum.
  •  Ödevlerin C programlama diliyle yapılmasını doğru bulmuyorum. Ders metodları öğretiyorsa ödevlerin de sadece metod bilgimizi ölçmesini isterim. Ekstra bir program kullanmak işimizi daha da artırıyor. Ayrıca derslerin işlenişi daha keyifli hale getirilebilir.
  •  Hocamızın çok az örnek çözdüğünü düşünüyorum. Dersleri çok fazla teorik anlatıyor.
  •  Hocam, ders belli bir süre (yaklaşık 25 dakika) sonra çok sıkıcı oluyor. Tabii konular bu durumun en büyük sebebi. C ödevleri ise makina müh. öğrencilerinden çok bilgisayar müh. öğrencilerine pratik oluyor.
  •  Birinci sınıfta aldığımız C dersi bilgileri ile ödevleri yapmakta zorlandım.

ME 310 - Fall 2006 Evaluations

  •  Ders güzel. Matematiği sevmem, ama siz anlatınca ve öğrenciyle bu kadar ilgili olunca dönem boyunca dersten kopmadım ve zevk aldım. İyi niyetinizin tüm bölüm öğretim üyelerine yansıması dileklerimle. Teşekkürler.
  •  I think the course materials are really well integrated to the course. Quizes are pushing the students to study regularly which is also a good thing. One of my most enjoyful course in the school.
  •  Bir dönem önce dersi aldığımda dersten nefret etmiştim. O kadar nefret etmiştim ki, derslere gelmek bile işkence haline gelmişti. Bu dönem ders Cüneyt Hoca sayesinde müthiş eğlenceli ve yararlı geçti. Tüm derslere geldim. Bu değişikliğin sebebi sanırım Cüneyt Hoca. Dersleri her zaman anlaşılır bir şekilde bizlere anlattı ve önemlisi Numerical Methods dersini sınava hazırlamak için değil, hayata hazırlamak için var olduğunu bize anlattı ve gösterdi. Bir parça araştırma becerisi elde ettim, Cüneyt Hoca sayesinde.
  •  Bölümde 3. senemi geçirmekteyim ve aldığım onca ders arasında hocaların öğrenciye gösterdiği davranışlardan çoğunlukla rahatsızlık duyuyordum. Öğrenci-akademisyen ilişkileri açısından zayıf ve bence zarar verici olan bölümümüzde Cüneyt Hoca'nın bize olan yaklaşımı beni bölüme bağlayan sebeplerdendir. Sene başından beri bize bazı şeyler öğretmek için gösterdiği çaba takdir görmeye layıktır. Keşke bu konu böyle yarım sayfa bile tutmayan bir yazı ile değil de uzun uzun konuşulacak bir toplantıda değerlendirilseydi. Hocanın yaklaşımı dersi sevdirmeye yetmiştir.
  •  A heavy workload seemed more easier than previous times. The lesson is more understandable with his teaching style.
  •  Dr. Cüneyt Sert gerçekten çalışkan, işine önem veren bir hoca. Öğrencileri seviyor ve hatalarını alttan alıyor. Bulunduğu mevkii ve daha fazlasını da hak ediyor.
  •  The attitude the instructor showed towards students is very good.
  •  Bu dersin en iyi hocası Cüneyt Sert'tir. Ben şahsen bu dersi ondan öğrendim. Ama curverler nedense çok yüksek çıkıyor.
  •  Hoca kesinlikle şu ana kadar okulda ve bölümde karşılaştığım en iyi ve başarılı hocalardan biri gerek dersi yönlendirmesi gerekse öğrenciye yaklaşımı bakımından.
  •  Ders bence bu dönemin en eğlenceli ve kolay dersi. Hocamız da çok iyi ancak ses tonu bazen yetersiz kalıyor. Programlamaya dayalı ödevleriyle diğer derslerden ayrılıyor. Sınavlarda sürpriz soru çıkmaması belki bu dersi diğerlerine göre daha çok sevmemizin sebeplerinden biridir.
  •  Hocadan bütünüyle memnunum fakat derse katılımı sağlamak için 2n-2 şeklinde saçma formüllerle öğrenciyi uğraştırmak pek doğru değil.
  •  Dönemim başında, hoca derse girdiğinde bu dersin çok eğlenceli olduğunu söylemişti fakat ben böyle düşünmüyordum. ama dönem ilerledikçe gerçekten zevk alarak katıldığım tek ders oldu. Hocanın slaytları çok açık ve konuyu tam anlamıyla kapsayan şekildeydi. CENG 230 dersinde C programı hakkında hiçbir şey öğrenmemiştim ama bu ders sayesinde programlamayı öğrendim ve ödevleri zevk alarak yaptım.
  •  Daha da iyi olamazdı.
  •  Hocanın dersi geçmeye yönelik değil, bir takım çözüm yöntemlerini anlayıp onları mühendislik problemlerinde kullanmamıza yönelik teşviği gerçekten çok önemliydi. Ayrıca yeteri kadar bilginin verilip öğrenciden sadece bu ölçüde verim istenmesi bana göre her hocanın benimsemesi gereken bir gerçek. Bu nedenle hocamızı takdir ediyorum. Bunun yanı sıra verilen ödevlerin uzun ve detaylı olması beni biraz zorladı. Bu konuda düzenlemeler yapılabilir.
  •  Çok iyi bir hoca ve insan.
  •  Hocamız bana nümerik dersini gerçekten sevdirdi. Bu dersi 2. alışım. Geçen yıl işkence şeklinde geçen dersler, şu an eğlenceli, zevkli hale geldi. Dersi işleyişi, yaklaşımı gayet iyi. Sağolun hocam. Her türlü soruna e-mail ile cevap vermeniz çok hoş. Ama sınıfta bazen beklenmedik tepkiler vermiyor değilsiniz kimi sorulara. Dersin yükü ise bence ağır. Fazla programlama ödevi var. Herkes bu 3. ve 4. sınıf yükünde, c++ öğrenmek, uğraşmak zorunda değil. bence. İsteyen 4. sınıfta o konuda uzmanlaşır, seçmeli ders alır.
  •  Cüneyt Sert hocamızın bize karşı anlayışlı olması en büyük avantajımızdı. Ama ders için uygulanan 2n-2 sistemi çok acımasız bir kuraldı. Çünkü zaten çok yoğun bir dönemdeyiz. Ayrıca daha fazla örnek soru olmalıydı elimizde. Ama genelde baktığımızda, Cüneyt Sert benim için bir numaralardan biri ve umarım ondan birkaç ders daha alma şansına erişirim.
  •  Makine mühendisliğinde herhalde aldığım ve alacaklarım arasında en sevdiğim dersti. Hem dersin içeriği sistematik ve kolay öğrenecek şekilde ayarlanmış hem de hocamız iyi anlattı. Sadece ödev + quiz bana biraz fazla geldi.
  •  One thing that I can only complain about is leaving more time on powerpoint presentation on lecture teaching. If the board was used more, I guess the lecture would be more efficient. The rest about the lecture is good.
  •  Hocam, öncelikle öğrenciye karşı en yakın davranan öğretim üyelerinden biri olduğunuz için çok teşekkür ederim. Ders için hazırladığınız slaytlar hakikaten çok yararlıydı. Ders anlatışınız gerçekten çok güzel fakat sesiniz biraz uyutucu ama bu konuda bir şey yapabileceğinizi pek sanmıyorum. Bu dersteki quizler hakikaten çok gereksizdi. Zaten kopya çekilmeyen, herkesin kendi yaptığı bir ortam hiç olmadı. İnanılmaz bir adaletsizlik vardı.
  •  Bence Cüneyt sert hocamız derslere gerçekten iyi hazırlanarak geliyor. Ama biraz daha dersleri ilgi çekici kılsa daha iyi olur. Ayrıca ödev yükü biraz ağır. Bu hafifletilirse daha iyi olur.
  •  It would be more convenient for students if the exam paper were seperated as "question sheet" and "answer sheet" since it is hard to keep in mind the data and the calculation results when you pass to another page. Such seperation of sheets can be seen in ME 203-204 thermodynamics courses.
  •  Yoklama çok gereksiz.
  •  Bence bu dersteki en büyük problem C programlamayı çok iyi bilmememiz. Bu ödevleri yaparken bizim çok zorlanmamıza ve zaman kaybetmemize neden oldu. Ayrıca ödevden sonra hazırlanan raporların bize hiçbirşey katmadığını ve boşa zaman harcamak olduğunu düşünüyorum. Onun dışında hoca derslerde gayet iyi iletişim kurdu ve gerekli bilgileri bize verdi.
  •  To do this courses's homework we must know a good C program language. But it wasn't tought to me in first year.
  •  I think making flowcharts is time consuming and doesn't make a significant improvement in understanding.
  •  Bu dersteki ana problem C++ kodlamasıyla ilgili. Birinci sınıftaki gördüğümüz C bilgisi ile bu dersteki kullandığımız c++ programı hiç ilgili değil ve bununla ilgili değil ve bununla ilgili bir demo veya her hafta uygulama yapılması daha iyi olabilir. Hem dersin daha iyi anlaşılmasını sağlar hem de öğrenciler programlama ile ilgili çok yol kat ederler ve normal hayatta karşısına çıkabilecek problemleri bu programı kullanarak çözebilirler. Bir diğer sorun da bu sene yürürlüğe konan devamsızlıktan dolayı notlarda bir % düşülmesi. Hiç adil ve demokrasi çerçevesinde olduğunu düşünmüyorum. Bunu tekrar geçirmesini tavsiye ediyorum yetkililerin. Bunun dışında her şey olması gerektiği gibi. Teşekkürler.
  •  Ödevler iki haftada bir olmasına rağmen ağır ve çok uğraştırıyor. Her hafta quiz çok fazla. Derste bilgisayar kullanmak bazen avantajlı da olsa, tahtanın kullanılmasının dersi daha verimli yapacağını düşünüyorum.
  •  Yoklamada kullanılan 2n-2 uygulaması pek mantıklı değil.
  •  2n-2 gereksiz.
  •  Not attending course reduces homework and quiz grades. It is not fair.
  •  2n-2 gereksiz bir uygulama.
  •  The attendance policy is highly unfair. Reduction made with a coefficient dependent to 2n-2 where n is the number of absenties, is very damaging for student. Instructors should consider that antone not coming to classes are already punished in the exams or in the quizes.
  •  Derste yoklama ile ilgili 2n-2 oranında bir indirim var. Bu indirim bana göre çok adaletsiz. Derse girmenin ayrı bir yüzdesi olması gerekir. Çünkü bu şekilde bir dersi kaçırıp ödevleri 100 olan ile, ödevleri 20 olan arasında aynı suça farklı ceza uygulanmaktadır. Bir suçun belirli bir cezası olması gerekir. Aksi takdirde ödevleri yüksek olan öğrencilere ceza daha fazla olduğu için bu öğrencilerin hakkı yenmektedir.
  •  Attendance'ın notlandırma formülü gereksiz bir uygulama.
  •  2n-2 kaldırılmalı.
  •  Unnecessary homeworks containing C++ program. Very time consuming. Not so beneficial for the students about the course.
  •  2n-2 formülü haksız bir formül. Bu şekilde bir yaptırım, öğrencinin emeğini suiistimal ekmektedir. Ödevleri yapıp, daha sonra yarısının silinmesi haksızlıktır. Ödev yapanla yapmayanı ayırt etmek lazım, quize girip girmeyeni olduğu gibi.

Spring 2003

  •  I actually love the lesson. My desire is to make programs and learn their algorithms. It is the best place to learn it. And instructor is very good. The lesson is one of the enjoyable and I attend.
  •  Sir, speak a little louder please. Everything is OK.
  •  Thanks for the intensive effort of the instructors and the assistants. Their attitude towards students is always kind and helpful.
  •  The course is very difficult and for graduate students it takes a lot of time for doing homeworks. But the instructor is very good.
  •  All the exams should be on computer.
  •  Work load of homeworks are more than necessary. An easy lecture hardened by lab hours and homework. Programming should be more qualified attended at C courses for 310.
  •  Workload was not appropriate during the semester. It was very intense. Instructor's voice is monotonous and sometimes sleepy.