ME 306 - Spring 2013 Evaluations

  •  Başarılı bir dönem oldu. Ders aralarında verdiğiniz ilginç bilgiler derse olan ilgiyi artırdı. Her şey için teşekkür ederim.
  •  Cüneyt Sert ODTÜ Makina Mühendisliği'nde en iyi iletişim kuran ve öğrencilerine en çok değer veren profesör sanırım. İlk defa bir ders için fikirler alındı, değerlendirildi, üzerinde düşünüldü, düzeltmeler yapıldı. Kendisine teşekkür ederim. Dersin asistanlarından olan ....... geçen döneme göre öğrencilere olan tutumunu geliştirmiş ancak hala sorulardan kaçıyor ve cevap vermek istemiyor. Dersle ilgili yeterince bilgisi olmadığını düşünüyorum, bu yüzden kendisini yeterli bulmuyorum.
  •  Hocam genel olarak dersini dinlemekten en çok zevk aldığım hocalardansınız, bunu en başta belirteyim. İşinizi önemsediğiniz de her halinizden belli. Benim bu kadar fazla "Şu videoyu izleyin, bakın burada güzel bir yazı var, slaytları yeniledim onlara bakın." diyen başka bir hocam olmamıştı. Dönem başında nedenini hala bilmediğim birkaç konuda tersliklere düştük sizinle sınıf olarak, ama çok da uzun sürmedi bunlar. Öğrencinin geribildirimine önem veren biri olduğunuzdan olsa gerek. Bazı insanlar dersi monoton işlediğinizden, ses tonunuzun değişmediğinden falan bahsediyor, ama bu çok da etkilemiyor bence dersin akışını. İçerik olarak gayet güzel ve akıcı anlattığınız için dinlerken sıkılmıyor ben. Genel olarak güzel bir dönemdi benim için ME 306 kapsamında, teşekkür ederim bunun için. Bir de çok bilmişlik taslıyormuşum gibi almayın bunu lütfen, ama 1-2 ufak şeyden bahsedeceğim. İngilizcesi kötü olan bir insan değilsiniz, aksine gayet iyi olan bir insansınız. Geribildirimlere de hayli açık birisiniz, o yüzden dönem içinde karşılaştığım birkaç hatanıza değineyim dedim. Mention veya discuss fiillerinden sonra about gelmez; mention'dan sonra of gelir gelse gelse. Bunları bazen doğru bazen yanlış kullandınız dönem boyunca. Ben ne dersem diyeyim kendiniz de doğrusu neymiş diye bakacaksınızdır zaten. Bullet kelimesi balıt diye değil, bulıt diye; choked kelimesi de çakd şeklinde değil, çoğkd şeklinde okunur. Cannot yazılır, can not yazılmaz. Lütfen bu son yazdıklarımı kötü almayın, yabancı dil olarak İngilizce hakimiyeti açısından oldukça başarılı buluyorum sizi. Her şey için tekrar teşekkür ederim hocam.
  •  Cüneyt Hocam hakkında denilecek çok şey var. Birincisi, eğer bizim bölüm tamamen Cüneyt Hoca mantığındaki hocalardan oluşsaydı, biz bu okuldan kat kat daha iyi birer mühendis olarak mezun olurduk. Şimdiyse sadece "mezun" olacağız. Onun sayesinde hayatımın en zevkli dersiyle tanıştım, neredeyse tüm dersleri anladım, yaptığı yönlendirmeler ve hazırladığı slaytlar sayesinde dersi anlama kalitem kat kat arttı. Her derse büyük bir hevesle gittim. Kendisine çok ama çok teşekkür ediyorum, bu dersi en iyi şekilde öğrettiği ve ilgi alanlarımın baş sırasına koyduğu için.
  •  Hocam gerek ders sırasında verdiğiniz günlük yaşamdan örnekler, gerek konuya hakimiyetiniz ve net bir biçimde sınıfa ulaştırma şeklinizle çok keyifli bir dönem geçirdim. Görsellerin bizi araştırmaya ve konuyla ilgili kafa yormaya iten bir çok öğe barındırması beni ayrıca mutlu etti. Olumsuz tek yorumum, öğrencilerin geribildirimlerini gereğinden fazla dikkate almanız. Quiz ve ödevlerin sınava yönelik olmaması onları önemsiz kılmaz ve sırf bazı öğrenciler böyle düşündüğü için bunlara son vermeniz bence doğru bir yaklaşım değildi. Bizler sonuç odaklı bir milletin çocukları olduğumuz için bazı arkadaşlarımın böyle düşünmesi normal, ama quiz ve özellikle ödevlere son vermeniz bana göre doğru değildi. Öğrencierin görüşlerine daha az önem verirseniz çok daha verimli ve öğrencileri daha kapsamlı donatan bir akışkan dersi vermiş olursunuz. Okuduğunuz için teşekkürler.
  •  Öncelikle fluid dersi en sevdiğim ders, bunu belirtmek istiyorum. Bunda ilk dönemki hocamın payı da büyük. İlk dönem slaytlarından çalıştığım bir hocadan dersi almak heyecanlandırdı beni açıkcası. Fakat Cüneyt hocanın kendisinin de bildiği gibi monoton bir ses düzeyi var. Bu da derse ilgiyi düşürüyor. Ama ben hocanın duruşunu ve vizyonunu çok farklı buldum. Sanki buranın hocası değilmiş gibi geliyor bana. Sınav yerine öğrenciyi daha cok pratikle buluşturan, proje tipi ödevlerle uğraştıran bir üniversitenin hocası gibi geliyor. Bu dediklerimi donem başındaki alışılmışın dışındaki ödevleriyle gösterdi ve kendisi tarafından düzenlenen geribildirim zamanında bunlarla ilgili yorumları gördü. Açıkcası ben de Cüneyt Hoca gibi düşünüyorum, öğrenciler gibi değil. Ama ne yazık ki böyle ödevleri bu at yarışı zihniyetinde önem vermiyor. O nedenle vizyonu daha farklı bir okulda hocalık yapabilir bence. Böylece yaptığı işten daha çok keyif alır. Bir de Cüneyt Hoca'ya bir önerim var. Tabii ki bu konuda o varken bize soö düşmez, ama bu benim bir gozlemim: Kendisi pratik konularda eksik. Bunun kendisi de farkında. Bu konuda kendisine bir şeyler katarsa eğer, bence verdiği ödevlerin severek yapılmasını sağlar. Ben severek yaptım ödevleri, çünkü kendisiyle aynı görüşteyim.
  •  İlk defa slidelardan anlatılan bir dersi dinleyebildim. Sadece akışkan alanında değil sayısal metod dersi için de slidelarınız harika. Çoğu kişi aynı seviyedeki ses tonunuzdan şikayet ediyor, fakat bence sakin bir ses tonu sınıfın da sessiz olmasını sağlıyor ki ders işkenceye dönmüyor. Ödevler konusunda şikayetçi değildim ben, değişik şeyler öğrendim. Teslim zamanı konusunda öğrenciye yardımcı olunursa bu tür ödevler verilebilir. Aslında diyecek çok bir şey yok. İyi bir hocasınız, hangi dersi verirseniz verin bence sizden ders almak güzel bir şey. Notunuz nasıl bilmiyorum ama hak ettiğimizi alırız sanırım. Bir de derse bazen 5-10 dakika geç giriyordum 11:40 dersi olmasına rağmen. Bunların çeşitli sebepleri vardı tabi ama umarım dersin düzenini çok bozmamışımdır. Neyse size emeğiniz için teşekkür ederim.
  •  Verilen 2. ödevin dersin sitesinden, metuonline'dan veya eposta gibi herhangi bir iletişim aracından öğrencilere iletilmesi, öğrencilerin ödevle ilgili (konusu, son teslim tarihi, vb.) bilgilendirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Böylece haberdar olmayan öğrencilerin de ödevi yapabilmek için bir şansı olurdu. Öte yandan sınavlardaki soruların nerdeyse yarısı study set problemlardan çıkmasına rağmen sınav ortalamalarının düşük olmasını study setlerin çözümlerinin verilmemesine bağlıyorum. O soruların çözümleri verilse ve sınavda o sorular sorulmasa bile ortalamalar daha yüksek çıkabilir. Çünkü öğrenci çözümü olan sorudan nerede hata yaptığını görüp konuyu daha iyi anlayabilir ve farklı sorulara da daha farklı yönden bakıp çözüme gidebilir (En azından kendim için böyle). Çözümleri öğrenmek için asistanlara gitmek de pek yararlı değil. Bu dersi alan 200 civarı kişinin bu ders yoğunluğunda uygun bir saat bulup asistanlarla sorunun çözümünü tartışması nasıl mümkün olabilir? Herkesin kendine göre uygun bir vakit bulup çözümleri öğrenmesi çok zor çünkü çoğunun uygun saatleri ortak. Bu yüzden çözümlerin verilip sınavlarda study setlerden farklı soruların sorulması daha iyi olabilir.
  •  İlk sınavdan çok düşük not aldığım için dersi bırakmıştım. Ama o zamana kadar olan gözlemim sınıfın çok kalabalık ve gürültülü olduğu. Öğrencilerin çoğu sırf yoklamaya imza atmak için derse gelip genelde yanındakiyle konuşuyorlar yada en arkada telefonla oynuyolar. Madem istatistiklere göre derse katılan (attendance anlamında) öğrenciler daha başarılı, o zaman yoklama kaldırılsın ve gerçekten ders için gelen öğrenciler gelsin. Gereksiz adamlardan kurtulunca ders performansının hem öğrenciler hemde hoca için artacağını düşünüyorum. Cüneyt Hoca özellikle çok kalabalık sınıfta sıkıntı yaşıyor ve insanlara susun demekten sıkılmış artık.
  •  Öğretim elemanı bazı konularda çok iyiyken, bazılarında da yeterince bilgiye sahip değil ve malesef bunu kendisi de sınıfta belirtiyordu. Bir hocanın böyle güvensiz bir tutum içinde olması, öğrencilerde (haksız dahi olsa) bir ön yargı oluşturuyor veya konuyu tüm gereken altyapıyla anlamaya engel oluyor. Ayrıca dönem boyunca ders yükü homojen dağılmamıştı. Dönem başındaki haftalarda arka arkaya ve oldukça kapsamlı ödevler verilirken daha sonra hocamız sınıfta aldığı geri dönüşler sonrasında ödev vermeyi tamamen kesti. Çünkü kendisine ödevlerin içeriğinin öğrencilerin beklentilerini karşılamaktan uzak olduğu söylendi. Böyle bir durumda yapılması gereken ödev vermeyi bırakmak yerine öğrencilerin konuyu öğrenmesini kolaylaştıracak ödevler hazırlamaktır. Quizlerin de kesilmesi bana göre dersi dinlemekten uzaklaştırdı insanları. Malesef pragmatizmden başka bir şey olmakla beraber, quiz yapılan derslere öğrenciler daha çok ilgi gösteriyor ve aslında bu durum öğrencinin kendi yararına oluyor. Son olarak kendisinin öğrenciyi kitap okumaya teşvik etme çabasını çok faydalı buluyorum. Naçizane, kendisine de, ders ve okuldan bağımsız bir durum olarak, teknik olmayan kitaplarla da ilgilenmesini tavsiye ediyorum.
  •  Eleştirilerinizin ve fikirlerinizin hatırladığım kadarıyla hepsine katılıyor olsam da sınav günü derse gelmeyenlere yönelik eleştiriniz sırasında kullandığınız tarz çok aşağılayıcı ve hatta hakaret içeren boyuttaydı. Kesinlikle bir eğitimciye yakışmayan bir konuşma tarzıydı hocam. Ben de sizin gibi, ödev veya sınava çalışma amaçlı derse girmemenin çok yanlış bir davranış olduğu kanaatindeyim. Fakat kullandığınız tarz sizi haklıyken haksız konuma düşürdü. Lütfen bir dahaki sefer eleştiri amaçlı kullanacağınız kelimeler konusunda daha seçici ve dikkatli olmaya çalışınız.
  •  İlk sınavdan önce dersinizi kaçırdım. İki dönemdir ilk defa bir dersinizi kaçırmıştım. O kadar yoğundum ki, sabaha kadar çalıştım, ancak uyanamadım. Bundan ötürü biraz üzülmüştüm de, ama siz "gerizekalılar" gibi bir şey demişsiniz sanırım. Bunu duyunca rahatladım. Suçumuzu belki azaltmadı, ama görünmez kıldı diyebilirim. Yoğunluktan bahsetmek istiyorum biraz da. Sizin bir sözünüz vardı "Biz daha yoğunduk" gibi. Evet hocam haklı olabilirsiniz. Ama başka bir şey daha söylemiştiniz "Keşke daha fazla matematikle ilgili seçmeli ders alsaymışım" diye. Bence tek sorunumuz bir şeyleri öğrenecek, hakim olacak kadar zamanımızın olmaması. Ben kendim adına söylüyorum, ezberim yok denecek kadar az. Tahtadaki kelimeleri bile en fazla ikişer ikişer geçiyorum deftere, o derece. Bu yıl derslere doğru dürüst odaklanamadım ve ben mezun olacağım, ama bir şeyleri bilerek değil "geçmiş olarak". Keşke zaman olsaydı da Prandtl nasıl çıkarmış o denklemleri, benzerlikleri inceleseydim, kavrasaydım. O zaman çok şey değişirdi. Sizi çok sevdiğim için söylüyorum bunları, umarım dikkate alırsınız. Ödevleriniz bence gayet eğlenceliydi, 2 tane daha olacaktı ama sözünüzü tutmadınız. Sebebini de biliyorum, çok sinirlendiniz. O da yetmedi umudunuzu kestiniz. Keşke kesmeseydiniz, çünkü sizi ilgiyle dinleyen (ne kadar uyutucu sesiniz de olsa), sözlerinize kulak kabartan yeterince büyük bir grup vardı. Son derslerdeki bu keyifsizliğinizi gördükçe diyorum ki keşke birkaç kişi daha gerekirse o gün uyumasaydık da dersine girseydik. Belki daha az sayıp söverdi de, unuturdu. Ama gördüm ki şenliklerden sonra iyice umudunuz gitmiş gibi hocam. Aman bizden umudunuzu kesmeyin, ileride çok iyi işler yapacak arkadaşlar çıkacak, inanıyorum. Her şey için teşekkürler. Bir dahaki derse görüşmek dileğiyle.
  •  Ben bu bölümde dersini aldığım 2 hocadan hiç bir şey öğrenmemiştim. Siz 3. oldunuz. Öncelikle demek istediğim bir şey var. Bölümde bir sürü hocalık olarak kötü olanlar var -siz dahil-, fakat %90'ı öğrenciye karşı iyi niyetli olmaya çalışıyor. Ben sizin öğrenciye karşı iyi niyetli olduğunuzu da düşünmüyorum. Sınav öncesi derse katılımın çok az olduğu bir günde, 'gerizekalılar' demişsiniz. Bu sözü size aynen geri iade ediyorum. Sistemin dışına çıkmamızı, ezber yapmadan öğrenmemizi, araştırmamızı istiyorsunuz. Peki siz ders anlatışınız ile sistemin dışına çıkabiliyor musunuz ki bizden bunları istiyorsunuz? Bu bölümü 1.likle bitirmişsiniz, fakat bu öğrencilerinize gerizekalı deme hakkını yaratmıyor. Not korkusu vs. olduğu için de kimse gidip sizinle tartış(a)mıyor, ben dahil. Beni dersleri önemsemeyen, çalışmayan biri olarak ve bunları düşük notlar aldığım için size söylüyorum sanmayın sakın. Bölümde ilk 10'dayım. Belki hocalıkta iyi olduğunuz yanılgısı içinde olabilirsiniz, ama kesinlikle kötü bir hocasınız. Gelecekte, okulda ya da okul dışında görüşmemek dileğiyle.
  •  Sizin gibi birinin bölümümde ders vermesinden ve bölümümden mezun olmasından dolayı utanıyorum. Sınav günü dersinize gelmeyen öğrenciler için hakarete varan söylemlerde bulunmanız neden utandığımı açıklayacaktır. Ben o gün derste yoktum ve derse gelen dört beş farklı arkadaşıma ayrı ayrı sordum. Hepsi aynı şeyi söyleyince söylenenlerin doğruluğuna inandım. Devamsızlık öğrencilere tanınan bir haktır. Ve bu hakkın ne zaman ve nasıl kullanılacağına sizin karar verebileceğiniz düşüncesi yanlıştır. Dersinizde yaptığınız quizde kopya çekenleri görüp sadece uyarmanız ise başlı başına bir problem. Madem birşeyler gördünüz, gereğini yapın. Bir de bize sürekli kitap okumuyorsunuz diyorsunuz. Saatler harcayıp hazırladığımız 8-10 sayfalık ödevlerimizi okumayıp herkese aynı notu veren asistanınıza da bunu söylüyor musunuz? Ben başarısız olduğunuzu düşünüyorum. Umarım sizinle tekrar görüşmeyiz.
  •  Öğrencilerle ilişkileri iyi değil.

ME 306 - Spring 2012 Evaluations

  •  Cüneyt Hocam, gerek ders işleyiş tarzınız gerek öğrenciye tutumunuzla bölüm standartlarının üzerinde bir hoca olduğunuzu dönem boyunca gözlemledim. Yaptığınız sınavların stilini de başarılı buluyorum. Umarım önümüzdeki dönem "finite" dersini sizden alma fırsatım olur. Teşekkür ediyorum emekleriniz için.

ME 306 - Spring 2011 Evaluations

  •  Yalnız o asistana çok yükleniyorsunuz.

ME 306 - Spring 2010 Evaluations

  •  Hocam çok iyi bir dönemdi. Her şey için teşekkürler. Zevk alarak devam ettiğim ve çalışmaktan sıkılmadığım bölümdeki nadir derslerdendi. Emekleriniz icin tekrar teşekkürler.

ME 306 - Spring 2006 Evaluations

  •  The new grading is better than the previous semesters. The instructor is very student friendly. The worload is a bit heavy.
  •  Derse fazla devam etmediğim için yeterli gözlemim olmasa da hocamızın ders anlatma konusunda başarılı olduğunu düşünüyorum. Kendisi öğrencilere karşı iyi niyetli ve mesleğini seven bir insan. Akışkanlar Mekaniği II dersinin seçmeli dersler arasında girmesi gerektiğini düşünüyorum. Böylece bu dersi bu alanda yoğunlaşmak isteyenler alacak, başka türlü düşünenlerin de başka bir ders seçme imkanı olacaktır.
  •  Ders nerdeyse mükemmel veriliyor eldeki imkanlara rağmen. Anlatımda ses tonunuzda daha çok dalgalanmalar olursa daha verimli olur. Sabit ses tonu dikkati dağıytıyor bir müddet sonra.
  •  Sık sık deneyler yapılabilir. İki tane deney yeterli değil diye düşünüyorum. Deneyler için lab raporu istenmeden her konu için isteğe bağlı gelinen ve notlandırılan haftalık kısa deneyler yapılabilir. İçlerinde iki deney için de rapor istenebilir.
  •  Dönem başında yapılan deneyin ilk dönemle ilgili olması iyi değildi. O lab ya ilk dönem yapılmalı ya da hiç yapılmamalı.
  •  Sayın hocamız dersi işlerken gerçekten gayretli ve iyi niyetli. Fakat sunum yeteneği açısından zayıf. 8 saat uyuduğum, dinç olduğum bir günde bile dersin sonunda göz kapaklarımla savaşıyorum. Kendisi de internet sitesinde bu görüşleri yayınlamış, ama dilerim ki daha kesin çözümlerle bu durum değişir (Diksiyon kursu belki yararlı olabilir). Dersin işlenişi bir filmin fragmanı gibi. Dersi ne yazık ki yalnız, sınıf dışında izliyoruz. Ders yükünü hafifletemezseniz bile kredisini ya da işkenis biçimini (daha deneysel) değiştirebiliriz.
  •  Hocamız dersi anlatırken "Ben de bunu anlamamıştım, hala da tam olarak anlamıyorum, benim de kafam karıştı" gibi cümleler kullanıyor. Hocamızın samimiyetini ve iyi niyetini takdir ediyorum, ama bu cümleler konuya karşı ön yargı yaratıyor.
  •  Derste quiz olması bence gereksiz, hiç öğretici değil. Bence bu dersin sürekli bir sınav havasında verilmesi, bizi sadece sınavlara ve quizlere çalıştırıyor. Bu yüzden derste asıl verilmek isteneni anlamıyoruz. Lablar çok sınırlı ve lab süresince hiç aktif değiliz. Böyle lab yapılacağına hiç yapılmasın daha iyi. 15-20 dakikalık bir deney nasıl fayda verebilir ki?
  •  Ders yükü gereksiz ağır. Şimdiye kadar yapılan "ders yükü fazla" yorumlarının işe yaramaması ayrı bir sorun. O zaman bu formlar anlamsız olur. Lablar çok verimsiz.
  •  Konuyu öğrenmemiz için çözülecek örneğin pop-quiz olarak verilmesi çok mantıksız.
  •  Ders anlatımındaki monotonluktan dolayı hem derse ilgi azalıyor, hem de ders sırasında konsantrasyon düşüyor. Laboratuvar çalışmalarında raporların sonradan veriliyor olması ve istenenler gerekenden fazla ve gereksiz.
  •  Bir mühendislik dersinin bu kadar ezbere dayalı olması saçma. Elimize tutuşturulan soruları sınavda sormanın bizi ne kadar geniş düşünen mühendisler yapacağı malum. Hocalara yaratıcı sorular yazmak zor geliyor diye mi böyle, merak ediyorum. Cüneyt Sert'in derste sergilediği tutarsız ruh hali bizi bezdirdi. Gün geliyor dışarıda hatırımızı soruyor, gün geliyor "kapa çeneni" seviyesinde konuşuyor. Davranışına karar versin ve sabit olsun.
  •  Ders içerik olarak sıkıcı bir ders. Hocanın geçen dönem kullandığı slaytlardan vaçgeçmesi izlenebilirliği kolaylaştırıyor. Ancak hocanın genel tarzı dinleme açısından çok sıkıcı. Dersi eğlendirici hale getirmek için farklı alternatifler bulmalı. Örneğin videolar, resimler vs. Son bir yorum; derste şu cümleyi kuran bir hocadan ne bekleyebiliriz bilemiyorum: "Siz hiç bir şeye değmezsiniz."
  •  Questions asked in the examinations were not as qualified as the ones asked in ME 305. Especially the second midterm was composed of homework questions. Many students who worked for only one day on homework questions will get high marks. This is unfair if you ask me.
  •  Soru sorulduğunda sanki bu ne biçim soru gibi bir ifadeyle cevap verildiği için insan bir çekiniyor.
  •  Lab'lar 10 dakikalık data alıp çıkma olmamalı. Deneye bu kadar açık bir konuda daha elle tutulur, daha pratik bir eğitim verilmeli.

ME 306 - Spring 2005 Evaluations

  •  I think the instructors's teaching technique is good but the only problem is that he speaks very slowly and silently and he doesn't ever change his voice level and tone during speech.
  •  Biliyorum elinizden bir şey gelmiyor ama ses tonunuz çok ağır, gerçekten dikkat toplamak zorlaşıyor. Ancak bilmediklerinize açıkça bilmiyorum demeniz ve daha sonra araştırıp bizi bilgilendirmeniz çok güzel. Teşekkürler.
  •  Dersin işlenişi konuyu anlama açısından güzel fakat quizler ve sınavlar için biraz eksik gibi.