ME 413 - Fall 2013 Evaluations
- Bu dönem en isteyerek aldığım derslerin başında geliyordu bu ders. Nitekim dönemin sonu olan şu aralar da beni bu dönem en çok tatmin eden dersti. Genelde bu dersin yükünün çok ağır olduğuna dair yorumlar duyardık alt dönemler olarak. Cüneyt hocamız feedback'e önem veren biri olduğundan bu konuda gelen eleştirileri dinleyip ödev vermedi bu dönem. Bizim bölümdeki derslerin genel havasından dolayı proje zamanında yine yoğunluk yaşandı, fakat bu gayet doğal. Zaten 4. sınıfa gelen ODTÜ ME öğrencisinin de hiç yoğunluk yaşamama beklentisi hayal birazcık. Ödev verilmemesine rağmen verilen Study Setler, Handout'lar vb. dersten kopmamamızı sağladı. Midterm'lerden önce de bu materyaller çok yardımcı oldu. Cüneyt hocamız bir dersi verirken ne öğretmek istediğini çok iyi bildiğinden olsa gerek dönemin hiçbir anında "Valla ders işliyoruz ama konu nereye gidiyor, ne öğreniyoruz..." hissiyatı hiç oluşmadı. Buna ek olarak da ne öğrendiysek o soruldu bize ki bu çoğu derste tutturulamayan bir şeydir. Şöyle genel olarak düşündüğümde şurası kötüydü dediğim bir şey aklıma gelmiyor açıkçası. Cüneyt hocamdan daha önce de ders aldım, sınıf mevcudu Fluid Mechanics gibi derslerde yüksek olduğunda bazen herkese ulaşmakta sorun çıkabiliyordu. Bu ders seçmeli olduğundan o tarz da bir sorun olmadı. Workload konusuna gelmek gerekirse, bu dersin her hafta ödev verilir halinin insanlara nasıl overloaded geldiğini tahmin edebiliyorum. Bu dönem de daha fazla öğrenmek isteyen için hocamız sınıf içinde sunum yapma, Study Setler gibi yöntemler ve öğrenciye pozitif yaklaşımıyla bu ortamı da sundu diye düşünüyorum. Kaprissiz, öğretici, eğlenceli bir dersti. Aksini söyleyen dersi ya pek isteyerek almamış, ya da derse gereken minimum özeni göstermemiştir gibime geliyor.
- Şahsen bu dersi zorluklarının farkında olsam da çok isteyerek almıştım. Ders beklediğimden de zor çıktı, ama açıkcası dersi sizden aldığım için çok memnunum. Dersi işleyişiniz hakkında hiçbir olumsuz eleştirim yok, yalnızca sınavların birazcık daha "hafif" veya soruların biraz daha "yönlendirici" olmasını isterdim. Sınavda zaman sınırlaması konusunda çok esnek olduğunuzun farkındayım ve bunu takdir ediyorum, fakat siz de bilirsiniz hocam bazen çok ufak yerlerde takılınca istediğiniz kadar zamanınız olsa da soru ilerlemeyebiliyor. Her şey için teşekkür ederim, konuya olan ilgim ve bilgim sayenizde arttı, dersten kalma ihtimalim olsa da dersi severek geçirdim dönemi.
ME 413 - Fall 2012 Evaluations
- Hoca öğrencilere yardımcı olmaya çalışıyor, bize karşı tutumu oldukça iyi ve yardımsever. Ancak dersin yükünün olması gerekenden fazla olduğunu düşünüyorum. Ödevler öğretici ama çok zaman alıyor. Ben dersi iyi ki almışım, çok şey öğrendim. Ama 3 kredilik standart bir seçmeli dersten çok daha fazla zaman aldı.
- Bence bu ders, 4.sınıf seçmeli dersleri arasında ders yükü en ağır olanlar derslerden biri. Ödevleri yapmak bile günlerimizi alıyor. Sadece ödev sorularını ya da en azından formatla ilgili bazı değişiklikler yaparak yükünü azaltabiliriz. Projede de bence soru sayısı da fazla, keske biraz daha erken başlayabilseydik. Onun dışında bu dersle birşeyler ögrendigimi ve kendimi geliştirdiğime inanıyorum. Bence sunum hazırlama fikri çok doğru, böylece slaytlardan takip edip yazmakla vakit kaybetmiyoruz.
- 2. Midterm'ün çözümü bana uzun geldiği için sınav elimde patladı hocam. Saygılarımla...
- İş yükü aşırı fazla. Bu ders bu kadar zaman almamalı. Neredeyse 3 tane ders kadar zaman alıyor. Mesela ben 4 ders aldım bu dönem. ME 403, ME 410, ME 429. Bu 3 derse harcadığım vakit kadar belki de bu dersin ödevlerini projesini yapmaya zaman harcadım.
- Ders yükü çok ağırdı. Üç kredilik bu ders için en az beş kredilik efor sarf ettik. Ödevler öğretici olmaktan çok uğraştırıcıydı. Bu derste gereken MATLAB bilgisinin çoğunu ME 310 Numerical Methods dersinde öğrenmiştim. Bu nedenle, ders bu konuda da bana fazladan pek bir şey katmadı. Cüneyt Sert Hocamız dönem başında dersle ilgili konuşma yapmıştı. Fakat bence konuşmasında eksiklikler vardı. Kendisine naçizane tavsiyem öğrencileri dönem başında ders yükü konusunda ciddi anlamda uyarması. Çünkü bu dersi almaktan pişmanlık duyan çok kişi var. Sınavlara gelirsek, sınavların ölçücü olduğunu düşünmüyorum. İlk vizede Cüneyt Sert Hocamız sınava dahil olan dört konudan yalnızca ilk ikisiyle ilgili soru sordu. Tabi ki, bu derste soru çözümleri çok uzun olduğundan daha fazla soramazdı, ancak ilk iki konuyla ilgili soru soracaksa neden ilk sınavı daha erken bir tarihte yapmadığı konusunda kafamda soru işaretleri oluştu. Ayrıca ben ve arkadaşlarım sınavları hakkaniyetli okumadığını düşünüyoruz. Son olarak, Cüneyt Hocamızın ekstra sıkıcı ders anlattığını düşünüyorum. Kendisi zeki bir insan. Hırslı da görünüyor. Eğer isterse kendisini bu konuda geliştirebileceğini düşünüyorum. Saygılarımla.
ME 413 - Fall 2011 Evaluations
- Değerlendirmeyi yaparken bu dersin harika geçtiğini fark ettim. Cüneyt Hocayı hocalık görevini yerine getirdiği için kutluyorum.
- Hocamız dersle ilgili bir dönemde öğretilebilecek her şeyi öğretti. Ödevler ve sınıftaki örnekler bütünleşmişti. Sınavdan ziyade ödev ve proje ağırlıklı bir ders olması da öğrenci için dersi eğlenceli ve yararlı hale getirdi.
- Çok güzel ve faydalı bir ders. Sonlu elemenlar metodunun matematiksel altyapısını öğrenme açısından 4/4 lük sistematiğe sahip. Fakat bu metodu pratikte bir uygulamada kullanmayı öğrenmek, ya da en azından böyle bir yanı hakkında da bakış açısı kazandırabilmek bu dersi geliştirebilecek adımlardan biri olabilir. Bu metod kullanılılarak gerçek bir problemi çözmeye kalkıştığımızda kritik bir takım varsayımları neye göre yapmamız gerektiği çok ayrı ve önemli bir boyut, derste yer yer bunlardan da bahsedilebilir. Özellikle ödevleri konuyu anlayabilmek adına çok önemli ve faydalı buluyorum. Her ne kadar iş yükü çok da olsa, değiyor.
ME 413 - Fall 2010 Evaluations
- Bu dönem aldığım ME 413, bir dönemde bana en çok şeyi öğreten ders oldu. Bilmiyorum başka bir hocadan alsam ne durumda olurdum ama Cüneyt hocanın öğrencilere yaklaşım tarzı ağırlığından yıldığım anda beni bu dersi bırakmaktan alıkoydu diyebilirim. İyi ki de böyle olmuş, şu anda dersin amacına uygun olarak mühendisliğime bir yıldız ekledim.
- Her şey çok güzeldi hocam teşekkürler.
- Homeworks were helpful to understand the concept, the logic of the lecture. Visual examples from computer, using MATLAB in the class instead making tutorials etc. were very important for us to follow and understand what we are doing. This was a complex and very tough lecture for me, and I did not want to take it at the beginning of this term. There was really no intention. However, due to the unforeseen circumstances in the department and lectures, I had to take it. Dr. Sert was the only one -I know- who announced this situation and will accept victim students of this situation. I was afraid of the course and the concept of it a lot, at the begining; however with the example handouts distributed and teamwork in the homeworks and in the project made the course for me understandable. I can suggest this course to my friends. Last but not least, although it was just one time and just a little presentation, it was significant to see what we can do if we continue in finite elements area, thanks to the Punto CFDesign presentation. During the presentation, the explanation of the program in real life with real materials' analysis made a clear sight for the finite elements concept.
- It is really on of the best courses offered among technical electives.
- The best teacher I have EVER seen. He knows the topic to the full extent, is capable of and provides all the needed support for us to master the knowledge. Perfect!
- Keşke tüm hocalar sizin gibi olsa.
- Dersin içeriği çok teorik olmasına rağmen hoca verdiği örneklerle dersin gerçek hayattaki kullanım alanlarını etkin biçimde öğrencilere tanıttı ve bununla ilgili bir de konuşmacı çağırması oldukça hoştu. Hoca tarafından hazırlanan ders metaryalleri çok yardımcı oldu, ama asistan desteği zayıftı. Derste kullanılan yazılım ile ilgili bir eğitim süreci olabilirdi, ama yapılmadı. Ders yükü ise beklediğim seviyedeydi.
- Zor diye bilinen böyle bir dersi bu kadar samimi bir şekilde işleyerek öğrencinin motive olmasını sağlayan başka bir hocayla karşılaşmadım. Hocanın samimiyetinin öğrenciyi ne kadar etkilediğini bir kez daha gördüm. Her şey çok yerinde ve çok mantıklıydı. Mantıksız/gereksiz hiçbir yük/ödev/sınav olmadı. Bölümde karşılaştığım, "eğitimci" sıfatını en çok hak eden hocalardandır.
- Derste verilen ödevler çok zahmetli ve yorucu. Gerçi öğrenmemiz için ödev yapmak şart ama bunu söylemeden geçemezdim. Cüneyt Hoca kendisi fazla zeki olduğu için bizi de öyle zannediyor bunu anlayışla karşılıyorum =) Ve kendisi herhalde bu bölümde bu dersi verebilecek en iyi hoca. Gerçekten çok donanımlı. Kendisini takdir ediyoruz.
- Dersi alırken gerçekten dersin adından olsa gerek çok olumluydum. Sn. Asst. Prof. Cüneyt Sert hakkında ise bir kaç duyumum vardı. Dersin içeriği hafif olmasına karşın Sn. Cüneyt Sert'in yazdırdığı kodlar bence bir giriş dersi için ağır. Kod yazmak yerine ticari bir program kullanımı öğretilse çok daha faydalı bir son sınıf dersi olacağını düşünüyorum. Ancak Cüneyt hocamızın bu dersi çok iyi işlemesi, içeriği çok iyi aktarıp, gerekli örnekleri ve destek materyaleri sunması ve gerçekten öğreciye tam destek olması ise şahane. Şu ana kadar bölümümüzden ders aldığım öğretmenler içinde bilgisi ve birikimi yanında bu bilgi ve birikimi öğrenciye aktarma konusunda sayılı başarılı hocalarımızdan biri. Gerçekten yıldızlık bir performans.
- Hocam sizi anlayışlı olduğunuz için takdir ediyoruz ancak yine de size "Bir gece uyumayın bu ödevi de yapıverin" demenizi yakıştıramadik. El ile hesaplamaların birçoğu gereksiz yere bizi zahmete sokuyor, onları yaparken FEM değil çift katlı integral almayı derinlemesine öğreniyoruz. O nedenle iki-boyutlu el hesabı içeren ödevi vermeyin lütfen.
- 1. ve 2. vizelerde sınav kapsamında birçok konu vardı, çok çeşitli tiplerde soru gördük. Her biri için handoutlar dağıttınız ancak 2 sınavda da yalnızca tek bir denklem verip onun weak formunu çıkartıp tüm soruyu ona bağlı olarak bulmamızı istediniz. Sorunun ilk şıkkını yapamayınca gerisini de yapamadık. Ayrıca çalıştığımız bütün konulara rağmen hiç birisinin bilgisini ölçmediniz sınavlarda. Sınavların ölçücü olduğunu düşünmüyorum.
- Hocam belki ders yükü size göre azdır, ama diğer derslerimizle kıyaslayınca göreceli olarak ağır. Çok fazla teoriğe takılıp kalıyoruz. Madem piyasada iş yapacak bir program öğretmiyorsunuz (Ansys, Fluent, vb.) o zaman bari enerjimizin büyük kısmını MATLAB da kodlamaya ayıralım. Bu arada (belki bu döneme hastır ama) öğrencilerin büyük kısmı bence ne olup bittiğinden habersiz, ödevleri, sınavı v.s. karambole yapıyolar. Derste kimse soru sormayınca siz de sanırım herkes anladı herhalde deyip kaptırıp gidiyosunuz. İyi tatiller.
ME 413 - Fall 2009 Evaluations
- Hocam, bence ODTÜ Makina'daki en değerli, bilgili, öğrencisine saygı gösteren, onları sınavlarda kırıp dökmekten çok onlara bilgi vermeyi amaç edinen sayılı hatta tek hocasınız. Ayrıca internet sitenize yazdığınız bloglarınızı devamlı takip eden bir insan olduğumu ve bütün yazılarınızı keyifle okuduğumu belirtmek isterim. Dersle ilgili olarak ise yapacağım yorumlar ise şu şekilde: Hocam bence ödevlerin yükü çok iyi ayarlanmıştı. Yani hem hand calculation, hem kod yazdırma, hem de koddaki boşlukları doldurma bize finite element ile ilgili çok şey kazandırdı. Size dönem içinde gelen "koddaki boşlukları dolduruyoruz, bir şey öğrenmiyoruz" diyen insan ya da insanlar da kesinlikle yanlış düşünüyorlar çünkü sırf gönderdiğiniz kodları inceleyerek bile ben MATLAB ve programcılıkla ilgili önemli kazanımlar elde ettim. İkinci nokta dersleri işleyiş şekliniz. Hocam dersinizi dinlemek bir keyif. Bu dönem bütün derslerinize geldim hiçbirini kaçırmadan çünkü dersi derste öğreten nadir hocadan birisiniz. Konuyu o kadar detaylı ve kafamıza takılabilecek soruları tahmin ederek o kadar akıcı anlatıyorsunuz ki sınavlardan önce ders notlarına göz gezdirmek yetip de artıyor. Üçüncü nokta ise konuya hakimiyetiniz. Tabii ki sadece finite'a değil sizden fluid de almıştım. Verdiginiz dersler gerçek hayatınızda da ilgi alanınıza giren ve hayatınızı adadığınız konular olduğu için anlattıgınız konuları çok iyi bildiğinizi tüm öğrencilerinize hissettiriyorsunuz. Naçizane bir kaç önerim olacak bu ders ile ilgili. Hocam, bunu sene içerisinde de konuşmuştuk fakat belirtmek istiyorum. Finite Element'e girişi amaçlayan bir derste hiç ANSYS kelimesi geçmedi. Bence en azından 2 haftayı bilgisayar labında geçirip ANSYS'in fluid, structure uygulamalarını görmemiz bize çok faydalı olurdu. Keza senenin sonunda zaman da kaldı bunları yapmaya. İkinci önerim ise projenin verilme tarihi ile ilgili olacak. Proje bir aya ya da daha fazla bir süreye yayılabilir diye düşünüyorum. Çünkü takdir edeceğiniz gibi projenin zorluğu, projeye harcadıgımız zamanla doğru orantılı ve projeyle uğraşırken aynı zamanda başka derslerimizin de finallerine çalışmamız gerekiyor. En azından teslim tarihi finallerden sonraya alınabilirdi 23-24 Ocak gibi. Üçüncü önerim ise Uuniversity of Cornell de aynı verdiğiniz tarzda bir finite element dersi var ve ders sadece akışkanlar üzerine değil structure analiz üzerinden de gidiyor. Yani en temelindeki matematik aynı olsa da bir iki ödevde structure uygulamalarına yer vermeniz daha faydalı olur diye düşünüyorum. Değerlendirmemi bitirmeden önce bir dersinizde sö (Dr. Sert's Note : I believe the online comment submission system has a character limit.)
ME 413 - Spring 2009 Evaluations
- Hoca gerçekten çok iyi, hem karakter olarak hem ders açısından çok takdir ettiğim bir hoca. Ders diğer seçmeli derslere göre biraz ağır, daha doğrusu genel Makina mühendisliğinin yanısıra biraz daha bilgi (matematik, bilgisayar programlama, matlab) gerektirdiğinden dolayı ağır gibi geliyor. Ama genel olarak anlatım ve işleniş açısından ders çok başarılı. Sınav sorularında bazen ipin ucu birazcık kaçabiliyor (zorluktan çok işlem yükü ve zaman açısından) ve düzeltmeler gerekebiliyor, ama ders genel olarak gerçekten çok iyi ve ileride faydalı olacağına inanıyorum.
- Hocam ders çok iyi bir ders ve siz de çok iyi anlatıyorsunuz. 3 saat üstüste ders işleme uygulamanız da çok güzel.
- Hocam bölümümüzün sizin gibi hocalara ihtiyacı var. Öğrettiğiniz herşey için teşekkür ederiz.
- Bölümde tam olarak görmek istediğimiz hocalardansınız. Emeğiniz ve öğrenciye karşı bakışınız için teşekkür ederim.
- Bölümde gördüğüm en iyi hoca tarafından verilen bölümde gördüğüm en iyi ders. Dersle ilgili söyleyebileceğim tek olumsuz şey Cüneyt hocayı bu kadar geç tanımış olmak beni çok üzdü. Sadece öğrencilerin değil, bölümdeki diğer öğretim elemanlarının da Cüneyt hocadan öğrenecek çok şeyi var. Özellikle işini sevmek ve öğrencilerini önemsemek konusnda.
- Cüneyt Hoca'nın verdiği güzel derslerden biri. Daha önce nümerik dersini alıp memnun kalmıştım ve o yüzden bu dersi aldım. MATLAB ödevleri biraz uğraştırıcı ama gerçekten öğretici. Her hafta üşenmeden o ödevleri hem hazırlayıp hem de okuduğu için hocamızı tebrik ediyorum. Ama ödevlerde genelde kod ağırlklı soruların olması dolayısıyla sınavlarda biraz zorluk çektim el ile işlem yaparken. Biraz ezberci bir şekilde yaptıgımı farkettm ödevleri. O yüzden ödevlerde de elle işlem daha çok olursa iyi olur.
- Ders güzeldi. Dersle ilgili yapılası yenilikler zaten dönem boyunca hocamıza bildirildi. Güzel ders, umarım hep böyle kalır :)
- Gerçekten iyi bir dersti hocam. Keşke bu dersin bir asistani olsaymış. Siz bize ANSYS de öğretebilseymişşiniz. MATLAB kullanmamız bayaa iyi oldu C'nin yerine. 1. Midterm gayet iyiydi ama ikinci Midterm de o kadar zor sorular sorup sonra da onları basitleştirmeniz biraz kötü oldu. Soruları keşke önceden daha dikkatli hazırlasaydınız.
- Bölümde aldığımdan en çok memnun olduğum derslerden bir tanesiydi. Dersle ilgili söz edilebilecek birkaç sıkıntı da çoğunlukla bölümün teknik yetersizliklerinden kaynaklanıyordu. Örnek olarak dersi bilgisayar başında işleyebilsek çok daha başarılı olurdu, ya da bölüm bize normalde bu ders için üretilmiş programlardan en azından bir tanesini tanıtıcı amaçlı sağlasa ve biz öğrendiklerimizin uygulamasını daha net olarak görebilsek ders daha başarılı olurdu.
- Sabah 8:40 ta başlaması dışında keyifli derslerden bir tanesiydi. Ödevler biraz zorlasa da konuyu anlamak için gerekliydi. Gerek ders anlatma gerek bizlerle iletişim kurma yönünden Cüneyt hoca bölümdeki en iyi hocalardan. Ondan ders aldığım için kendimi şanslı sayıyorum.
- Ödevlerin bazen biraz ağır olduğu düşünülebilir, fakat ders başında hoca tarafından bu şekilde olacağı yönünde uyarılmıştık, dolayısıyla dersi bunu kabul ederek aldık. Hoca duyumlarımın aksine oldukça pozitifti ve iyi niyetliydi. Bu da bir hayli zor geçmesini beklediğim dersi daha "anlaşılır ve emek harcamaya değer" kıldı. Belki söylenebilecek tek sıkıntı sınavlar esnasında değişikliklerin olmasıydı, sınav soruları verilecek süre göz önünde bulunudrularak hazırlansaydı farklı öğrencilerin farklı yerlere zaman harcamalarından kaynaklanan avantaj/dezavantajlar ortadan kaldırılabilirdi.
- Sayın Hocam, dersinizi genellikle keyif alarak dinledim. Fakat ödevler konusunda biraz muzdarip oldum. Her hafta ödev veriyorsunuz ve ödevleriniz de hiç de kolay değil. Özellikle kötü not aldığımız bir ödevden sonra arkadaşımla bana dediğiniz "yeterince uğraşmamışsınız, 1-2 saat ile olmaz bu iş" gibi bir söz üzerine anladım ki siz en az bir tam günümüzü ödevle uğraşarak geçirmemizi istiyorsunuz. Sizden daha önce de ders almıştım, onda da yine böyle çok uzun süren ödevler veriyordunuz. Başka derslerde 1 gün veya 2 gün uğraşılması gereken bir ödeve proje deniyor ve 3-4 tane böyle ödev veriliyor ki süresi de 2 hafta oluyor. Fakat sizin ödevleriniz genel de kod yazmayı gerektiriyor ve MATLAB'ı yeni öğrenen bir kimsenin bir kodu nasıl yazdığını bilmem hatırlar mısınız. Hele şu anda final projemiz var ki acaba 2 haftada bitirebilir miyiz, bilmiyorum. Fakat sizin hoşuma giden çok güzel bir adetiniz var, dersleri vaktinde bitirmek. Tam 30 geçiyor olduğunda arayı veriyorsunuz, veya o günkü dersimizi bitiriyorsunuz. Bu davranışınız, umarım böyle olmayan başkalarına da akseder. Teşekkür ederim.
- The most important thing missing in this lecture is the definition of its prerequisites. I think that ME210 and ME310 should be prerequisites for this course. Or at least instructor should clearly mention that this course will use lots of techniques from both courses and if someone did not enjoyed taking those courses, he or she will not enjoy this course. The second problem I have encountered during the course was the unbalanced workload of the homeworks. Some homeworks can be done in 2-3 hours but some cannot in a few days sometimes. Also cumulating the work done in the previous homeworks and the ability to use the codes developed during the previous homeworks directly with the never "complete" FEM solvers would be better. My third and the last criticism is about the instructor. Althoug it is not really a big deal Dr. Sert sometimes talks in a low and monotone voice which, eventually causes the class to lose their attention. He is such a fun person usually so I think he can reflect his personality and bring more interactivity to the lectures to avoid this problem. Other than theese I have always enjoyed being in Dr. Sert's class where I was aware that I was a respected participant of the course and my thoughts will always be listened and responded well. Dr. Sert is such a good instructor that he always tried to teach us more and eased the whole process for us. For example he (by himself) postponed some of the homeworks without any penalties because he realized that most of the students could not finish it on time. He gave a full grade to one of my answers in the exam although the answer was wrong. The reason he did this was because the process I have followed through the question was correct and I had showed the source of the error. With all theese and more, it was a tiring but fun semester for me with Dr. Sert and ME 413.
- Cüneyt Sert is a very scholarly instructor and he is very ambitious to teach. However, he is not very successful at passing the information on the students. He could be more energetic and visual at the lectures. In addition, the workload was a little bit high. His assignments were long and frequent for an undergraduate student that is taking 5 other departmental courses. Moreover, he is a bit strict in the sense that he only wants to concern the academic side of the course and not much about the instructor-student relation.
ME 413 - Spring 2008 Evaluations
- Bölümde aldığımdan en çok memnun olduğum derslerden bir tanesiydi. Dersle ilgili söz edilebilecek birkaç sıkıntı da çoğunlukla bölümün teknik yetersizliklerinden kaynaklanıyordu. Örnek olarak dersi bilgisayar başında işleyebilsek çok daha başarılı olurdu, ya da bölüm bize normalde bu ders için üretilmiş programlardan en azından bir tanesini tanıtıcı amaçlı sağlasa ve biz öğrendiklerimizin uygulamasını daha net olarak görebilsek ders daha başarılı olurdu.
- Bölümde gördüğüm en iyi hoca tarafından verilen bölümde gördüğüm en iyi ders. Dersle ilgili söyleyebileceğim tek olumsuz şey Cüneyt hocayı bu kadar geç tanımış olmak beni çok üzdü. Sadece öğrencilerin değil, bölümdeki diğer öğretim elemanlarının da Cüneyt hocadan öğrenecek çok şeyi var. Özellikle işini sevmek ve öğrencilerini önemsemek konusunda.
- Bölümde tam olarak görmek istediğimiz hocalardansınız. Emeğiniz ve öğrenciye karşı bakışınız için teşekkür ederim.
- Cüneyt Hoca'nın verdiği güzel derslerden biri. Daha önce numerik dersini alıp memnun kalmıştım ve o yüzden bu dersi aldım. MATLAB ödevleri biraz uğraştırıcı ama gerçekten öğretici. Her hafta üşenmeden o ödevleri hem hazırlayıp hem de okudugu için hocamızı tebrik ediyorum. Ama ödevlerde genelde kod ağırlklı soruların olması dolayısıyla sınavlarda biraz zorluk çektim el ile işlem yaparken. Biraz ezberci bir şekilde yaptığımı farkettm ödevleri. O yüzden ödevlerde de el işlemi daha çok olursa iyi olur.
- Ödevlerin bazen biraz ağır olduğu düşünülebilir, fakat ders başında hoca tarafından bu şekilde olacağı yönünde uyarılmıştık, dolayısıyla dersi bunu kabul ederek aldık. Hoca duyumlarımın aksine oldukça pozitifti ve iyi niyetliydi. Bu da bir hayli zor geçmesini beklediğim dersi daha anlaşılır ve emek harcamaya değer kıldı. Belki söylenebilecek tek sıkıntı sınavlar esnasında değişikliklerin olmasıydı, sınav soruları verilecek süre göz önünde bulunudrularak hazırlansaydı farklı öğrencilerin farklı yerlere zaman harcamalarından kaynaklanan avantaj/dezavantajlar ortadan kaldırılabilirdi.
- Ders güzeldi. Dersle ilgili yapılası yenilikler zaten dönem boyunca hocamıza bildirildi. Güzel ders, umarım hep böyle kalır :)
- Gercekten iyi bir dersti hocam. Keske bu dersin bir asistani olsaymis. Siz bize Ansys de ögretebilseymissiniz. Matlab kullanmamiz baya iyi oldu C'nin yerine. 1. Midterm gayet iyiydi ama ikinci Midterm de o kadar zor sorular sorup sonra da onlari basitlestirmeniz biraz kötü oldu. Sorulari keske önceden daha dikkatli hazirlasaydiniz.
- Hoca gerçekten çok iyi, hem karakter olarak hem ders açısından çok takdir ettiğim bir hoca. Ders diğer seçmeli derslere göre biraz ağır, daha doğrusu genel Makina Mühendisliğinin yanısıra biraz daha bilgi (matematik, bilgisayar programlama, matlab) gerektirdiğinden dolayı ağır gibi geliyor. Ama genel olarak anlatım ve işleniş açısından ders çok başarılı. Sınav sorularında bazen ipin ucu birazcık kaçabiliyor (Zorluktan çok işlem yükü ve zaman açısından) ve düzeltmeler gerekebiliyor, ama ders genel olarak gerçekten çok iyi ve ileride faydalı olacağına inanıyorum.
- Hocam ders çok iyi bir ders ve siz de çok iyi anlatıyorsunuz. 3 saat üstüste ders işleme uygulamanız da çok güzel.
- Hocam, bölümümüzün sizin gibi hocalara ihtiyacı var. Öğrettiğiniz herşey için teşekkür ederiz.
- Sabah 8:40 ta başlaması dışında keyifli derslerden bir tanesiydi. Ödevler biraz zorlasa da konuyu anlamak için gerekliydi. Gerek ders anlatma gerek bizlerle iletişim kurma yönünden Cüneyt hoca bölümdeki en iyi hocalardan. Ondan ders aldığım için kendimi şanslı sayıyorum.
- Cüneyt Sert is a very scholarly instructor and he is very ambitious to teach. However, he is not very successful at passing the information on the students. He could be more energetic and visual at the lectures. In addition, the workload was a little bit high. His assignments were long and frequent for an undergraduate student that is taking 5 other departmental courses. Moreover, he is a bit strict in the sense that he only wants to concern the academic side of the course and not much about the instructor-student relation.
- Sayın Hocam, dersinizi genellikle keyif alarak dinledim. Fakat ödevler konusunda biraz muzdarip oldum. Her hafta ödev veriyorsunuz ve ödevleriniz de hiç de kolay değil. Özellikle kötü not aldığımız bir ödevden sonra arkadaşımla bana dediğiniz "Yeterince uğraşmamışsınız, 1-2 saat ile olmaz bu iş" gibi bir söz üzerine anladım ki siz en az bir tam günümüzü ödevle uğraşarak geçirmemizi istiyorsunuz. Sizden daha önce de ders almıştım, onda da yine böyle çok uzun süren ödevler veriyordunuz. Başka derslerde 1 gün veya 2 gün uğraşılması gereken bir ödeve proje deniyor ve 3-4 tane böyle ödev veriliyor ki süresi de 2 hafta oluyor. Fakat sizin ödevleriniz genel de kod yazmayı gerektiriyor ve Matlab'ı yeni öğrenen bir kimsenin bir kodu nasıl yazdığını bilmem hatırlar mısınız. Hele şu anda final projemiz var ki acaba 2 haftada bitirebilir miyiz, bilmiyorum. Fakat sizin hoşuma giden çok güzel bir adetiniz var; Dersleri vaktinde bitirmek. Tam 30 geçiyor olduğunda arayı veriyorsunuz, veya o günkü dersimizi bitiriyorsunuz. Bu davranışınız, umarım böyle olmayan başkalarına da akseder. Teşekkür ederim.
- The most important thing missing in this lecture is the definition of its prerequisites. I think that ME210 and ME310 should be prerequisites for this course. Or at least instructor should clearly mention that this course will use lots of techniques from both courses and if someone did not enjoy taking those courses, he or she will not enjoy this course. The second problem I have encountered during the course was the unbalanced workload of the homeworks. Some homeworks can be done in 2-3 hours but some cannot in a few days sometimes. Also cumulating the work done in the previous homeworks and the ability to use the codes developed during the previous homeworks directly with the never "complete" FEM solvers would be better. My third and the last criticism is about the instructor. Althoug it is not really a big deal Dr. Sert sometimes talks in a low and monotone voice which, eventually causes the class to lose their attention. He is such a fun person usually so I think he can reflect his personality and bring more interactivity to the lectures to avoid this problem. Other than theese I have always enjoyed being in Dr. Sert's class where I was aware that I was a respected participant of the course and my thoughs will always be listened and responded well. Dr. Sert is such a good instructor that he always tried to teach us more and easied the whole process for us. For example he (by himself) postponed some of the homeworks without any penalties because he realized that most of the students could not finish it on time. He gave a full grade to one of my answers in the exam although the answer was wrong. The reason he did this was because the process I have followed through the question was correct and I had showed the source of the error. With all theese and more, it was a tiring but fun semester for me with Dr. Sert and ME413.
ME 413 - Fall 2007 Evaluations
- Güzel bir ders idi.
- Hocam ilginiz ve ders için gösterdiğiniz emek için teşekkürler.
- 1. Ne sorduğumu anlayıp, sorduğum soruya cevap veren, kafadan cevap atmayan, çok özverili bir hoca. 2. Kod ödevleri çok ağır. 3. Kod ödevlerinde önce boşluk doldurma bile olsa, hesaplama ödevi verilmeli. Mesela klasik çözülmüş sorudaki boşlukları doldursak, matrisleri tamamlasak. Kod ödevi anlamaya çok yardım etmiyor bence.
- Hocamızın dersi anlatma ve öğretme tekniği oldukça iyi. Öğrencilere birşeyler öğretebilmek için büyük bir özveri ile çalışıyor.
- ME 413 is a valuable course. It has direct practical applications in industry. It seems that the instructor is very interested in the course, which makes the course valuable.
- Bu derse ME 413 ya da benzeri dersleri almış bir asistan verseler iyi olur. Zaten bir ton işinin arasında bir de öğrencilerin her sorusuna, problemine yetişmeye çalışmak hocayı yoruyor. Bu konuya pek yatkın olmasam da derslere katılmak her zaman hoşuma gitti.
- Kapması kolay, toparlaması zor bir konu. Saygı duyduğum ve teşekkür ettiğim iyi niyetin karşılığını veremedim. Belki ME 305 ve ME 310 derslerindeki düzende slaytlar, her şeyi daha takip edilebilir yapabilirdi.