ME 305 - Fall 2020 Evaluations (Covid-19 Distance Education)
- Cüneyt hoca oldukça iyiydi. Amacı kesinlikle öğrenciyi bilerek isteyerek yormak ve yıpratmak değil, aksine doğrudan konuyu öğretmek ve mühendislik bakış açısı kazandırmaktı. Ne verdiyse onu istedi, her şey oldukça adildi. Teşekkür ediyorum kendisine.
- Eğitim-öğretim hayatım boyunca sizin gibi öğretmene az rastladım Cüneyt Hocam. Öğrencilerinize sizin için gerçekten değerli olduklarını hissettirmeniz, dersi sadece ders olduğu için değil ilgi duyarak öğrenmelerini sağlamaya çalışmanız, belki bir müzik belki bir akış videosuyla kendi duygu ve düşüncelerinizi paylaşırken aynı zamanda bizlerin hayatına dokunmanız... İstediğim gibi çalışamadığımdan belki de düşük bir not alacağım dersinizden ancak not, ders, konudan bağımsız, hayatımın her alanında keşke hep sizin gibi öğretmenlerle, çalışma arkadaşlarıyla, akıl hocalarıyla karşılaşma fırsatım olsa. Verdiğiniz emek, gösterdiğiniz ilgi ve kalan her şey için teşekkür ederim Cüneyt Hocam.
- Cüneyt Hoca çok iyi bir hoca. Cidden amacı dersi öğrenciye özümsetebilmek. Sağladığı kaynaklar, kitapta gösterdiği yerler cidden çok önemli. Notlandırma konusunda yorum yapamayacığım, daha notumuzu görmedik. Lakin online dönemde diğer hocaların daha zor sorup zamanı kısaltmalarına karşın Cüneyt hoca geniş bir zaman sunup hatta ve hatta sınavda soru seçme hakkı tanıdı. Bu anlamda sınavına zordu demek ayıp olur. Tek bir eleştirim olabilir. Cüneyt Hoca bazı durumlarda kolay sinirlenebiliyor. O tatlı adamın içinden bir anda başka biri çıkabiliyor. Bazen soru sormaktan çekindiğimiz durumlar oluşturabiliyor. Lakin genel anlamda sorulara açık. Ders asistanımız da maillerimize güzel cevaplar veriyor. İkisine de çok teşekkür ediyorum.
- Cüneyt Hoca'nın blogunu okumak çok keyifli. Solved examples çok güzel ve özenle hazırlanmıştı. İyi hoca.
- Idir - A Vava Inouva için teşekkürler hocam.
- Study setler ve çözümlü örnekler çok faydalı. Quiz yerine ödev verilmesi daha iyi olabilir.
- Dr. Cuneyt Sert is an excellent instructor. I enjoyed attending his classes very much. He is passionate about fluid mechanics, and his passion motivated me to work harder. I feel privileged and grateful for being his student; and I hope I will be lucky enough to take ME306 course by him next semester. However, I can not say the same for the assistant of the course. I had never seen an assistant ignore student mails before. At some point, I was questioning my own existence. Besides of poor communication on her part, the lab videos and lab manuals prepared by the assistant were thorough and very informative. So, my humble suggestion for our assistant is to try to respond to e-mails; and that's it.
- Hoca sınavın ilk yirmi dakikasında misafirlikte sınava giren çocuk hakkında muhabbet edip yoklama aldığı için dikkatimi toplayamadım. Özellikle online dönemde böyle bir hata yapılması büyük düşüncesizlik. Sınavdan çıkar çıkmaz withdraw çektim çünkü ilgimi çeken bir ders, gidip DD almak istemiyorum. Böyle düşüncesizlikler öğrenciye bir seneye malolabiliyor. Tatsız bir deneyimdi, umarım tekrarını yaşamam, umarım diğer arkadaşlarım da final sınavında bunun tekrarını yaşamaz. Yoklamayı sınav öncesinde alıp, sınav esnasında da öğrencilerin dikkatini dağıtmamak çok zor bir şey değil.
- Hocam you once said the thing that matters is learning the subject, don't care about the grades, but I think doing quizzes on a regular basis when we are stressed a lot made me think that your opinions are contradicting each other. Moreover, I did not close my headset when we were in the exam because I thought that you may be announcing some changes in the questions during the exam. Chatting during the exam made me lose my focus for 10 minutes. Hocam please check ID's before the exam, call us 10 minutes early and please don't chat during the exam.
ME 305 - Fall 2012 Evaluations
- Her ders verimli geçti. Düşük not bekliyorum, ama bu benim hatam olduğu için. İlk defa suçu hocaya atamayacağım. Bu dönemdeki en başarılı dersti.
- Bilgisiyle ve ders içindeki sakinliğiyle bölümdeki en iyi hocalardan bir tanesi olmaya adaydır. Kesinlikle çok dolu ve doyurucudur. Bu fazla dolu olması bazen öğrencinin derse katılımını zorlaştırabiliyor, öğrenciler geri durma ihtiyacında hissediyorlar. Ama gerçekten size bir şeyler öğreten, bilgi itibariyle nerede olduğunuzun farkındalığını yaratan bir insan.
- Hocam bu okul için fazla iyisiniz. Bakıyorum da şöyle genel okul ve öğrenci profiline, sizin yeriniz ayrı. Bölümde tek tük var sizin gibi böyle işine saygı duyan, sevgiyle yapan, öğrenciye bir şeyler katmak isteyen insan. Ödev kağıtlarının dağıtılmaması sizin de istediğiniz bir şeydi, bu konuda yapacak bir şey yok. Bölümdeki -relatively- eski hocalar kendilerini daha üstün görüyor sanırım. Belki yanılıyorumdur, ama bu da okulun genel problemi. Daha geçen yıl gül gibi, can gibi bir hocamız ayrıldı, muhtemelen bu sebepten. (Dersle veya benimle ilgili olmayan kısımlar silindi). Dönem başlamadan önce, önceki senelerde görüyordum sizi. Ancak açık söylemek gerekirse, biraz soğuk ya da pek öğrenci yanlısı olmadığınız hakkında önyargılarım vardı. Bana bir önyargıda maksimum ne kadar yanılabileceğini gösterdiniz. Umarım kalan her dönem bir ders alabilirim sizden. Blogunuza yazmaya devam edin, ilgiyle takip ediyorum. Sağlıcakla kalın.
ME 305 - Fall 2011 Evaluations
- Cüneyt hoca öğrenciye karşı yaklaşım olarak diğer hocalardan olumlu anlamda çok farklı. Amacı çok zor ödevler, sınavlarla öğrenciyi yıldırmak değil, konunun özünün anlaşılmasını sağlamak.
- Konuyu anlatışı gerçekten çok çok iyi.
- Cüneyt hoca bence makine mühendisliğindeki nadir kıymetli hocalardan biri. Öğrenciyi her zaman ciddiye alıp konuşan, en kolay soruyu bile ciddi bir tavırla öğrenciyi küçük düşürmeden yanıtlayan, aynı zamanda derslerde de genelde mühendis olmanın önemini vurgulayan hocalardan. Amaç sadece matematiksel formüller değil deyip, konsept olarak da zihnimizi doldurmaya çalışır.
- Dersle yakından ilgili ancak ders içeriğinde olmayan bazı konular hakkında araştırma yapmamız için bizi teşvik etti. Dersin özünü kavratmak için çaba gösterdi.
- Ders konusunda; kendisi dersi slaytlardan anlattığı için ve günlük uygulamaları bunun yanında açıkladığı için ders konusunda yeterliydi. Öğrenciyi derse gerektiği gibi bağlayamaması ve derste bazen bizim uyuklamalarımızın olması, hocanın kendine özgü tarzından kaynaklanıyor. Kendi kişiliği konusunda ise; ben, kendisini zamanında bölümden yüksek başarıyla mezun olmasına rağmen yeni nesillere kendi bilgisini profesyonel bir biçimde aktarma gayesi taşımasından dolayı ve bu yüzden tekrar Türkiye'ye dönüp bu sıralarda bize ders anlatmasını büyük bir erdem olarak görüyorum. Açıkça söyleyebilirim ki, bunun benim için büyük avantaj sağlamasından dolayı fazlasıyla mutluyum.
- Cüneyt Hoca'nın ders anlatışını, tarzını, konuya hakimiyetini çok beğeniyorum. Kullandığı slaytlar da çok özenli hazırlanmış, konuyu kolay anlamaya yardımcı oluyor. Ayrıca kendisi öğrencilerin sorunlarına karşı duyarlı. Yalnız, bazen derste kendisine soru sorulduğunda öğrenciyi tersleyici şekilde yanıt verebiliyor, bu da öğrencilerin ona soru sormamasına yol açıyor. Bir kere sınavdan önce neden kendisine çok az öğrencinin soru sormaya geldiğini sormuştu, sorunun yanıtı bunda saklı olabilir.
- Hocam, sizin tarzınızı az çok biliyorum. Öğrencinin kendi çalışmasını yapmasını istiyorsunuz. Yani çözeceğimiz güzel soruları kendimizin bulmasını, üzerinde yoğunlaşılmasını istiyorsunuz. Verdiğiniz film izleme ödevleri bize çok da fazla birşey katıyor sayılmaz. Eğer asistanınızın yükü fazlaysa, ödev soruları yerine çalışma soruları verin, ama verin. Bu dersi en iyi anlatan hoca olmanız öğrencilerinizin en iyi şekilde öğrenmek için soru çözmeleri gerektiği gerçeğini değiştirmiyor. Siz en azından farklı kitaplardan soru tavsiye etseniz, çalışma aşkı olan öğrenci onları çözse daha sağlıklı olur. Sonuçta bu ders için tek bir kitap tavsiyeniz de yok. Araştırmaya yönlendiriyorsunuz belki ama aradığımızı buluncaya kadar harcayacağımız enerji boşa gidiyor. Bundan sonraki dönemlerde fluid mechanics dersleri için çalışma soruları vereceğinizi ve böylece derse ilgili öğrencileri teşvik edeceğinizi umuyorum.
- Homeworks should be related to exam questions, that is homeworks should include more calculation problems like exams instead of concept questions.
- I'd say Prof. Sert is really a good person. He knows what he's doing. I don't doubt that he's really into this field, he's an enthusiastic, cool person. However, ME 305 content he's teaching in the class can be much better in my opinion. The powerpoint lecture notes are not enough to make the topics understood by students. I can see that, as a student, people often take the material as abstract. It does not solidify in our brains, it just evaporates. I don't know how it can be improved. I'd say the homeworks given were great. Maybe, every week there should be something like that. Maybe more experiments? I don't know. Maybe we should just do some brainstorming every week over some topic related to fluid mechanics. Things like that... I mean I think Fluid Mechanics is a great course. It covers a lot of things not just students, but generally people are interested in. And it'd be better if people truly understood the importance behind it.
- Derslerde daha fazla örnek soru çözülebilirdi.
- Dersleri monoton geçiyor. Tahtayı daha çok kullanmalı ve ses tonunu daha iyi ayarlamalı.
- Derste anlatılanlar ile sınavda sorulanlar tutarsızdı.
ME 305 - Fall 2010 Evaluations
- Oldukça anlaşılır ve yeterli bir şekilde dersler işleniyor.
- Harika bir ders.
- Eğitim hayatım boyunca en keyif aldığım, en iyi anladığım derslerden biri oldu. Yerinde örnekler ve yapılan analojileri konuları aklıma kazıdı diyebilirim. Kritik yerlerde söylenen bir türkçe cümle, dersin seyrini değiştiriyordu benim için. Cüneyt Hoca'ya gerçekten sonsuz teşekkürler bana Fluid Mechanics'i sevdirdiği için.
- Ders için hazırlanan slaytlar öğrencileri not alma konusunda oldukça rahatlattı. Dersi görselleştiren videolar ise oldukça yararlıydı. Aynı zamanda textbook seçiminin öğrencilere bırakılması oldukça makuldu. Ancak kitapların iyi yanları hakkında biraz daha bilgi verilmesi çok daha yararlı olacak. Derse bir veya iki tutorial saati eklenmesi de yararlı olabilir. Öğretim elemanı öğrencileriyle ders içi ve ders dışında oldukça ilgilenen bir kişiliğe sahip. Bunun dışında çok keyif aldığım bir ders olduğunu söyleyebilirim.
- Bu dönemin başında hiç ummamama rağmen bu ders en çok sevdiğim ders, dersin hocası da en sevdiğim hocalardan biri oldu. Önceleri slayttan ders işlenmesine karşı olmama rağmen slaytın sadece katkı sağlayan bir araç olarak kullanılması görüşlerimi değiştirdi. Ödevler bölümdeki diğer ödevlerle kıyaslanınca daha zevkli ve daha eğlenceliydi, videoların çok eski olması sorunu dışında. Laboratuvarlarda da asistanın tutumu diğer laboratuvarlarda olduğu gibi bizi daha sıkıştırmaya yönelik değil de bize yardımcı olmak, işimizi kolaylaştırmak yönünde olunca ders yükümüz diğer bölüm dersleriyle kıyaslayınca epey azdı. Cüneyt Hoca'ya gelirsek derste sesini tekdüze kullanması dersi bazen sıkıcı yapsa da genel olarak çok iyi bir insan ve dersi anlatılabilecek optimum düzeyde anlatıyor. Ders içinde de ders dışında da bize karşı tutumu çok iyi. Bloğunu da takip ediyorum ve açıkçası akademik kariyer düşünmememe rağmen bölümde ilerde benzeri bir hayata, bilgiye sahip olmak istediğim nadir insanlardan. Bazı konularda kendisinden tavsiyeler almak isterim ve Fluid Mechanics 2 dersini de programıma uydurabilirsem kendisinden almak istiyorum.
- Bize formüllerden ve teorik bilgilerden başka şeyler de öğretmeye çalıştığınız için teşekkür ederim. Diğer hocalardan farklı bir yöntem izliyorsunuz ve öğrencileri ezbere alıştıran sistemin içinde elinizden geleni yaptığınızı görüyorum. Türkçe açıklamalar kullanmanız, yeri geldiğinde videolardan örnekler göstermeniz ve ödevlerde de bizi görerek öğrenmeye teşvik etmeniz gerçekten çok güzel. Böylesine alışmadığımdan bazen garipsiyorum ama olması gerekenin bu olduğunu biliyorum. Umarım zamanla bölümde modern yöntemleri kullanan öğretim görevlilerinin sayıları artar. Başka bir hocanın bu anketleri önemsemeyeceğini düşündüğümden sadece size yorumlarımı yazdım. Aşağı ismimi de ekliyorum çünkü yaşımın imza atmamı gerektirecek kadar büyük olduğuna inanıyorum...
- Dönemin ilk dersinde, dersi slayt üzerinden götüreceğinizi gördüğümde açıkçası bir hayal kırıklığına uğramıştım. Ancak geçen zaman içinde gördüm ki bir akademisyen ancak bu kadar aktif bir şekilde slayt kullanarak dersi mükemmel bir şekilde işleyebilir. Bu dersi almadan önce de zaten akışkanlar mekaniğine bir ilgim vardı ancak sizinle beraber bu ders bana daha bir çekici gelmeye başladı. Bu dönem içinde aldığım derslerin birçoğunda slayt kullanılıyor fakat bu dersler oldukça sıkıcı geçiyor (Sürekli uyuma hali:)). Bu yüzden bu dönemki favori hocamsınız. Açıkçası blogunuzu da takip ediyorum. Bana gelecekte sahip olmak istediğiniz yaşamı anlatın deseler, sizin yaşamınızı anlatırdım. Çünkü gerçekten olmak isteyebileceğim bir noktadasınız. Öğrencilere karşı da davranışlarınızı oldukça samimi buluyorum bölümdeki bazı hocaların aksine. Yalnız küçük bir ayrıntıya değinmek istiyorum, ders anlatırken ki tonlamanıza biraz daha dikkat ederseniz daha iyi olur çünkü bazen ders esnasında kopmalar yaşayabiliyoruz. Biraz daha vurgulu ve sesli konuşursanız sanırım bu iş halledilebilir.
- Ders için çok hazır gözükmesine rağmen ses tonu ve formüllerin bolluğu dersi bazen sıkıcı yapıyordu. Ama genel olarak keyifli ve öğreticiydi.
- Ders zevkli ve kolay anlaşılır olsa da videolar hariç ödev verilmemesi 305'i diğer derslerden daha arka planda tuttu ve genel olarak bu derse çalışmak için gereken zamanı hep diğer ödevlerden sonraya attık. Quiz yerine ödev sistemine geçilmesinin daha yararlı olacağı görüşündeyim. 5 dakikada bir soruyla uğraşırken saçma hatalar yapmaktansa, 2 saat uğraşıp bir ödevi düzgün yapabilmeyi tercih ederdim. Onun dışında bu ders için slide kullanılması ve ders başında bize kağıtların dağıtılması güzel bir uygulama.
- Movieler çok gereksizdi, onun yerine 10 soruluk ödev yapmayı tercih ederim. Ben bu kadar özeleştiri yapan bi insan tanımadım. Hafızamda mükemmel bir hoca olarak kalacaksınız Sayın Cüneyt Sert.
- Bu dersle ilgili en buyuk sorunum her hocanin tamamen kendi sistemini oturtmaya çalısması. Çok büyük adaletsizlik olduğunu düşünüyorum. Ben dersten hiç keyif alamadım. Çok çok sıkıcıydı. Ders hiç sistematik değil. Kitap çok değişik. Diger uluslararası yayınlara hiç benzemiyor. Soruların cevabı yok. Önümüzde derste çözülenler dışında hiç bir örnek, tutorial eski soru yok. Hoca 2. midtermde üstünde hiç durmadığı şeylerden sordu tamamen. Lablar tamamen zaman kaybı. Bu gibi derslerin machine elements gibi sistemlendirilimesi gerektigini düşünüyorum. Kısacası genel görüşüm oldukça negatif. Hocanın da dersi eğlenceli bir hale getirmenin bir yolunu bulmasını temenni ediyorm zira cok monoton ve sıkıcı geçti dersler. Genel olarak çok bitkin ve mutsuz görünüyor. Son olarak ders ne olursa olsun imza alınmasına cok karşıyım. Bir şekilde arkadaşı olan quizi bile yaptırıyor. Yoklamalar kesinlikle hic gerçeği yansıtmıyor. Eger hoca iyiyse, ögrenci kesinlikle kaçırmak istemiyor dersi. Derslerde yoklama almayarak en iyi feedbacki alabilir hocalar oğretmenligi hakkında. Teşekkurler, umarım yorumlarımızı dikkate alıyorsunuzdur.
ME 305 - Fall 2009 Evaluations
- Dersten keyif aldım. Hocamızın bize hazırladığı ödev kağıtları ve kısa filmler derse olan ilgiyi ve konuyu daha iyi anlamamıza yardımcı oldu. Mecbur olmadığı halde bu kadar zahmete girmesi nasıl bir hoca olduğunu zaten ispatlıyor.
- Teacher had positive attitude towards us so my overall grade is positive. He tried to help us as much as he can.
- Her şey olması gerektiği gibiydi.
- Cüneyt Sert is one of the most succesful instructors of mechanical engineering department, he is always well prepared and he has always positive attitude towards the students.
- Cüneyt hocaya dersteki emeklerinden dalayı teşekkür ederim. Ancak ders için çok az çözümlü örnek bulunmakta. Tabii ki ek kaynaklar kullanılabilir ancak çözümleriyle hazırlanmış tutoriallar dersteki başarıyı çok daha fazla arttıracaktır.
ME 305 - Fall 2008 Evaluations
No comments.
ME 305 - Fall 2006 Evaluations
- I can't express my delight due to his existence. He is very student friendly. but the lectures should be much more interesting. The video clips can be shown more frequently to achieve this.
- Teknik bilgisi çok iyi bir hoca. Ders dinlenildiği zaman gerçekten kişiye çok şey katıyor, ancak dersi çekici ve dinlenebilir hale getirmek lazım diye düşünüyorum. Derste izlenen filmler gerçekten çok iyi ve konu kavramamda yardımcı. Biraz daha eğlenceli olmalı.
- Course is very interesting and very enjoyable class hours I have. Instructor is also good people.
- Example'lar üzerinde daha uzun durursanız kavramların oturması daha kolay olur.
- Çok ders anlatmaya istekli ve heyecanlı bir hoca olmasına rağmen monoton bir şekilde ders anlatıp uyutabiliyor.
- Hocam ders anlatmanız çok güzel, videolarla slaytlarla gösterim çok güzel oluyor. Fakat ses tonunuz sonuna kadar takibini mümkün kılmıyor. Ayrıca bu dersin kredisi 3 kredi. Fakat lablar ve quiz saatleri bu dersi 4 kredi yapıyor. Bunun bence gözden geçirilmesi lazım.
- Cüneyt Sert'in ders bilgisi iyi olmasına rağmen, ders anlatımı biraz sorunlu. Dersi monoton anlatıyor, kendimi zorlamama rağmen 50 dakika dikkatimi toparlayamıyorum.
- Cüneyt hoca, kendisinin de gayet iyi bildiği gibi dersi anlatırken biraz sessiz kalıyor. Ayrıca kendisini internet sitesindeki güler yüzlü fotoğrafıyla tanımıştım, fakat derslerde yüzü çok az güldü. Bir derdi olmamasını dilerim. Son deneyin rapor kısmı oldukça zahmetli idi. Bu kadar zahmetli bir şeyi yapmamıza rağmen karşılığını yeterince göremiyoruz.
- Derste çözülen örnek soruların, kitaptaki örnek sorulardan farklı olması daha iyi olabilir.
- Laboratuvar çalışmaları yetersiz ve yararsız. Hoca çok yavaş anlatıyor ve derste uyutuyor.
- Labs are not necessary. It gives nothing to students. Instead homework can be assigned. In labs, in limited time, nothing is learned about devices. But maybe a detailed orientation can be arranged with zero credits.
- Lab raporlarını yazabilmek için gece uyumadık, 1 hafta sonra ertelendi ve geri almamız istendi. Henüz yazmamış olanların yanına kar kaldı. Daha adil olabilirsiniz. Kitabımız öğreneceklerimiz için fazla uzun anlatımlı. Farklı bir kitap seçilsin.
ME 305 - Fall 2005 Evaluations
- Laboratuvarlarda, daha aktif rol verilmesi gerektiğine inanıyorum. Ödev verme, benim için çok yararlı oldu. Daha çok olması zulüm olur da, bundan da daha az ödev verdiğiniz olmasın. İnternet sitesinin de içeriği gayet güzel, ama anasayfa çok ağır, açılana kadar ne yapacağımı unutuyorum. Genel olarak güzel bir dönemdi, 306 dersini de sizden almak dileğiyle. Teşekkürler.
- Ders benim için genelde güzeldi. Ancak bence laboratuar çalışmaları üzerinde çalışılmalı ve daha verimli hale getirilmeli.
- Hocanın sesi pek çıkmasa da, bütün derslerine zevkle katıldık. Ders işleyişi çok güzel. Gösterdiği videolar ve slaytları konuyu özetleyici ve belki de anlatılan dersten daha bile öğretici. Öğrencilere birebir email yollaması, ortak sorulara yanıt vermesi ilk kez karşılaştığım ve takdir ettiğim bir davranış. Hocanın mütevaziliği, komplekssizliği, kendisini çok sevmemizin en büyük nedeni. Hangi dersi verirse almak isterim. Labların uygulanışı (1 saatlik rapor süresi) çok saçma. Ertesi güne istenebilir raporlar.
- The instructor has changed his teaching style and it is more useful. He writes on the board everything and it is very helpful for me to understand easily. I hope to take 306 again from Cüneyt Sert. In addition, the lab work is very appropriate, and I don't think that taking labs in this way is not efficient. Also we have spare time with no examinations in the first weeks, but labs are in the exam dates. I don't understand it.
- Cüneyt hoca, kendinden emin, rahat ve bilgili bir hoca. Olaylara bakışı, tavırları örnek alınabilecek bir insan. anacak bence dersi öğrencilere daha çok sevfirmeyi deneyebilir. Lablar ise çok gereksiz. Kaldırılması gerektiğini düşünüyorum. Ayrıca kitabın çözüm kitabının da öğrencilere verilmesi gerekir. Asistanlardan da memnun değilim. Öğrencilere karşı tavırlarına dikkat etmeleri gerekir. Ukala, kendini beğenmiş asistanlar maalesef bu derste de mevcut.
- Derste çözülen sorular, sınavların yanında çocuk oyuncağı. Bizden ne beklendiğini (zorluk açısından) tam kestiremiyoruz.
- Bence slaytlar çok yararlıydı ve dersi slaytlardan anlatmanız daha verimli oluyordu. Değiştirmeniz sanki pek iyi olmadı. Bir de dersi çok monoton anlatıyorsunuz, o da derse olan konsantrasyonumu çabuk düşürüyordu.
- Dersi anlatırken üzerinde çok durulmaması gereken (yani zaten bildiğimiz) konular üzerinde bazen çok duruyorsunuz. Bazı yeni bilgileri ise hızlı geçiyorsunuz. Bence derse gelmeden önce bunu düşünerek belli bir zamanlama yapabilirsiniz.
- I like the instructor, however I didn't like the assistants of ME305.
- Daha fazla soru çözülmeli.
- Bence slaytlardan anlatım ve slaytların öğrencilere dağıtılması gayet güzel bir uygulamaydı. Derste öğrenmeyi de sonrasında çalışmayı da kolaylaştırıyordu. Sınıfta çözülen örneklerin kitaptaki çözümlü örneklerden değil de çözümüne zaten ulaşamadığımız problemlerden seçilmesi belki çalışırken daha aydınlatıcı olabilir.
- Dersin başında olduğu gibi slide notlarını dağıtmanız öğrencilere yardımcı olabilir. Derste çözdüğünüz örnekleri examples'lardan seçmezseniz, daha fazla çözüm görme şansımız olabilir.
- Quizlerde 60 sınırının kalkması çok iyi bir karar olmuş. 306 dersinde de böyle bir uygulamaya gidilebilir. 306 dersi için seçmeli ders olacağı söylentisi vardı. Umarım en kısa zamanda sonuçlanır.
- Konu anlatımı ağırlıklı gidiyoruz, daha çok ve çeşitli soru çözmenin yararlı olabileceğine inanıyorum. Ya da soru çözmek için tutorial saatleri (sınavlardan önce) koyulabilir. Bu, sınav haftalarında quizden çok daha faydalı olur. Laboratuvar saatleri de quiz ya da sınav amaçlı değil de gerçekten öğretmek amaçlı yapılsa daha iyi olur.
- Deneyler çok yararlı değil şu durumda. Biraz daha geliştirilmesi gerekir! Zaman ve açıklamalar yetersiz kalıyor. Hocam dersi tam anlamıyla veremiyorsunuz bence!
- Lab'lar öğretici değil. Ezberleyip anlamadan yapıyoruz. Lab'lardaki amacımız ne olup bittiği, çıkarmamız gereken sonuçlar bizlere daha ayrıntılı açıklanırsa amacına ulaşacağı inancındayım.
- Laboratuarlar pek iyi değildi.
- Kitapta birçok sorunun cevabının yanlış olması, sınavlara çalışırken problem yaratıyor. Ayrıca soruların ifadeleri de çok açık değil. Sınıfta çözülen örnekler, kitaptaki çözülmüş örneklerden daha farklı olmalı. Ayrıca yine ödev sorularının da kitaptan hazırlanması pek bir anlam teşkil etmiyor.
- Ders kitabı yetersiz. İçinde zaten çok hata var ve diğer Fluid. Mec. kitaplarının kötü bir kopyası. Bence daha profesyonel bir kitap kullanılmalı.
- Dersin işleyişi çok sıkıcı. İnsan takip etmekte zorlanıyor. Önemli ya da önemsiz diye bir vurgu yapılmıyor. Böyle olunca öğrenci dersi takip edemiyor. Asistanların hazırladığı ödevlerde de çok hata oluyor. Çözmeye çalışıp boşuna zaman kaybediyoruz düzeltmeler verilene kadar. Quizlerde de bir hafta ödevin aynısı sorulurken, diğer hafta alakasız bir soru soruluyor.
- Labların faydalı olduğunu düşünmüyorum.
- Derste konuların daha iyi anlaşılabilmesi için daha fazla örnek çözülmeli. Laboratuvara girmeden önce öğrencinin çalışması bekleniyor ve deney esnasında sorulan sorulara cevap verilmiyor. Çalışsak da anlamadığımız yerler olabiliyor. Deneyin amacı da teoride öğrenileni pratikte görmek ve iyi anlamak olmalı. Laboratuvarlar quiz amaçlı olmamalı.
- Lablar, pratik yerine doğrudan quiz-sınav mantığıyla oluyor. Labın mantığı bir deneyi öğrencinin kendisinin herşeyini yapmasıyla olacağına inanıyorum, ama sadece bu ders için değil ME202 Manuf labından beri hiçbir Makina dersi labının lab mantığı çerçevesinde yapıldığını görmedim. Hepsi quiz mantığıyla yapılıyor. Laba gitmek yerine lab verilerinin verilip bir sınıfta quizin yapılmasının, şu an yaptığımızdan bir farkının olacağını sanmıyorum.
ME 305 - Fall 2004 Evaluations
- I like the style of the instructor while explaining the subject, the only problem in his course is that he talks so silently.
- Öğrencilere olan olumlu yaklaşımınızdan dolayı teşekkür ederim.
- The instructor is very friendly and he gives excellent materials for students. Thanks for his attitude towards students.
- Hocam bence çok iyi bir insansınız, öğrenciye değer verdiğiniz anlaşılıyor hakikaten. Ama bence teknoloji kullanarak ders anlatınca sanki dersten kopuyoruz. Bir de kitaptaki soruları sorduğumuzda, yeterli cevap alamamıştık. Ayrıca sesinizi biraz daha doğru tonda kullanırsanız, dersi daha iyi dinleyebiliriz.
- There are some inconsistencies in the course book that should be corrected. For the instructor, he should be more dynamic in the classroom, and sometimes he does or says things that confuses students.
- Bize dağıtılan slaytlarda slaytların aşağıdan yukarıya dizilmesi daha doğru olabilir. Biraz yüksek sesle anlatmanız daha iyi olabilir. Quizden önce ödevlerin çözümü panoda açıklanabilir. Sınavdaki soru seçimleri bence güzel. Gerçek hayattan alınacak şekilli sorular tercih edilmeli. Kitaptaki çözümlü soruların derste anlatılması mantıksız, zaten o çözümleri anlayabiliyoruz.
- The only problem with the lectures for me is your tone of voice. Especially at 9:40 lectures it is very difficult not to sleep under these conditions.
- Ses tonunu ayarlanmasında daha dikkatli olunmalı, böylece öğrenciler konsantre olmakta zorlanmaz.
- Ders yükü gerektiğinden fazla ağır. Her hafta quiz yapılması öğrencileri çalışmaya yönlendiriyor, ama bir sınırdan sonra sıkıyor. Hoca ile ilgili bir problem yok, oldukça iyi niyetli. Umarım diğer hocalara benzemez.
- Powerpoint ile anlatım dersi sıkıcı hale getiriyor.
- Hoca sorulan sorulara yeterli cevaplar veremiyor. Bildiği konularda gelen soruları iyi açıklıyor fakat tam hakim olmadığı konularda yüzeysel cevaplar veriyor.