14 000
elektrikli
banliyö dizilerinin 1950 mm başlık genişliğine sahip "büyük"
pantografı
(Ankara Garı, 9. Mart. 2002).
Sincan'a doğru hemzemin geçit nedeniyle katener yükekliği 575
cm'in üzerine çıktığı için 14 000 banliyö dizilerinin
pantografları açılmış (3. Mart. 2007).
14 000
banliyö
dizisinin pantografı Haydarpaşa Garı
peronunda
taşıyıcısız seyir teliyle temas halinde (24. Ekim. 2003).
Sincan'da makinistler kabin
değiştirirken
14
000 elektrikli banliyö dizisinin pantografını indirdiler
(13.
Nisan.
2002)
E 43 004'ün 1950 mm başlık
genişliğine
sahip "büyük" pantografı. Pantograflar 7±0.1 kgf
(69±1 N)
kuvvet
ile nominal yüksekliği 5750 mm (en alçak 4600 mm en yüksek
6200 mm)
olan
katenere basıyor (Ankara Gar 9. Mart. 2002).
E 43 000'lerin
Arifiye-Sincan
ve İskenderun-Divriği hatlarında kullandıkları 1600 mm
başlık
genişliğine sahip "küçük" pantografı (Haydarpaşa, 1. Ağustos.
2002).
1969-1980 yılları arasında
Haydarpaşa-Gebze
arasında da hizmet vermiş bulunan 8 000
banliyö
dizisinin
çatısı ve pantografları. Sol arkada 33 100
dizel
hidrolik
manevra lokomotifi ve elektrikli dizinin solundaki hatta bir
otoray
görülüyor
(Halkalı, 29. Nisan. 2002)
1969-1980 yılları arasında
Haydarpaşa-Gebze
arasında da hizmet vermiş bulunan 8 000
banliyö
dizisinin
1950 mm başlık genişliğine sahip paralelkenar pantografı.
Diğer vagonun
üzerinde baca gibi görünen çıkıntılar vagon havalandırmaları
(Halkalı,
29. Nisan. 2002).
E 52 508'in 1950 mm başlık
genişliğine
sahip standart (sol taraftaki) ve A.M. Faiveley (sağ
taraftaki)
pantografları.
Arkada 8 000 banliyö dizisi görülüyor
(Sirkeci,
3 . Ağustos. 2002).
E 52 500
lokomotifin
pantografı Haydarpaşa Garı
peronunda
taşıyıcısız
seyir teline temas ederken (24. Ekim. 2003).
E 52 500
lokomotifin
diğer pantograf başlığı. Arkada Haydarpaşa
liman
vincinin boomu ve kabloları görülüyor (24. Ekim. 2003).
Sincan-Ankara-Kayaş elektrifikasyonu yapılırken 1950 mm
pantograf
başlık genişliğine göre tasarlanmıştı. Daha sonra
Eskişehir-Sincan
elektrifikasyonu, dar tünel gabarilerini de göz önüne alarak
1600 mm
pantograf başlık genişliğine göre yapılınca Sincan'ın
batısında bulunan
ve 1950 mm başlık genişliğine göre yapılan, bir zamanlar
banliyöleri
çeken E 40 000'lerin manevra yaptığı
bölgeyi
1600 mm standardına getirmek için ara direkler dikildi ve bu
bölge hem
1600 hem de 1950 mm pantografa uygun hale getirildi (3. Mart.
2007).
Sincan'ın batısında, sonradan dikilen direkler (3. Mart 2007).
Sincan istasyonunun tümü, doğu makaslarına kadar 1600 mm
pantografla da
uyumlu hale getirildi. Özellikle yolların doğu ucuna doğru
bulunan
kurplarda katener salınımını kontrol etmek için orijinal
direklerin
(cam izolatörlü) arasına yeni direkleri (porselen izolatörlü)
dikildi
(3. Mart. 2007).