Prof. Dr. Ali YILDIRIM I METU, Department of Educational Sciences

Publications

Research Reports (National and Indernational)

Yıldırım, A. (2014). Aile Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi (Assessment of Parent Education in Turkey). Ministry of Education, Directorate of Lifelong Education. Ankara. 

Demir, E., Yıldırım, A. & Buyukozturk, S. (2011). Seviye Belirleme Sınavının Değerlendirilmesi (Assessment of Nationwide Middle School Level Determination Exam in Turkey). Ministry of Education, EARGED. Ankara. 

Yıldırım, A., Akar, H., Gündoğdu, K., & Öztürk, E. (2001). İlköğretim I. Kademe Düzeyinde Yapılan Öğretim Planlarının Değerlendirilmesi. Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı, Ankara. 

Yıldırım, A., Engin, C. & Balcı, A. (1999). Ortaöğretimde Sosyal Bilimler Öğretiminin Değerlendirilmesi. MEB Eğitimi Araştırma Geliştirme Dairesi. Ankara. 

Turanlı, A. & Yıldırım, A. (1999). Students’ Expectations of Classroom Management Behaviors in ELT Classes. Middle East Technical University. Ankara. (ERIC, Pub. No: 440106 tarafından basılmıştır) 

Turanlı, A. & Yıldırım, A. (1999). A Comparative Assessment of Student Classroom behaviors and Learning Environment in Classes of a High Control and a Low Control Teacher Through Student Perceptions and Classroom Observations. Middle East Technical University. Ankara. (ERIC, Pub. No: 440105 tarafından basılmıştır) 

Turanlı, A. & Yıldırım, A. (1999). A Comparative Assessment of Classroom Management of a High Control and a Low Control Teacher through Student Perceptions and Class Observations. Middle East Technical University. Ankara. (ERIC, Pub. No: ED441765 tarafından basılmıştır). 

Yıldırım, A. (1996). Lise Biyoloji Dersi Öğretim Programı Deneme Raporu. Milli Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma Geliştirme Dairesi Başkanlığı. Ankara. 

Yıldırım, A. (1996). İlköğretim Hayat Bilgisi (1-2-3) Dersi Programı Deneme Raporu. Milli Eğitim Bakanlığı, Eğitimi Araştırma Geliştirme Dairesi Başkanlığı. Ankara. 

Günçer, B., Şimşek, H. & Yıldırım, A. (1995). A Case Study of the Basic Education Project for the Children of Seasonal Agricultural Workers in the Çukurova Region in Turkey (Education for All Project Country Case Study). UNESCO. Paris, France. (ERIC, Pub. No: 425888 tarafından basılmıştır) 

Saxl, E., & Yıldırım, A. (1993). Peer Intervention Program: 1992-1993 Interim Report. New York: Educational Agenda Company. 

Saxl, E., Springer, C. & Yıldırım, A. (1992). Research and Evaluation Study: Project Basics Plus, 1991-1992. New York: Center for Policy Research. 

Saxl, E., & Yıldırım, A. (1991). Project Plan to Lead 1990-1991 Evaluation Report. New York: Center for Policy Research. 

Saxl, E., Yıldırım, A., & Springer, C. (1991). Research and Evaluation Study: Project Basics Plus, 1990-1991. New York: Center for Policy Research. 

Saxl, E., Yıldırım, A., & Carmona, M. (1990). Project Plan to Lead 1989-1990 Evaluation Report. New York: Center for Policy Research.