5300 tipi
MAN Mototren
Dingil Düzeni: B'2'-2'2'-2'B'
Motor Gücü: 2 x 550 BG
Aktarma Tipi: Voith T24 a Hidrolik
Yapım Yılı: 1951-52
Fren Donanımı ve Kompresörü: Knorr
Azami Hızı: 125 km/sa
Dizi Teşkilatı: Üç Vagon (a, b, c)
Yolcu Kapasitesi: II Mevki 119 kişi
5300 tipi mototrenin ana
ölçülerini gösteren çizimi
TCDD'nin 3. Haziran. 1956 tarihli Yolcu Rehberinde yer alan MAN reklamı
(Ergin Tönük koleksiyonu).
5300 MAN Mototrenlerden iki tanesi Ankara Mototren Deposunda. Arkada
Dil Tarih Coğrafya Fakültesinin binası (Demiryollarımız, TCDD İzmir
Matbaası, 1958).
5300 MAN Mototren yolda. Bu trenler son derece modern görünümlü ve
kırmızı-beyaz renklerdeydiler (Demiryollarımız, TCDD İzmir
Matbaası, 1958).
5300 MAN Mototren Pendik-Haydarpaşa arasında (Demiryollarımız, TCDD İzmir
Matbaası, 1958). Bu fotoğrafın
Bostancı-Küçükyalı arasında çekildiğini ve Ankara-Haydarpaşa seferini
tamamlamak üzere olan Boğaziçi Mototreni olduğunu, sağda görünen plajın
da Küçükyalı plajı olduğunu bildiren Demiryolu Sevdalısı Sayın İhsan
Alap'a teşekkür ederim.
Çukurova Motorlusu olarak gelen 5300 MAN mototren ve onu karşılayan
Belemedik Gar Müdürü Nedim Erdoğan (Sayın Gürkan Erdoğan
Arşivi, Belemedik İstasyonu 1967).
MT 5300'leri gösteren TCDD'nin
1958
Yılında
I.
Milli Sanayi
Sergisi için hazırladığı kartpostal (Ergin Tönük koleksiyonu).
Bir TCDD ajandasından,
havadan MT 5300 (Dr. Çağatay Üstün Koleksiyonu)
Çankırı kartpostalı. MT
5300'ün yanında rutin denetimini yapan görevli ve arkada, buharlı
döneminde yoğun olarak kullanılan su kulesi görülebiliyor (Dr. Çağatay
Üstün koleksiyonu).
MT 5300 Hereke
İstasyonundan geçerken (Dr. Güntürk Üstün koleksiyonu, fotoğraf Dr.
çağatay Üstün tarafından sağlanmıştır).
Uzun yıllar hizmet verdikten sonra görevi DE 21 500'ler
tarafından
çekilen,
Adapazarı
Demiryol Fabrikasında (şimdiki Tüvasaş)
yapılan 64 kişilik yatar
koltuklu yolcu vagonlarına devreden 5300 MAN mototrenlerden birisi
yorgun bedenini Marşandiz Garında dinlendiriyor (Fotoğraf: Altan Ataman).