Haydarpaşa Gar Binası


Haydarpaşa Garının inşası sırasında çekilen bu fotoğraf peron markizleri nedeniyle bugün güçlükle görülen binanın doğu yüzünü gösteriyor (Fotoğraf: Basın Yayın Enformasyon Genel Müdürlüğü).


Haydarpaşa Garının kuzey ve batı yüzlerinin 1925'deki durumunu gösteren bir kartpostal. 29. Nisan. 2002'deki durumla karşılaştırıldığında kule ve çatılar dışında yapının pek de değişmediği görülüyor (Levant Koleksiyon Arşivi No: 154).


Haydarpaşa Garının karşı kıyıdan, Sirkeci-Halkalı demiryolunun yanından görünüşü (6. Haziran. 2004).


Haydarpaşa Garının kuzey tarafında Haydarpaşa Limanı ve trenlerin "Feribot"a bindirildiği özel hatlar var. Gara sonradan eklenen ve bir süre "Yeni Yol" adını taşıyan yollarda 14 000 banliyö dizileri görülebiliyor (2. Ağustos. 2002).


Anadolu demiryolunun son noktası: Haydarpaşa Garı (29. Nisan. 2002).


Ana salona günışığı girmesini sağlayan vitraylı pencere ve yakından görünen saat (29. Nisan. 2002).


Haydarpaşa Garında batıya bakan saat (24. Ekim. 2003).


Garın başka bir açıdan görünüşü (29. Nisan. 2002).


Garın denizden ilk görünümü (Kadıköy'e giderken, 29. Nisan. 2002).


Kadıköy'e yaklaşırken yan cephe de karanlık da olsa görünmeye başladı (29. Nisan. 2002).


Kadıköy'den Haydarpaşa Garı (29. Nisan. 2002).


Binanın güney yüzünden bir ayrıntı (8. Haziran. 2004).


Binanın güney yüzünden başka bir ayrıntı (8.Haziran. 2004).


 Vapur Karaköy'e doğru yol alırken (29. Nisan. 2002).


 Haydarpaşa'yı tekrar selamlama (29. Nisan. 2002).


Haydarpaşa'nın genel görünümü (29. Nisan. 2002).


Denizden Haydarpaşa Garı (29. Nisan. 2002).


Garın kuzey yüzü de görünmeye başladı (29. Nisan. 2002).


Haydarpaşa Garının batı ve kuzey yüzleri (29. Nisan. 2002).


Haydarpaşa'nın kuzey yüzü (29. Nisan. 2002).


Haydarpaşa Garı güney kolunun içten görünümü (24. Ekim. 2003).


Haydarpaşa Garı güney kolunun içten görünümü (24. Ekim. 2003).


Haydarpaşa Gar Binasının içinde orijinal boyasını koruyan bir tavan (zeminden tavanın tümünü çekebilmek için geniş açılı objektif kullanılması zorunluluğu nedeniyle görüntüdeki bozulma en üst düzeydedir) (8. Haziran. 2004).


Haydarpaşa garında orijinal boyalı tavanda  kanatlı tekerlek ayrıntısı (8. Haziran 2004).


Gece Haydarpaşa Garının ana salonu (24. Mayıs. 2007).

Gece Haydarpaşa Garının dış yüzü (24. Mayıs. 2007).


Gece peronlarla ana salon arasındaki kapalı bölüm (20. Temmuz. 2007).


Aynı bölümden hatlara bakış (20. Temmuz. 2007).


Gece Haydarpaşa Garının batı yüzü ve güney kulesi (28. Nisan. 2008).


Gece Haydarpaşa'nın batı yüzü (28. Nisan. 2008).


Gece Haydarpaşa Garı batı yüzündeki merdivenler, giriş ve saat (28. Nisan. 2008).


Gece garın batı yüzündeki vapur iskelesi ile bağlantıyı sağlayan kuzey kapısı (28. Nisan. 2008).


Yangın sonrası Haydarpaşa garının geçici çatısı. Bu yangının söndürme çalışmaları sırasında yukarıda iki fotoğrafı görülen orijinal tavan da ne yazık ki ağır hasar görmüştür (4. Şubat. 2011).


Ana Sayfaya...