Haydarpaşa-Ankara hattının 7+063 kilometresinde bulunan demir tabyeli
alt geçit. Bu geçidin bir iki istisna dışında tümü altıgen olan
istinat duvarı taşları hep dikkatimi çekmiştir (Fotoğraf: Ali
Aksın, 30. Eylül. 2004).
Haydarpaşa-Ankara hattının 7+063
kilometresinde bulunan demir tabyeli alt geçidinin içi (Fotoğraf: Ali Aksın, 30. Eylül. 2004).
Cebeci doğudaki kuzey yolun karayolu üst geçit köprüsü (7. Mayıs. 2004).
Ankara Garı batı girişi ile Hipdrom Durağı arasında bulunan Konya Yolu
Köprüsü. Bakışa göre sağdaki hat Kuzey-3 olarak da adlandırılan
Marşandiz Garı ile Ankara Garı arasındaki servis hattı. Hemen sağa
ayrılan makas Ankara trafo merkezi ve katener bakım şefliğinin hattı.
Yenimahalle kömür deposunun hattı da eskiden buradan ayrılırdı (6.
Kasım. 2004).
Beylikköprü köprüsü. Köprüde demiryolunun ortasında bulunan kontr ray
burada raydan çıkabilecek demiryolu taşıtlarının hat ekseninden çok
fazla uzaklaşarak köprü yapılarına çarpmasını önlemeyi amaçlamaktadır
(6. Kasım. 2004).
Lokomotiften Güneyköy inişindeki bir köprünün görünüşü (Fotoğraf:
Makinist A. Gani Evis,
9. Ağustos. 2005).
DE 18 107 lokomotifin çektiği tren köprüden
geçiyor (Fotoğraf: Makinist A.
Gani Evis, 9. Ağustos.
2005).
DE 18 107'nin yardımcı tarafından bir başka köprünün görünüşü (Fotoğraf: Makinist A. Gani Evis, 9. Ağustos.
2005).
Kilometre 189'dan lokomotif, 31 620 sefer sayılı katar, köprü ve
tünelin görünüşü (Fotoğraf:
Makinist A. Gani Evis, 9. Ağustos.
2005).
Ankara-Yenişehir arası ilki Ruslar tarafından yapıldığı rivayet
edilen bir köprü ile bağlıydı. O dönemde Doğuya ranforlu (çift
lokomotif ile) giden bir tren. Bu tren artık içinden demiryolu geçmeyen
Demirlibahçe tünelinden de geçecek (Erzurum'un İşletmeye Açılışı, Maarif
Matbaası,
1939, Ergin Tönük koleksiyonu)
1958 yılının Cumhuriyet Bayramında, ülkemizdeki olanaklarla yapılan
Yenişehir güney hattın köprüsü ile Cebeci'ye kadar çift hatta
geçirildi. Güney hattın batı (Ankara Garı) tarafındaki "kitabe" (23.
Mart. 2005).
Aynı köprünün doğu (Yenişehir) tarafındaki kitabe (23. Mart. 2005).
Belki elli yıldan da daha uzun süredir kullanılmayan Demirlibahçe
Tünelinin batı ağzı. Demiryolu Cebeci İstasyonundan itibaren şimdiki
güzergahına göre daha güneyden ve daha yukarıdan geçiyor ve
Demirlibahçe Tüneline giriyormuş (7. Mayıs. 2004).
"O
yıllarda trenler Kayaş yönüne daha farklı bir hattan giderlerdi. Gardan
kalkan tren, Hacettepe'nin başında tırmanışa geçer, Cebeci'ye
geldiğinde (eski konservatuvar, şimdiki Mamak Belediyesinin olduğu
yerde) inişe geçer, karayolu seviyesine gelmiş olurdu.
Cebeci
İstasyonunun
sağ tarafındaki sinemanın önünde, seviye yine yükselmeye
başlar, Demirlibahçe'deki tünelden geçerek Saimekadın'a doğru oldukça
yüksek bir seviyeden geçen demiryolu hattı Kayaş'a ulaşırdı. Gardan
kalkan bütün banliyö trenleri Kayaş'a kadar gitmez, büyük kısmı
Mamak'tan geri dönerdi."
Tünel ağzı bir duvarla örülmüş, içerisi depo olarak kullanılıyor. Buna
rağmen Ankara-Irmak demiryolunun 1 numaralı tüneli burası. Diğer tünel
numaraları 2 ile doğuya doğru devam ediyor (7. Mayıs. 2004). Demiryolu güzergahının eskiden farklı
olduğunu ilk kez babam Erdoğan V. Tönük'ten duymuştum, ardından TCDD
Müzeler Şube Müdürü Servet
Sarıaslan ve eşi eğitimci Ümit Sarıaslan Demirlibahçe Tünelinden
söz ettiler. Geziyi Servet Sarıaslan ve Altan Ataman ile
birlikte yaptık.
Pozantı-Yenice arasındaki tünellerden birinin güney ucu (9. Aralık.
2004).
Pozantı-Yenice arasındaki
tünellerden bir başkasının güney ucu (9. Aralık. 2004).
Pozantı-Yenice arasındaki tünellerden birinin içinden diğerinin güney ucunun görünüşü (9. Aralık. 2004).
Pozantı-Yenice arasındaki tünellerden
birinin güney ucu ve diğerinin örülmemiş çevresi (9. Aralık. 2004).
Pozantı-Yenice arasındaki tünellerden
birinin içinden diğer iki tünelin görünüşü (9. Aralık. 2004).
Sonunda kara ikliminden Akdeniz
iklimine geçiyoruz (9. Aralık. 2004).
Haydarpaşa-Ankara hattının 434. kilometresindeki tünelin doğu tarafı ve
yarması. Tünel doğu girişindeki ortası yeşil disk takayyüdat olduğunu
gösteriyor (3. Mart. 2007).
Haydarpaşa-Ankara hattında 436.
kilometre civarında bulunan tünelin batı ağzının tünel içinden görünüşü
(3. Mart. 2007).
Haydarpaşa-Ankara hattında bulunan 23 numaralı tünelin doğu ağzı. Tünel
çıkışından hemen sonra demir tabyeli menfez de görülüyor (3. Mart.
2007).
Haydarpaşa Ankara hattında bulunan 24 numaralı tünelin doğu ağzından
görünüşü (3. Mart. 2007).
Haydarpaşa-Ankara hattındaki 26 numaralı tünelin doğudan görünüşü (3.
Mart. 2007).