Yolcu Vagonları


Ankara'da buharlı banliyö trenlerinin seferden kaldırılmasıyla birlikte Ankara'dan giden "buharlı banliyö treni" vagonları. 30 yıl önce E 40 000'lerin nöbeti buharlı banliyö trenlerinden devralmasıyla birlikte o günlerde koyu yeşil renkte olan bu vagonlar da Ankara'dan ayrılmışlardı. Yıllar sonra bu vagonlara demiryolcuların "karnıyarık vagon" dediğini öğrenmiş ama nedenini öğrenememiştim  (Ankara Garı, 9. Mart. 2002).


Bu vagonların tipik özelliği uçlarda kapısının olmamasıydı (Ankara Garı, 9. Mart. 2002).


Vagonun şu anki azami hızı saatte 100 kilometre. (Ankara Garı, 9. Mart. 2002).


Yaprak yaylı Görlitz bojileri (Ankara Garı, 9. Mart. 2002).


Şu anda Basmane (İzmir) Garına bağlı olarak hizmet veriyorlar. Bir ara Adapazarı Ekspresinde de bu vagonları gördüğümü anımsıyorum (Ankara Garı, 9. Mart. 2002).


Eski dostumun bir başka açıdan görünüşü (Ankara Garı, 9. Mart. 2002).


Eski dostumun buharlı lokomotiflerin kral olduğu dönemden kalma buhar şofajı hala dururken elektrik şofajı da var (Ankara Garı, 9. Mart. 2002).


Sarıya boyanıp servis vagonu olarak kullanılan bu vagon ise şimdi Ankara Demiryol Fabrikasında hurdaya ayrılmış. Vagonun makaslı Görlitz bojileri dikkat çekici (4. Kasım. 2003).


"Karnıyarık" vagonlara ait plaket (Konya, 8. Ekim. 2005).


Adapazarı Demiryol Fabrikası, ADF (şimdiki Tüvasaş) tarafından üretilen 3. mevki (C4ü) yolcu vagonu (TCDD 1969 Ajandasından, Ergin Tönük Koleksiyonu).


Adapazarı Demiryol Fabrikası, ADF (şimdiki Tüvasaş) tarafından üretilen 2. mevki (B4ü) yolcu vagonu (TCDD 1970 Ajandasından, Erim Güreydın Koleksiyonu).


Adapazarı Demiryol Fabrikası, ADF (şimdiki Tüvasaş) tarafından üretilen 1. mevki (A4ü) 64 kişilik  yolcu vagonu. Bu vagon uzun süre DE 24 000'ler tarafından çekilen Boğaziçi Ekspresinde de kullanılmıştı (TCDD kartpostalı, Ergin Tönük koleksiyonu).


ADF tarafından üretilen pullman vagonlar dizi halinde
(TCDD kartpostalı, Ergin Tönük koleksiyonu).


64 kişilik A4ü yolcu vagonunun iç görünüşü (
TCDD kartpostalı, Ergin Tönük koleksiyonu).


Y4ü Yemekli vagonun iç görünüşü
(TCDD 1969 Ajandasından, Ergin Tönük Koleksiyonu).


ADF tarafından üretilen yataklı vagonlar
(TCDD kartpostalı, Ergin Tönük koleksiyonu).


Eskiden Mavi Tren vagonu olarak görev yapmış vagonlara hala rastlanabiliyor (Haydarpaşa, 24. Ekim. 2003).


Bir başka eski Mavi Tren vagonu (Sincan, 24. Eylül. 2003).


TVS2000 vagonlu bir tren Ankara Garı doğu çıkışında (13. Şubat. 2003).


TÜVASAŞ'ın ağır bakım projesi kapsamında ürettiği M10 vagonlarından oluşan bir tren Spaanca civarında, Haydarpaşa yönüne gidiyor (2. Haziran. 2004).


Almanyadan kiralanan 1992 üretimi yolcu vagonları Tüvasaş'ta yapılan bakımın ardından sevk için Mithatpaşa İstasyonunda beklerken
(Fotoğraf Faruk Sınır, Mithatpaşa İstasyonu, 31. Mart. 2005).


Alman Demiryollarından kiralanan 14 yolcu vagonunun iki tanesi yemekli vagon ve bu vagonların pantografı var (Fotoğraf Faruk Sınır, Mithatpaşa İstasyonu, 31. Mart. 2005).

Pantograflı yemekli vagon (Fotoğraf Faruk Sınır, Mithatpaşa İstasyonu, 31. Mart. 2005).


Vagonlar Mithatpaşa İstasyonunu terk ediyor
(Fotoğraf Faruk Sınır, 31. Mart. 2005).


Almanya'dan kiralanan yolcu vagonları Ankara Garında. En önde Tüvasaş tarafından üretilen TVS 2000 vagonlar, arkada Alman vagonlar, onun arkasında en solda yine Tünasaş tarafından üretilen bir M 10, yanında bir TVS 2000 ve en arkada yine Tüvasaş'ta üretilen 14 000 banliyö dizisi (2. Nisan. 2005).


Almanya'dan kiralanan yemekli vagon Ankara Garında (2. Nisan. 2005).


Vagonlara Tüvasaş tesislerinde boyanan TCDD amblemi (Ankara Garı, 2. Nisan. 2005).


Vagonlardan birisindeki son revizyon yer ve tarihi (Ankara Garı, 2. Nisan. 2005).


Soldan sağa (aşağıda) fren hızı seçim kolu, (yukarıda) saatte 200 kilometre azami hız, RIC standardında vagon, feribota binebilir, elektrik donanımıyla ilgili ayrıntılar ve anons sistemi (Ankara Garı, 2. Nisan. 2005).


Vagonların her dingilde hava soğutmalı iki disk frenli bojileri (Ankara Garı, 2. Nisan. 2005).


Vagonun boji ayrıntısı (Ankara Garı, 2. Nisan. 2005).


Yemekli vagonlardan birisinin pantografı ve pantografın hemen solunda trafosu (Ankara Garı, 2. Nisan. 2005).


Ana Sayfaya...