TCDD'nin Yol Makinaları


Plasser & Teurer Yol Makinası Ankara Garında (9. Mart. 2002).


Plasser & Teurer Yol Makinası Ankara Garında (9. Mart. 2002).


Sincan'daki yol makinalarından biri (13. Nisan. 2002)


Sincan'daki balast düzelten yol makinası (13. Nisan. 2002)


Sincan'daki yol makinası (13. Nisan. 2002)


Sincan'daki yol makinası (13. Nisan. 2002)


Sincan'daki yol makinası (13. Nisan. 2002)


Sincan'daki balast buraj makinası (13. Nisan. 2002)


Sincan'daki balast buraj makinasının ayrıntısı (13. Nisan. 2002).


Ankara'da bulunan Uzun Ray Kaynak Atelyesi ve Yol Makineleri Bakım Fabrikasında bakımdan yeni çıkmış 7. Bölgeye ait Plasser & Theurer yol makinesi (11. Aralık. 2014)


Aynı makinenin buraj (travrslerin altının balastla beslenerek yol profilinin düzeltilmesi işlemi) sistemi ayrıntısı. Sağda görünen tekerlekler rayları istenen seviyeye kaldırırken solda görünen parmaklar da travesin altını balast ile besliyor (11. Aralık. 2014)


TCDD'nin hafif vinçli poz otosu Ankara Garı doğusunda park halinde (15. Mayıs. 2003).


Ankara-İstanbul Demiryolu Rehabilitasyonu temel atma töreninde kullanılan hafif poz vinci (Ankara Garı batı kör hattı, 8. Haziran. 2003).


Ankara-İstanbul Demiryolu Rehabilitasyonu temel atma töreninde kullanılan hafif poz vinci (Ankara Garı batı kör hattı, 8. Haziran. 2003).


Vinç operatörü temel atma töreni için yerini alıyor. Elektrifikasyon direğinde CTC seyyar telefon prizinin yerini gösteren işaret direk numarası görülebiliyor (Ankara Garı batı kör hattı, 8. Haziran. 2003).


Bir çalışma gününün ardından balast eleme makinası Kayaş İstasyonuna doğu makaslarından giriyor (27. Temmuz. 2004).


Demiryolu hattının durumunu düzenli olarak denetleyen MPV-7 ölçüm makinasının ölçüm sonuçlarını gösteren grafiği (9. Ekim. 2004).


MPV-7 makinasının grafik ayrıntısı. Bu grafik yolda bulunan geometrik bilgileri (ekartman, dever, nivelman, burulma gibi) içerir (9. Ekim. 2004).


MPV-7 makinasının ölçüm yapan üç arabasından taşıtın ortasında bulunan ikinci araba (9. Ekim. 2004).


MPV-7 makinasının ölçüm yapan uç arabalarından biri (9. Ekim. 2004).


MPV-7 makinasının kumanda masası. Görünen volan el freni. Operatörün solu aracın önü ve operatör öndeki ölçüm arabasını izliyor. Öndeki araba makas, hemzemin geçit ya da kilometreye geldiğinde sol elinin baş parmağı ile düğmeye basıp grafiğe işater koyuyor. Aracın operatörün sağında gaz pedalı solunda ise fren pedalı var. MPV-7 makinasının azami hızı saatte 60 kilometre, ölçüm yaparken ise saatte 30 kilometre (9. Ekim. 2004).


Pendik'te bulunan katener bakım aracı. Aracın katener bakımında kullanılan platformuna ek olarak katener ölçüsünün denetlenmesinde ve gereğinde düzeltilmesinde kullanılan bir pantografı var (8. Aralık. 2007).


Özel sektöre ait bir katener bakım ve ölçüm aracı Yenidoğan İstasyonu civarında (11. Aralık. 2014)


Plasser&Theurer buraj makinesi Ankara Garı doğu kör hattında (30. Ocak. 2015, Fotoğraf Gülergin Tönük)


Plasser&Theurer dinamik hat stabilizatörü (solda) ve buraj makinesi (sağda) Ankara Garı doğu kör hattında (30. Ocak. 2015, Fotoğraf Gülergin Tönük)


Ana Sayfaya...