TÜVASAŞ
VAGON MODERNİSAYONU PROJESİ


M10 Vagon Modernizasyonu (Ağır Bakım) projesi kapsamında eski vagonların şasi ve tekerlek takımı dışında tüm aksamı soyuluyor. Şasi ve tekerlek takımı kumlama ile tüm pas ve yağdan arındırılıp özellikle şaside gerekli ekipmanı taşıyacak değişiklikler ve ekler yapılıyor, yeniden boyanıyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).


M10 vagonlarda Y32 boji kullanılmıyor. Schlieren bojiler ortada bir mil ve iki yanda kayar mafsallarla vagonu taşıyorlar. Bu fotoğrafta orta mafsal ve kenarda (sağda) kayar mafsallardan biri görülüyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).


 Bu fotoğrafta vagonu boji üzerinde taşıyan kayar mafsallardan birisi görülüyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).


Bu fotoğrafta boji ile vagon arasındaki bağlantıların tümü görülüyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).


Daha sonra vagonun yan duvarları ve tavanı TVS2000'lerle uyumlu biçimde yeniden üretiliyor (TÜVASAŞ, 19. Nisan. 2003).


Vagonun iç yüzeyi ses ve ısı yalıtımı için yalıtım malzemesiyle kaplı (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).


Vagon üzerindeki çalışmalar vagon krikodayken yapılıyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).


Vagon üzerindeki çalışmalar vagon krikodayken yapılıyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).


Vagon üzerindeki çalışmalar vagon krikodayken yapılıyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).


Klima bölmesinin kapağı gibi korozyona maruz kalan ve daha sık bakım yapılması gereken parçalar sac yerine kompozit malzemeden üretiliyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).


Vagon alnı gibi olağandan daha sık hasarlanan parçalar da hem daha ucuz hem de tamiri kolay olduğu için kompozit malzemeden yapılıyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).


Boyanmış bir M10 vagonu böyle görünüyor. Öndeki vagonda kompozit alın takılmış, arkada kısmen görünen vagonda ise henüz takılmamış (1. Ağustos. 2002).
 
 
 
 


TÜVASAŞ'ta ağır bakımı yapılıp M10'a çevrilen bir yolcu vagonu (TÜVASAŞ, 19. Nisan 2003).


M10 vagonun genel görünüşü (TÜVASAŞ, 19. Nisan 2003).


M10 vagonun alın görünüşü (TÜVASAŞ, 19. Nisan 2003).


M10 vagonun iç döşemeleri. Bu vagonların çoğu ekipmanı yerli olduğu gibi TVS2000'lerden de üstün (TÜVASAŞ, 19. Nisan 2003).


Jeneratör vagon veya lokomotiften gelen elektrik şofajının geri dönüş hattı olarak ray kullanıldığından buatagresler sıcak yapmasın diye toprak fırçası kullanılmış (TÜVASAŞ, 19. Nisan 2003).


İlk M80 vagonu. Öndeki furgonda ayrıca özürlü yolcuların trene alınması için vinç ve vagonda özürlü yolculara hizmet edecek tüm ekipman bulunacak (TÜVASAŞ, 19. Nisan 2003).


Ana Sayfaya...