M10 Vagon Modernizasyonu (Ağır Bakım)
projesi kapsamında eski vagonların şasi ve tekerlek takımı dışında tüm
aksamı soyuluyor. Şasi ve tekerlek takımı kumlama ile tüm pas ve yağdan
arındırılıp özellikle şaside gerekli ekipmanı taşıyacak değişiklikler
ve
ekler yapılıyor, yeniden boyanıyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).
M10 vagonlarda Y32 boji kullanılmıyor.
Schlieren bojiler ortada bir mil ve iki yanda kayar mafsallarla vagonu
taşıyorlar. Bu fotoğrafta orta mafsal ve kenarda (sağda) kayar
mafsallardan
biri görülüyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).
Bu fotoğrafta vagonu boji üzerinde
taşıyan kayar mafsallardan birisi görülüyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).
Bu fotoğrafta boji ile vagon arasındaki
bağlantıların tümü görülüyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).
Daha sonra vagonun yan duvarları ve
tavanı TVS2000'lerle uyumlu biçimde yeniden üretiliyor (TÜVASAŞ, 19.
Nisan.
2003).
Vagonun iç yüzeyi ses ve ısı yalıtımı
için yalıtım malzemesiyle kaplı (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).
Vagon üzerindeki çalışmalar vagon
krikodayken
yapılıyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).
Vagon üzerindeki çalışmalar vagon
krikodayken
yapılıyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).
Vagon üzerindeki çalışmalar vagon
krikodayken
yapılıyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).
Klima bölmesinin kapağı gibi korozyona
maruz kalan ve daha sık bakım yapılması gereken parçalar sac yerine
kompozit
malzemeden üretiliyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).
Vagon alnı gibi olağandan daha sık
hasarlanan
parçalar da hem daha ucuz hem de tamiri kolay olduğu için kompozit
malzemeden
yapılıyor (TÜVASAŞ, 1. Ağustos. 2002).
Boyanmış bir M10 vagonu böyle görünüyor.
Öndeki vagonda kompozit alın takılmış, arkada kısmen görünen vagonda
ise
henüz takılmamış (1. Ağustos. 2002).
TÜVASAŞ'ta ağır bakımı yapılıp M10'a
çevrilen bir yolcu vagonu (TÜVASAŞ, 19. Nisan 2003).
M10 vagonun genel görünüşü (TÜVASAŞ,
19. Nisan 2003).
M10 vagonun alın görünüşü (TÜVASAŞ,
19. Nisan 2003).
M10 vagonun iç döşemeleri. Bu vagonların
çoğu ekipmanı yerli olduğu gibi TVS2000'lerden de üstün (TÜVASAŞ, 19.
Nisan
2003).
Jeneratör vagon veya lokomotiften gelen
elektrik şofajının geri dönüş hattı olarak ray kullanıldığından
buatagresler
sıcak yapmasın diye toprak fırçası kullanılmış (TÜVASAŞ, 19. Nisan
2003).
İlk M80 vagonu. Öndeki furgonda ayrıca
özürlü yolcuların trene alınması için vinç ve vagonda özürlü yolculara
hizmet edecek tüm ekipman bulunacak (TÜVASAŞ, 19. Nisan 2003).