Bir MT 5 500 Haydarpaşa
Banliyösünde. Hatın sağında mekanik
sinyalizasyona ait tel makaraları görülebiliyor. Haydarpaşa'da
seferini tamamlayan mototrenler Pendik'teki mototren deposuna dönerken
duraklarda durarak banliyö seferi yaparlarmış* (Ergin Tönük Koleksiyonu,
fotoğrafçısı bilinmiyor, 24. Nisan. 1966).
*Bu bilgi için
Altan Ataman'a teşekkürlerimle.
MT 55 122 Hilal
Makaslarına geliyor. Dizinin bu taraftaki kabini orijinal (Hilal Makas
Kulesi, 22. Ağustos. 2002).
Aynı mototren
Hilal Makaslarını geçiyor. Dizinin bu taraftaki kabini büyük olasılıkla
bir hemzemin geçit kazasında hasar görüp yenilenmiş (Hilal Makas
Kulesi, 22. Ağustos. 2002).
Hilal Makas
Kulesinden
gördüğümüz mototreni Basmane Garı'nda yakalıyoruz. Basmane Garındaki
elektrifikasyon
direkleri de fotoğrafta görülebiliyor (22. Ağustos. 2002).
Açık kapıdan
makinist
kabininin fotoğrafını çekme girişimim sert ışık farkları nedeniyle
başarısız
oluyor (Basmane Garı, 22. Ağustos. 2002).
MT 55 122'ye
sonradan
takıldığı belli olan Cummins motor trenin açık olan eteğinden görünüyor
(Basmane Garı, 22. Ağustos. 2002).
TÜVASAŞ tesislerinde bakım için bulunan bu 5 500 mototrenin bu kabini
yeniden yapılmış (1. Ağustos. 2002).
TÜVASAŞ tesislerinde aynı mototrenin diğer kabini (1. Ağustos. 2002).
TÜVASAŞ'taki mototrenin başka bir açıdan görünümü. Arkada Bursaray
taşıtlarının denendiği test yolunun elektrifikasyonu da görülebiliyor
(1. Ağustos. 2002).
Tüvasaş Tesislerinde revizyondan geçmiş MT 55 122 Adana'ya gitmek
üzere Eskişehir Garında
(Fotoğraf
Haluk Özbek, 19. Ağustos. 2005).
MT
55 122'nin önden görünüşü (Fotoğraf Haluk Özbek, 19. Ağustos. 2005).
MT 55 122 peronda (Fotoğraf Haluk Özbek, 19. Ağustos. 2005).
Halkapınar Deposunda bekleyen bir MT 55 000 Fiat mototren. Bu
mototrenin kabini orijinal formunu korumasına rağmen fenerleri saece
beyaz (23. Nisan. 2006).
Yapılan
revizyondan sonra uç vagonlar 55 000 numaralı olmuş (Halkapınar Deposu,
23. Nisan. 2006).
Orta vagonlarsa 5500 numarası ile devam ediyorlar ve sonda bir de c
harfi var (Halkapınar Deposu, 23. Nisan. 2006).
Fiat mototrenlerde iki dizi arasında kumanda transferini sağlayan
kablolar (Halkapınar Deposu, 23. Nisan. 2006).
TCDD tarafından tamamen yenilenen Fiat mototren kürsüsü (Halkapınar
Deposu, 23. Nsian. 2006).