2015 Yılbaşı Yolculuğu


2014'ü 2015'e bağlayan yılbaşı artık çalışmayan Haydarpaşa Garından 45 161 buharlı lokomotif, arkasında TÜVASAŞ tarafından modernize edilmiş kompartımanlı bir M10 vagonu, bir M10 Resroran ve sonda da M10 yataklı ile yola çktık
. Hayal bu ya, trenimizde kimler yoktu ki: Buharlı lokomotifi Ahmet Tuğral ve Gani Evis kullanıyordu, yolcular arasında makinistler Orhan Batlar ve Soner Gürkan vardı. Ahmet ve Gani Ustalar lokomotifin buharlı olmasından yararlanarak sık sık matara çayı, domda pişirilmiş pancar, güveç, kürekte balık, pirzola servisi yapıyorlardı. Saat 24:00'ten önce konvansiyonel hat üzerinden Eskişehir Garına vardık. Peronda satıcılar vardı. Ben fırsattan istifade buharlı lokomotif trenden kesilmeden garın solgun ışıklarında fotoğraflarını çektim:




Eskişehir'den sonrası için E 40 003 ile devam etmeyi planlıyorduk ve Orhan Batlar makinede olacak, Ahmet ve Gani Ustalar da trende bizimle yolculuk edip dinleneceklerdi. Ancak lokomotife kömür ve su ikmali yapan Ahmet ve Gani Ustalar 45 161 ile tekrar tren üzerine yanaşınca şaşırdım. Ankara'ya kadar buharlı makine ile devam edecektik. Ancak sürpriz sadece buharlı lokomotiften ibaret değildi. Yolcular arasına kitaplarından tanıdığım Ceylan Urlu da katılmıştı. Ankara'ya kadar demiryollarının eski günlerinden söz ederek gittik. Buharlı brövesi olan Ceylan Hoca bir aralık 45 161'i kullandı. Ayrıca Haydarpaşa'da fotoğraflanan Faiveley yarım pantograflı 8000 dizinin gizemini de öğrendim. Sabahın ilk ışıkları ile Gazi Garından, ardından artık olmayan ama hayalimizde hala yerinde duran hemzemin geçitten geçtik. Hipodrom İstasyonunu geçerken babaannemin pencereden bize el salladığını gördüm.


Ana Sayfaya...