Buharlı Lokomotiflerin Soğuğa Alınması (Söndürülmesi)




...


Buharlı lokomotif yoldan geldikten sonra,t abi eğer arızasından mütevellit yolda söndürülmemiş ise, depoda şöyle soğuğa alınır:

Eğer lokomotifin tamiri kısa sürüp hemen tekrar ateş konacak ise, yani makina faal iken kendi enjektörleri çalışıyor ise, kazanı prese yapılır. Fakat her iki enjektörün çalışmaması acil söndürülme gerektirir.

Enjektörlerin çalıştığı varsayımı ile devam edelim. Ocaktaki ateş tamami ile dökülür. Yapılacak tamirat 1-2 saat gibi kısa bir zaman sürüp lokomotif acil olarak yola gidecek ise, kazandaki buhar basıncını sıfıra indirimek için ayrıca sofaj vanası da sonuna kadar açılır. Böylece lokomotif söndürme işlemi tamamlanmış olur. Şayet arıza kurşunlukta ise, (yani kurşunluk değişecek ise, kurşunluğa hiç bir tamirat yapılmaz, sadece değiştirilir), o zaman enjektörler çalışıyor dahi olsa kazana su alınmaz. Kazana su almamızın sebebi ise suyun sıcak olması nedeni ile ateş konulacak makinayi daha çabuk istime getirir. Antruvaz, kazanda ufak bir çatlak, silindirdeki ufak tefek arızada makinayı söndüme gerekçesi değildir.

Söndürme yani soğuğa alma gerekçeleri ise, şunlardır: Kurşunluğun her hangi bir şekilde akması, antuvazların büyük olması, aynı şekilde ocak aynasında oluşacak büyük çatlak, kazanın iç veya dış tarafından çatlak, patlağın büyük olması, makinanın lavaj zamanının gelmesi .

...


İçindekiler Sayfasına