Buharlı lokomotif yoldan geldikten sonra,t abi eğer arızasından
mütevellit yolda söndürülmemiş ise, depoda şöyle soğuğa alınır:
Eğer lokomotifin tamiri kısa sürüp hemen tekrar ateş konacak ise, yani
makina faal iken kendi enjektörleri çalışıyor ise, kazanı prese
yapılır. Fakat her iki enjektörün çalışmaması acil söndürülme
gerektirir.
Enjektörlerin çalıştığı varsayımı ile devam edelim. Ocaktaki ateş
tamami ile dökülür. Yapılacak tamirat 1-2 saat gibi kısa bir zaman
sürüp lokomotif acil olarak yola gidecek ise, kazandaki buhar basıncını
sıfıra indirimek için ayrıca sofaj vanası da sonuna kadar açılır.
Böylece lokomotif söndürme işlemi tamamlanmış olur. Şayet arıza
kurşunlukta ise, (yani kurşunluk değişecek ise, kurşunluğa hiç bir
tamirat yapılmaz, sadece değiştirilir), o zaman enjektörler çalışıyor
dahi olsa kazana su alınmaz. Kazana su almamızın sebebi ise suyun sıcak
olması nedeni ile ateş konulacak makinayi daha çabuk istime getirir.
Antruvaz, kazanda ufak bir çatlak, silindirdeki ufak tefek arızada
makinayı söndüme gerekçesi değildir.
Söndürme yani soğuğa alma gerekçeleri ise, şunlardır: Kurşunluğun her
hangi bir şekilde akması, antuvazların büyük olması, aynı şekilde ocak
aynasında oluşacak büyük çatlak, kazanın iç veya dış tarafından çatlak,
patlağın büyük olması, makinanın lavaj zamanının gelmesi .
...