BANDIRMA TRENİNİN İMDAT İSTEMESİ



...



Gündüz, Balıkesir Deposunda, depo nöbetinde olduğumuz bir gündü. Yıl tam olarak hatırlayamazam da 1985-1987 yılları arası olsa gerek. Depo nöbetimiz yine rutin bir şekilde gitmekte idi. Yoldan gelen buharlı makinelerin ateşlerinin dökülmesi, tenderlerine su ikmali yapılması için depo cenderesine götürüp cendereden su alınması, vincin altında kömür ikmali yapıldıktan sonra tamiri var ise tamir için uygun bir kanala, yok ise bizim ayağımıza dolaşmayacak bir şekilde uygun bir yola atıyorduk.

Bu arada da yola gidecek makinaların hazırlığını yapıyorduk. Şayet uzun bir müddet depoda sıcak beklemiş ise, ocağı dolmuştur diye yine aşağı yukarı aynı işleme tabii tutuluyordu.Ateş dökülme, su alma, ve kömür ikmali...

Bu işlemler dışında, şayet o makinada gidecek kişi çok samimi olduğumuz arkadaşımızsa ise biraz daha farklı olabiliyordu bu işlemler. Makinasının makinistler tarafından yağlanması gereken yerlerin yağlanması, biyel ve tekerler ve pompa gibi. O zaman makiniste ne kalır biliyor musunuz? Kazanı silmek ve ustasının gelmesini beklemek. Ustası uzaklardan göründü mü, hemen matarayı ocağa sallayıp o güzelim dünya güzeli matara çayını demlemek.
           
Bütün bu işleri hallatmiş ve nöbetimizin son 1-2 saati gelmiş nöbetimizin bitmesini bekliyorduk ki, korktuğumuz başımıza geldi.Bandırma treni imdat istemişti. Bandırma'dan İzmir'e gitmekte olan tren makinası arıza yapmış ve makina istemişti. Ben de herhangi bir silahın şarjöründeki ilk mermi gibi, ilk  gidecek adamdım. İmdat isteyen tren ekspres olduğundan en seri şekilde hangi lokomotif hazır ise onu verdirdi iş yeri amirleri. 46 200,lük buharlı lokomotifdi ama makina numarasını tam olarak hatırlayamadığım için yazamayacağım,üzgünüm. Balıkesir garda bağlandık. Fren tecrübesini yaptıktan sonra da hemen akabinde tren daha fazla tehir etmesin diye yola çıktık. Ben bir 46 200'lük lokomotifin bu kadar hız yapabileceğini kesinlikle inanmazdım. Ustam bana hız göstergesini gösterdikten sonra inanmamam için hiç bir neden kalmamıştı çünkü hız göstergesi çoktaan saatte 95 kilometreyi bulmuştu.


...


İçindekiler Sayfasına