Ankara banliyösünü besleyen
Hipodrom Trafo Merkezinin Gazi Mahallesinden görünümü (25
Mayıs. 2003).
Hipodrom trafo merkezinin Gazi Mahallesinden görünümü. Bu
fotoğrafta Marşandiz Garı ile Ankara Garını bağlayan en
kuzeydeki hat da elektriklendirilmiş (4. Ağustos 2007).
Hipodrom trafo merkezinin yukarıdakine göre daha doğudan bir
görüntüsü (4. Ağustos. 2007).
Kuzey hattan Hipodrom Trafo Merkezinin görünüşü (3. Mart.
2007).
Kuzey hattan Katener Bakım Şefliğinin
görünüşü (3. Mart. 2007).
Kuzey hattan Katener Bakım
Şefliğindeki katener bakım aracı (3. Mart. 2007).
Hipordom Trafo Merkezi ve Katener Bakım Şefliği ile daha
önce Yenimahalle Kömür Deposuna giden hattın ayrıldığı
motorlu makas. Yenimahalle Kömür Deposu varken bu makas
elektrik kilitli toplu makastı ve Marşandiz yönüne açık
tutulur, kömür treni geldiğinde Ankara Batı Holdout
Röleevinden Ankara Kumanda Merkezi ile telefonla izin alınıp
makas kömür deposuna açılırdı. Sağda görülen telefon kutusu
bu makas motorlu hale getirildiğinde eklendi (3. Mart.
2007).
Beylikköprü Trafo Merkezi
(Fotoğraf:Derya Ferendeci, 21. Haziran. 2003).
Trafo merkezleri arasında faz çakışmasını önlemek için nötr
bölgeler bulunur. Buralardan geçerken pantografın ark
yapmasını önlemek için disjonktör açılır (ilk işaret) ve nötr
bölge bitiminde de kapatılır (ikinci işaret)
(Haydarpaşa-Ankara demiryolunda Hasanbey-Ağapınar arası, 6.
Kasım. 2004).
Haydarpaşa Garındaki telekomand masasının genel görünüşü. Bu
masadan elektrifikasyonun durumu görülüp uzaktan gerekli
müdahaleler yapılabilir (8. Haziran. 2004).
Telekomand merkezinde bir trafo merkezinin ayrıntısı (8.
Haziran. 2004).
Telekomand merkezinde bir nötr bölge ayrıntısı (8. Haziran.
2004).