Topraklama Sistemi


25 kV elektrifikasyon sisteminde kaçaklara karşı toprak hattı direk kenarında bulunur ve genellikle bütün parçalarla birlikte direğe de bağlanır (11. Ağustos. 2002).


Ankara Banliyösünün orijinal kateneri. Konya Yolu Köprüsü yenilenirken topraklama teli kesilmiş (direğin hemen solunda sarktığı görülüyor). Direğe bağlı telleri tutan orijinal izolatörler camdı (sağda), porselen izolatör sonradan takılmış. Dikişli katener çok belirgin görülüyor. Arkada hızlı tren hattının kateneri (7. Mart. 2012).


Erenköy İstasyonu batı çıkışındaki köprü altında katener. Burada toprak kablosu yok ama askı tellerinin direğe bağlandığı noktalar direğe bağlı toprak hattına bağlanmış, direk yere yakın bir noktadan raya bağlanmıştır (29. Nisan. 2002).


Toprak teli olmayan direkler yere yakın bir noktadan raya bağlanmıştır (15. Eylül. 2002).


Kayaş İstasyonunda topraklama teli bulunmadığından direkler raya topraklanmış (18. Kasım. 2010).


Yukarıdaki fotoğraftaki toprak telinin ucu anti-şöminman (yürümeyi önleyici) takoz ile raya bağlanmış (18. Kasım. 2010).


Şalter olan noktalarda şalteri kullanan personeli izole edebilmek için şalter yer izolatörünün üzerine çıkıp kullanılır. Arka planda, solda bir yol makinası sağda ise otoray görülüyor (Sincan, 13. Nisan. 2002).


Ankara Garı kuşak hattında üzerinde elektrik olan parçalardan insanları uzak tutmak için topaklanmış bir plaka kullanılmıştır. Toprak hattı da plakanın yanında görülüyor (30. Haziran. 2002).


Ankara-Sincan arasındaki yeni hattın toprak bağlantısı (25. Mayıs. 2003).


Toprak hattı da bölge bölge birbirinden ayrılmıştır. Bu bölgeler genellikle seyir teli değişimiyle aynı yerdedir ve birer izolatörle birbirinden ayrılmıştır (25. Mayıs. 2003).


Ana Sayfaya...