Sıcaklık değişimlerinde katenerin sarkma
ya da aşırı gerilmesini önlemek için her kilometrede gerginliği
denkleştirme
ağırlıkları bulunur (Sapanca civarında TEM üzerindeki mola yeri,
21.Şubat.
2002).
Karşı-ağırlıklar genellikle demir
olmakla
birlikte bazı yerlerde beton olanları da kullanılmıştır (Sapanca
civarında
TEM üzerindeki mola yeri, 21.Şubat. 2002).
Mekanik avantajı arttırarak göreli küçük
ağırlıklarla yüksek gerginlik sağlamak için makaralar kullanılmıştır
(Sapanca
civarında TEM üzerindeki mola yeri, 21.Şubat. 2002).
Seyir teli bir kilometrelik aralıklarda
ağırlıklarla gerdirilirken ağırlıklardan 500 metre uzakta askı teli
değiştirilerek
katenerin kayması önlenir (Marşandiz Durağı, 13. Nisan. 2002).
Kateneri germek için kullanılan, Ankara
banliyösünün orijinal makara sistemi (Cebeci-Kurtuluş arası, 11.
Ağustos.
2002).
Ankara Banliyösünün orijinal makara
ve izolatörleri (Cebeci-Kurtuluş arası, 11. Ağustos. 2002).
Yukarıdaki makaranın ayrıntısı
(Cebeci-Kurtuluş
arası, 11. Ağustos. 2002).
Yine aynı bölgede güney hattın makarası
(Cebeci-Kurtuluş arası, 11. Ağustos. 2002).
ve bu makaranın ayrıntısı
(Cebeci-Kurtuluş
arası, 11. Ağustos. 2002).
Sincan_Ankara arasında yeni yapılan
hattın makarası. Bu hatta büyük izolatörler kullanılmış
(Ankara-Hipodrom
arası, 25. Mayıs. 2003).