Gerginliği Denkleştirme Sistemleri


Sıcaklık değişimlerinde katenerin sarkma ya da aşırı gerilmesini önlemek için her kilometrede gerginliği denkleştirme ağırlıkları bulunur (Sapanca civarında TEM üzerindeki mola yeri, 21.Şubat. 2002).


Karşı-ağırlıklar genellikle demir olmakla birlikte bazı yerlerde beton olanları da kullanılmıştır (Sapanca civarında TEM üzerindeki mola yeri, 21.Şubat. 2002).


Mekanik avantajı arttırarak göreli küçük ağırlıklarla yüksek gerginlik sağlamak için makaralar kullanılmıştır (Sapanca civarında TEM üzerindeki mola yeri, 21.Şubat. 2002).


Seyir teli bir kilometrelik aralıklarda ağırlıklarla gerdirilirken ağırlıklardan 500 metre uzakta askı teli değiştirilerek katenerin kayması önlenir (Marşandiz Durağı, 13. Nisan. 2002).


Kateneri germek için kullanılan, Ankara banliyösünün orijinal makara sistemi (Cebeci-Kurtuluş arası, 11. Ağustos. 2002).


Ankara Banliyösünün orijinal makara ve izolatörleri (Cebeci-Kurtuluş arası, 11. Ağustos. 2002).


Yukarıdaki makaranın ayrıntısı (Cebeci-Kurtuluş arası, 11. Ağustos. 2002).


Yine aynı bölgede güney hattın makarası (Cebeci-Kurtuluş arası, 11. Ağustos. 2002).


ve bu makaranın ayrıntısı (Cebeci-Kurtuluş arası, 11. Ağustos. 2002).


Sincan_Ankara arasında yeni yapılan hattın makarası. Bu hatta büyük izolatörler kullanılmış (Ankara-Hipodrom arası, 25. Mayıs. 2003).


Ana Sayfaya...