TCDD'nin ilk elektrikli
lokomotiflerinden
BB 4000. Arkada görünen ise TCDD'nin ilk elektrikli dizilerinden 8000.
BB 4000 bir katara bağlı.
BB 4000'in boyanmış bir fotoğrafı.
Ve BB 4000'in kabini. Fotoğraftaki
makinist
acaba hala hayatta mıdır?
TCDD'nin ilk elektrikli banliyö katarı
olan 8000 bir istasyonda dururken. Uzun yıllar bu fotoğrafta görüldüğü
(alt kırmızı, üst beyaz) renklerde hizmet verdikten sonra şimdiki
mavi-lacivert
renklere boyandılar.
8000'lerin makinist kabinindeki orta
pencerenin açılabilir yuvarlak gözü olduğunu anımsıyorum.
Kitapta bu "tren" için de elektrikli
banliyö treni diyor ama olmadığı kesin!
Ankara Garındaki motorlu tren deposu.
Arkada görünen yapı Dil Tarih Coğrafya Fakültesi.
Motorlu tren Haydarpaşa Garında.
Motorlu tren yol boyunda
Motorlu tren yol boyunda. Burası Pendik
Haydarpaşa arası bir yer olmalı zira kitapta o dönemde TCDD'nin çift
hatları
için Sirkeci-Menekşe, Haydarpaşa Pendik ve Ankara-Gazi yazıyor, Gazi
Sincan
ve Ankara Kayaş ise yapım aşamasındaymış.
DE 20 000 Ankara Garında. O zamanlar
DE 20 000'ler bizim bildiğimiz renklerinde
değilmiş.
Halkalı Garındaki DRS kontrol kulesi
DRS kontrol masası
DRS kontrol masası