Yeni tekerlek çapı:
1016
mm
Boji dingil arası: 1816
mm
Tampondan tampona
uzunluk:
20 770 mm
Azami hız: 131 km/sa
Ağırlığı: 119 t
Dizel motor:
GM-16-645-E3
C, iki zamanlı 16 silindirli V motor, direkt enjeksiyonlu, turboşarjlı
Cer motoru: D78B DC
Alternatör: AR10/CA6A
DE 33 001'in TÜLOMSAŞ tarafından çekilen
fotoğrafı. Bu lokomotiflerde cer kancası yerine yarı-otomatik (SA3)
kuplör
kullanılmıştır.
DE 33 002 Ankara loko bakım atelyesinde
(Fotoğraf: M. Emin Metin, 10. Eylül 2003).
DE 33 002'nin önü. Yarı-otomatik kuplör
(SA3)
ve normal koşum takımının takılabileceği kanca görülüyor (Fotoğraf: M.
Emin Metin, 10. Eylül 2003).
DE 33 003 Sincan İstasyonunda bir yük
katarıyla. Peronda duran Polatlı dizilerinden A4
14 035. 1600 mm pantografını kaldırmış Polatlı'ya doğru harekete
hazır,
Sanayi-Sincan treninin yolcularının binmesini bekliyor. (7.
Mayıs.
2004).
DE 33 003 Sincan İstasyonunda (7. Mayıs.
2004).
DE 33 003'ün ön ayrıntısı. Yarı otomatik
koşum takımı ve sağ tamponun hemen üzerinde çoklu kumanda kuplini
görülebilir
(Sincan, 7. Mayıs. 2004).
DE 33 003'ün markizi. Arkada 14 000 banliyö
dizisi görülüyor (Sincan, 7. Mayıs. 2004).
DE 33 000 tarafından çekilen bir yük
treni anarya (ters) olarak Sapanca gölünün yanından geçiyor. Bu arada
oğlum Alpergin de DE 33 000'lerle tanışmış
oldu (2.
Haziran. 2004).
DE 33 005 anarya (ters) olarak bir yük trenini çekiyor (Mekece, 9.
Ağustos. 2004).
Bir DE 24 000 ve bir DE 33 000, ikisi de sıcak
durumda Ankara Garını
terk ediyorlar. Büyük olasılıkla DE 33 000 üzerinde dinamik fren
tecrübesi yapılacak (15. Ağustos. 2004).
Bir DE 24 000 ve bir DE 33 000, ikisinin de
motoru işler durumda Yenişehir rampasını tırmanıyor. DE 24 000 ve DE 33
000'in motor sesi ve egsozt dumanı dinamik fren tecrübesi yapıldığı
kanısını doğrular nitelikte (15. Ağustos. 2004).
Bir DE 33 000 tarafından çekilen yük karatı Ankara Garını doğudan terk
etmiş Yenişehir rampasını tırmanıyor (9. Ekim. 2004).
Aynı katar ve furgon vagonu (9. Ekim. 2004).
DE 33 001 tarafından çekilen ve yurt dışına gidecek otomotiv ürünleri
taşıyan yük treninde E 52 512 de soğuk olarak
bulunuyor (Haydarpaşa,
20. Temmuz. 2007).
Yük treni feribota bindirilmek üzere kesilip servis hatlarına alınırken
DE 33 001 de kuşak hattında dönmüştü (Haydarpaşa, 20 Temmuz. 2007).
DE 33 013 Marşandiz Garda. Sağda 14 000
banliyö dizileri (30. Aralık. 2004).
DE 33 008 Adana deposuna bağlı çalışan bir makina. Ancak periyodik
bakımının yapılması ve bu konuda ayrıntılı bilgi edinilmesi için
aralarında arkadaşımız Doğan Ertan'ın da bulunduğu bir ekiple Ankara
Loko Bakım Atelyesine gelmiş. Arkadaşımız Mehmet Emin Metin
tarafından lokomotif bakıma hazırlanırken (27. Şubat. 2006).
DE 33 008'in yarı otomatik kuplörü (SA3) ve fren hortumları görülüyor.
Altta
kalan ve içe doğru eğik yerlere takılan dört hortum, çoklu kumanda
sırasında her iki lokomotifin de moderabl (lokomotif) frenlerine tek
kabinden kumanda olanağı sağlıyor ve TCDD'de ilk kez bu lokomotiflerde
kullanılmış (27. Şubat. 2006).
DE 33 000'lerin servise verilme töreninden önce Ankara Garında çekilmiş bir fotoğraf (Fotoğraf, soldan
üçüncü, Ankara Makinistlerinden Sayın Murat Kulak tarafından
sağlanmıştır).
DE 33 014 tarafından çekilen bir yük treni (Barış Özer, 9. Ekim. 2007)
DE 33 005 bir yük katarı ile
Muratlı İstasyonunda beklerken (Fotoğraf: Enis Okan, 31. Mart. 2010).