Eski Ankara İstasyon Binası. O
dönemde
yeşil henüz Ankaralıların yaşadığı mekanlardan dışlanmamıştı
(Erzurum'un
İşletmeye Açılışı, Maarif Matbaası, 1939, Ergin Tönük
koleksiyonu).
Eski Ankara İstasyonu. Fotoğrafın
üzerinden
çekildiği demir köprü Ankara Gar Binası yapıldıktan sonra
Polatlı'ya
taşındı
ve hala orada (Fotoğraf Ahmet Cevdet Yücesaner arşivinden).
İlk Zonguldak Kömürü getiren
trenin
Ankara Garında törenle karşılanması (Erzurum'un İşletmeye
Açılışı,
Maarif
Matbaası, 1939, Ergin Tönük koleksiyonu).
Ankara Garı birinci peronunun ilk
günleri
(Erzurum'un İşletmeye Açılışı, Maarif Matbaası, 1939, Ergin Tönük koleksiyonu).
Ankara Garının ilk günlerinde
bagaj
peronu (sağda, markiz başında Ankara yazan peron) ve ikinci
peron
(solda)
(Erzurum'un İşletmeye Açılışı, Maarif Matbaası, 1939, Ergin Tönük koleksiyonu).
Atatürk Bulvarının üzerinden
geçen ve
Ankara Garını Yenişehir İstasyonu ve ardından da doğuya
bağlayan
Yenişehir
Köprüsünün 1930'lardaki görünüşü. O dönem Atatürk Bulvarı
üzerinde tek
köprü varmış, çift hat için gerekli olan ikinci köprü daha
sonra
Eskişehir Demiryol Fabrikasında (şimdiki Tülomsaş) üretilecek
ve 1958
yılının Cumhuriyet Bayramında hizmete açılacaktır. Atatürk
Bulvarındaki
geniş orta refüj
ve ağaçlandırma dikkat çekici (Erzurum'un İşletmeye Açılışı,
Maarif
Matbaası,
1939, Ergin Tönük
koleksiyonu). Bu
buharlı lokomotiflerin modellerini Derya
Ferendeci'nin
sayfasında
görebilirsiniz.
Ankara Garı ve peronların
güneydoğudan
panaromik görünüşü (18. Mayıs. 2002)
Ankara Garının panaromik görünüşü
(büyük
görüntü için fotoğrafı tıklayınız) (29. Mart 2003)
Ankara Garı batı makaslarının
güneydoğudan
görünüşü (29. Aralık. 2002).
Ankara Garı doğu makaslarından
Kayaş'a
gitmek üzere çıkan iki A4 14
000
banliyö
dizisi ile
kuşak hattında döndükten sonra gara
girmekte olan
E 52 500 tarafından çekilen bir
ekspres
tren (9. Mart. 2003).
Ankara Garını Yenişehir Köprüsüne
bağlayan
rampa ve bu rampayı tırmanan Ankara-Kayaş seferini yapan A4
14 000 banliyö dizileri (18. Mayıs. 2002)
Ankara Garının 1997 yılında
çekilmiş
uydu fotoğrafı. Çember içine alınmış iki bina eşimin
ofisinin bulunduğu Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık
Fakültesi
binaları.
Ankara Garının caddeden gece görünümü (27. Nisan. 2008).
Ankara Garının caddeden gece görünümü. Garın ön yüzünün
görünmesini
yakında engelleyecek olan kavşak çalışmalarına ait bariyerler
de
fotoğrafa girmiş (27. Nisan. 2008).
Ankara Garı ana salonunda gece. Gişelerin üzerinde bulunan
büyük
duvarlarda sergilenmek üzere bir resim yarışması açıldığını,
sanatçıların eserlerini teslim ettiklerini ama nedense
yarışmada
dereceye giren ve sergilenme hakkı kazanan eserlerin uzun
yıllar
boyunca depoda saklandığını ve bu anlamsız boşluğun garın ana
salonunda
bulunduğunu anlatıyor Sayın Servet Sarıaslan (TCDD Emekli
Müzeler Şube
Müdürü) (27. Nisan. 2008).
Toshiba E 43 000 elektrikli lokomotif
Ankara Garı Doğu çıkışına doğru, 4. yolda bekliyor (25. Ocak.
2007).
Bir başka Toshiba E 43 000
elektrikli lokomotif Ankara Garı Doğu çıkışında bekliyor (13
Haziran. 2007).
Toshiba
E 43 000 elektrikli
lokomotiin çektiği iki tren dizisi Ankara Garının doğu
çıkışında. Sağdaki lokomotifin çektiği dizi kuşak hattında
dönmüş Ankara Garına giriyor, soldaki lokomotifin çektiği
dizi ise kuşak hattına gitmek üzere bekliyor. Önde kar
altında Ankara Buharlı Lokomotif Müzesi (2. Şubat. 2007).
Toshiba E 43 000 elektrikli
lokomotifin çektiği tren dizisi kulşak hattına girmek üzere
beklerken Kayaş'tan gelen A4
14 000 banliyö dizisi Ankara Garı Banliyö Peronlarına
giriyor (2. Şubat. 2007).
Sonunda Toshiba E 43 000 elektrikli
lokomotifin çektiği dizi kuşak hattına doğru ilerliyor (2.
Şubat. 2007).
Toshiba E 43 000 elektrikli
lokomotifin çektiği dizi kuşak hattına girerken bir yandan da
DE 22 000 tarafından çekilen bir yük
treni Ankara Garını doğu çıkışından terk ediyor (2. Şubat.
2007).