E 52 500 Elektrikli Lokomotifler
Üretici: Koncar
Uzunluk: 15470 mm
İnik Panto ile Azami Yükseklik: 4650 mm
Bojiler Arası Mesafe: 7700 mm
Dingil Mesafesi: 2700 mm
Tekerlek Çapı (Yeni/Aşınmış): 1250/1170 mm
Devamlı Cer Gücü: 3860 kW
Azami Hız (kullanılan dişli oranına bağlı olarak): 120, 140 veya 160 km/sa


E 52 516 Bir ekspres treni çekiyor. Ortada, iki tutunma sapının arasında görünen dikdörtgen, küçük fiş iki lokomotifin tek kabinden kumandasını sağlayan "çift kumanda kuplin" fişi (Marşandiz Durağı, 30. Aralık. 2001)


E 52 500 Ankara Garı doğusundaki kuşak hattının kuzey kısmında manevra yapıyor (18. Mayıs. 2002).


E 52 500 Ankara Garı doğusundan Açık Hava Buharlı Lokomotif Müzesinin önünden geçip gara giriyor  (18. Mayıs. 2002).


E 52 500 Ankara Garı doğusundan manevra için gardan çıkıyor (1)  (21. Haziran. 2002).


E 52 500 Ankara Garı doğusundan manevra için gardan çıkıyor (2)  (21. Haziran. 2002).


E 52 500 Ankara Garı doğusundan manevra için gardan çıkıyor (3). Aynı zamanda Kayaş yönüne giden 14 000 banliyö dizisi de gardan çıkıyor.  (21. Haziran. 2002).


E 52 500 Ankara Garı doğusundan manevranın ardından eski Ankara istasyon binasının önünden geçip gara giriyor (4)  (21. Haziran. 2002).


Bir E 52 500 Sapanca gölü kıyısında Arifiye yönüne doğru gidiyor (1. Ağustos. 2002).


E 52 500 tarafından çekilen ve M10 vagonlarından teşkil edilmiş bir ekspres tren Sapanca gölü kıyısında Haydarpaşa yönüne gidiyor (2. Haziran. 2004).


E 52 500 Adapazarı Ekspresi ile Adapazarı gar girişine yaklaşırken (1. Ağustos. 2002).


Sirkeci Garı'nda bir E 52 500. Lokomotifin yanındaki yük vagonunun üzerinde hurdaya ayrıldığını gösteren "ISKAT" yazısı görülebiliyor. DRS sistemine has İngiliz makası durum göstergelerinden iki tanesi yerde fotoğrafa girmiş (29. Nisan. 2002).


E 52 500'lerden bir tanesi 8 000 banliyö dizileri ile birlikte Sirkeci Depoda. Yerde DRS sismenine has İngiliz Makası durum göstergelerinden biri de yine fotoğrafa girmiş (22. Ekim. 2003).


Sirkeci tarafında çalışan E 52 500'lerin iki pantografı da 1950 mm başlık genişliğine sahip. Fotoğraftaki E 52 508'in durumu ise biraz farklı (Sirkeci Garı, 3. Ağustos. 2002).


Bu makinalardan E 52 508'in bir pantografı herhalde zarar gördüğü için olsa gerek TCDD'nin diğer elektrikli taşıtlarında kullanılan Faiveley pantograf ile değiştirilmiş. Gabarisi yüksek olduğu için zaman zaman sorunlara neden olan bu lokomotifte yeni takılan pantograf daha da yüksek olmuş (Sirkeci Garı, 3. Ağustos. 2002).


E 52 501 Sirkeci Garı DRS sinyal direğinin önünde bekliyor (22. Ekim. 2003).


Bir E 52 500 Sirkeci Garının batısında ekspres treni çekiyor (3. Ağustos. 2002).


Faiveley pantograflı bir E 52 500 Sirkeci Garında TVS 2000 vagonlarla birlikte (22. Ekim. 2003).


Ankara Marşandiz Garında yolcu vagonlarının arasında bir E 52 500 (22. Şubat. 2003).


Ankara Garında bir E 52 500 katarı kuşak hattında döndürmek üzere götürüyor (9. Mart 2003).


E 52 500 katarı kuşak hattında döndürdükten sonra (9. Mart. 2003).


Haydarpaşa-Adapazarı seferini yapan Adapazarı Ekspresini çeken E 52 500 Mithatpaşa istasyonunda dururken. Arkada özel sektöre ait borular yük vagonlarına vinç yardımıyla yükleniyor (19. Nisan. 2003).


E 52 516 tarafından çekilen Adapazarı ekspresi Erenköy tren istatsyonunu Haydarpaşa yönüne devam etmek üzere terk ederken 14 000 banliyö dizisi de istasyona giriyor (24. Ekim. 2003).


E 52 500 tarafından çekilen ve  arkadaşım Tuncay Yurdağül'ü götüren Adapazarı Ekspresi Haydarpaşa Garında hareket emrini almış (24. Ekim. 2003).


E 52 513 Haydarpaşa Garına giriyor (23. Ekim. 2003).


Haydarpaşa garında bir E 52 500, solda bir DH 6 500 manevra lokomotifi ve sağ arkada bir E 43 000 lokomotif (26. Eylül. 2004).


E 52 509 Ankara Garında (27. Eylül. 2007).


E 52 516 yeni renkleriyle Adapazarı Ekspresini Haydarpaşa Garına getiriyor. Arkada, bir E 43 000 (26. Eylül. 2004).


Azami hızı saatte 160 kilometre olan E 52 521 Ankara Garında Başkent Ekspresini Haydarpaşa'ya götürmek için hazır (6. Kasım. 2004).


Sağ tarafta cumbası gözüken Mithatpaşa İstasyonunda, Tüvasaş'ta onarımı yapılan vagonları Mithatpaşa-Büyük Derbent hattında tecrübeye götürmek üzere bekleyen yeni renkleriyle 52522 (Fotoğraf, Faruk SINIR, 22. Kasım. 2004).


E 52 522'nin Mithatpaşa İstasyonunda yandan görüntüsü (Fotoğraf: Faruk SINIR, 22. Kasım. 2004).


E 52 522'nin bilgisayarlı kürsüsünün akşam görünüşü (Fotoğraf Makinist Murat Kulak).


E 52 522'nin gösterge paneli
(Fotoğraf Makinist Murat Kulak).


E 52 522'nin kürsüsünün sol yanı ve ATS (Automatic Train Stopping/Otomatik Tren Durdurma) Cihazı
(Fotoğraf Makinist Murat Kulak).


E 52 522'nin Kabin B plaketi. TCDD'nin diğer elektrikli lokomotiflerinde (BB 4 000, E 40 000, E 43 000 kabinler 1 ve 2 olarak adlandırılırken E 52 500'lerde A ve B diye adlandırılıyor)
(Fotoğraf Makinist Murat Kulak).


Bu lokomotiflerin kira sözleşmeleri 3. Nisan 2011. tarihinde bitmiş ve servisten çekilerek Bosna Hersek'e gönderilmiştir (Bilgi için Sayın Faruk Sınır'a teşekkürlerimle).


Ana Sayfaya...