DE 22 000 General Motors (GM G26CW-2) TÜLOMSAŞ Dizel Elektrik Lokomotifi

Yeni tekerlek çapı: 1016 mm
Boji dingil arası: 1816 mm
Boji mafsalları arası: 11 582 mm
Tampondan tampona uzunluk: 18 942 mm
Azami hız: 122 km/sa
Kalkışta azami cer kuvveti: 440 kN
Ağırlığı: 118 t
Dişli oranı: 61:17
Dizel motor: GM-16-645-E, iki zamanlı 16 silindirli V motor, direkt enjeksiyonlu, blowerli süperşarj
Cer motoru: D77DC
Alternatör: AR10/D 18
Transmisyon: Trifaze alternatör, hava soğutmalı silikon diotlar, DC cer motorları


DE 22 000 lokomotif azami cer kuvvetinin hıza göre değişimi


Marşandiz Garında bir DE 22 000 sefere çıkacak ekspresi Ankara Garına götürüyor. Kabinin hemen arkasında, tavana yakın ızgaralar dinamik fren dirençlerinin bulunduğu bölme. Bu bölme lokomotifin üzerinde bulunan bir fan tarafından soğutuluyor (30. Aralık. 2001).


Bir DE 22 000 DE 24 000 ve DH 9 500'e manevra yaptırıyor (Marşandiz Garı 26. Mart. 2002).


DE 22 000 bir yük katarını çekerek Kayaş istasyonundan Ankara Garına gidiyor. Arkada duran ise Kayaş-Sincan seferi için bekleyen 14 000 banliyö dizisi (30 Hazairan 2002).


Yük katarını çeken bir DE 22 000 Kurtuluş'tan Cebeci'ye doğru tırmanıyor (11. Ağustos. 2002).


Bir DE 22 000 Ankara Garı doğu girişinde. Lokomotifin arkasında jeneratör vagonu var (13. Şubat. 2003).


Erzurum Ekspresi Ankara Garı doğu çıkışında (13. Şubat. 2003).


Bir DE 22 000 yük treninin arka ranfor makinası olarak Ankara Garına doğudan giriyor (29. Mart. 2003).


Bir DE 22 000 Ankara Garından hareket edecek olan Erzurum Ekspresinini çekecek (15. Mayıs. 2003).


DE 22 015 hala orijinal, oval tamponlarıyla. TÜLOMSAŞ'ın "süper tamponları" daha uzun olduğu için koşum takımı kroşesi kısa gelmekte, süper tampon takılan lokomotiflerde cer kancasında tadilat gerektirmektedir. Numara plaketinin üzerinde TCDD tarafından takılan ve iki lokomotifin tek kabinden kumandasını sağlayan ikili kumanda kuplin fişi görülebilir (Marşandiz, 4. Temmuz. 2003).


"DE 22001 loko 06.09.2003 tarihinde 21101 treni sağlarken Nenek-Kayaş hattında hemzemin geçitte balast taşı bulunan bir kamyona carpmış , her iki makinist yaralı olarak kurtulmuş olup makinistler iyi durumdadır" (Fotoğraf ve bilgi M. Emin Metin).


"DE 22001 loko 06.09.2003 tarihinde 21101 treni sağlarken Nenek-Kayaş hattında hemzemin geçitte balast taşı bulunan bir kamyona carpmış , her iki makinist yaralı olarak kurtulmuş olup makinistler iyi durumdadır" (Fotoğraf ve bilgi M. Emin Metin).


DE 22 002 yarı-otomatik (SA3) koşum takımı takılan ilk lokomotiflerden biri. Vidalı koşum takımlı TVS 2000 vagona bağlı olarak duruyor ve kroşeler gevşek. TVS 2000'in yanında görülen kablo elektrik şofaj bağlantısı (Marşandiz, 14. Ekim. 2003).


DE 22 000'lerde tekerlek süspansiyon yataklaması sert plastikle yapılıyor. Genellikle boya veya metalin pasının bulaşması sonucu bu yataklar da metalmiş gibi görünüyor. Yeni takılmış yatakların aslında plastik olduğu kolayca anlaşılıyor (Marşandiz, 4. Kasım. 2003).


Lalabel'e doğudan tırmanan bir yük treninin lokomotifi tünele girmek üzere (31. Mayıs. 2005).


Aynı yük treninin arka ranfor makinaları aynı tünele girmek üzere
(31. Mayıs. 2005).


Ranforlar tünelden çıkmış, kıvrıla kıvrıla Lalabel'e tırmanıyor
(31. Mayıs. 2005).


Ankara garını terkeden sırt sırta bağlanmış iki DE 22 000 ikili kumanda kuplini ile sanki iki kabinli bir DE 44 000 gibi olmuş (18. Kasım. 2010).

Ana Sayfaya...