Yeni tekerlek çapı:
1016
mm
Boji dingil arası: 1816
mm
Boji mafsalları arası:
11 582 mm
Tampondan tampona
uzunluk:
18 942 mm
Azami hız: 122 km/sa
Kalkışta azami cer
kuvveti:
440 kN
Ağırlığı: 118 t
Dişli oranı: 61:17
Dizel motor:
GM-16-645-E,
iki zamanlı 16 silindirli V motor, direkt enjeksiyonlu, blowerli
süperşarj
Cer motoru: D77DC
Alternatör: AR10/D 18
Transmisyon: Trifaze
alternatör,
hava soğutmalı silikon diotlar, DC cer motorları
DE 22 000 lokomotif azami cer kuvvetinin
hıza göre değişimi
Marşandiz Garında bir DE 22 000 sefere
çıkacak ekspresi Ankara Garına götürüyor. Kabinin hemen arkasında,
tavana
yakın ızgaralar dinamik fren dirençlerinin bulunduğu bölme. Bu bölme
lokomotifin
üzerinde bulunan bir fan tarafından soğutuluyor (30. Aralık. 2001).
Bir DE 22 000 DE
24 000 ve DH 9 500'e manevra yaptırıyor
(Marşandiz
Garı 26. Mart. 2002).
DE 22 000 bir yük katarını çekerek Kayaş
istasyonundan Ankara Garına gidiyor. Arkada duran ise Kayaş-Sincan
seferi
için bekleyen 14 000 banliyö dizisi (30
Hazairan
2002).
Yük katarını çeken bir DE 22 000
Kurtuluş'tan
Cebeci'ye doğru tırmanıyor (11. Ağustos. 2002).
Bir DE 22 000 Ankara Garı doğu
girişinde.
Lokomotifin arkasında jeneratör vagonu var (13. Şubat. 2003).
Erzurum Ekspresi Ankara Garı doğu
çıkışında
(13. Şubat. 2003).
Bir DE 22 000 yük treninin arka ranfor
makinası olarak Ankara Garına doğudan giriyor (29. Mart. 2003).
Bir DE 22 000 Ankara Garından hareket
edecek olan Erzurum Ekspresinini çekecek (15. Mayıs. 2003).
DE 22 015 hala orijinal, oval
tamponlarıyla.
TÜLOMSAŞ'ın "süper tamponları" daha uzun olduğu için koşum takımı
kroşesi
kısa gelmekte, süper tampon takılan lokomotiflerde cer kancasında
tadilat
gerektirmektedir. Numara plaketinin üzerinde TCDD tarafından takılan ve
iki lokomotifin tek kabinden kumandasını sağlayan ikili kumanda kuplin
fişi görülebilir (Marşandiz, 4. Temmuz. 2003).
"DE 22001 loko 06.09.2003 tarihinde
21101 treni sağlarken Nenek-Kayaş hattında hemzemin geçitte balast taşı
bulunan bir kamyona carpmış , her iki makinist yaralı olarak kurtulmuş
olup makinistler iyi durumdadır" (Fotoğraf ve bilgi M.
Emin Metin).
"DE 22001 loko 06.09.2003 tarihinde
21101 treni sağlarken Nenek-Kayaş hattında hemzemin geçitte balast taşı
bulunan bir kamyona carpmış , her iki makinist yaralı olarak kurtulmuş
olup makinistler iyi durumdadır" (Fotoğraf ve bilgi M.
Emin Metin).
DE 22 002 yarı-otomatik (SA3) koşum
takımı
takılan ilk lokomotiflerden biri. Vidalı koşum takımlı TVS 2000 vagona
bağlı olarak duruyor ve kroşeler gevşek. TVS 2000'in yanında görülen
kablo
elektrik şofaj bağlantısı (Marşandiz, 14. Ekim. 2003).
DE 22 000'lerde tekerlek süspansiyon
yataklaması sert plastikle yapılıyor. Genellikle boya veya metalin
pasının
bulaşması sonucu bu yataklar da metalmiş gibi görünüyor. Yeni takılmış
yatakların aslında plastik olduğu kolayca anlaşılıyor (Marşandiz, 4.
Kasım.
2003).
Lalabel'e doğudan tırmanan bir yük treninin lokomotifi tünele girmek
üzere (31. Mayıs. 2005).
Aynı yük treninin arka ranfor makinaları aynı tünele girmek üzere (31. Mayıs. 2005).
Ranforlar tünelden çıkmış, kıvrıla kıvrıla Lalabel'e tırmanıyor (31. Mayıs. 2005).