CAF Hızlı Tren Seti (HT 65 000)


Azami hız: 250 km/sa
Azami güç: 4 800 kW
Dizi uzunluğu: 158.92 m
Yolcu adedi: 419
Dizi tertibi: Her biri bir bojisinden tahrikli 6 vagon (4 yolcu 1 lüks 1 kafeterya), 8 vagona çıkabilir, iki dizi birbirine eklenebilir.
Fren Sistemi: Elektrikli rejeneratif fren ve apleti önleme sistemli diskli hava freni
Ölçüler: Kabinli Vagon Uzunlukları 27 350 mm, Ara Vagon Uuzunlukları 25 780 mm
Tekerlek Çapı (Yeni) 850 mm
Servis İvmesi: 0.48 m/s^2


Hızlı tren seti ile ilgili ilk fotoğrafları sağlayan TCDD Makinisti Mustafa Esen hızlı tren setinin kumandasında. Mustafa Usta 26. Kasım. 2008 tarihinde hızlı tren makinist brövesi alarak TCDD'nin ilk hızlı tren makinistlerinden olmuştur.


Kumanda kabininden bir ayrıntı (Makinist Mustafa Esen).


Hızlı tren seti yolcu bölmesi (Makinist Mustafa Esen).


Yüksek hızlı tren Ankara Garı doğu makaslarından ve Buharlı Tren Müzesinin yanından geçerek gara giriyor (12. Haziran 2009).


Yüksek hızlı trenin diğer başı ve katenerle temas halindeki pantografı (12. Haziran. 2009).


Yüksek hızlı tren geleneksel yöntemlerle (düdük ve hareket diski) hareket emrini almış Ankara Garından ayrılıyor. 1956 yılının başında hizmete açılan Sirkeci-Halkalı hattında fren tecrubesinden hareket emrinin verilmesine kadar tüm işlemlerde düdük kullanımı bırakılmışken bu sistem yaygınlaşamadığı gibi artık bu bölgede bile terk edilmeye başlanmıştır (8. Temmuz. 2009).


HT 65 012 Ankara-Konya seferi öncesi Ankara Garı birinci peronunda (25. Şubat. 2012).


HT 65 011 Konya-Ankara seferi için Konya Yüksek Hızlı Tren Garında (25. Şubat. 2012).


HT 65 005 Ankara Garı kuşak hattında çevriliyor (21. Ekim. 2012).


HT 65 005 Ankara Garı kuşak hattında (21. Ekim. 2012).


HT 65 011'in küçük pantografı (Konya 25. Şubat. 2012).


HT 65 005'in büyük pantografı Ankara Garı kuşak hattında taşıyıcısız katenere temas ediyor (21. Ekim 2012).


HT 65 005'in büyük pantografı ve Ankara Garı kuşak hattının taşıyıcısız kateneri (21. Ekim. 2012).


HT 65 000 hızlı tren setlerinde katenerden alınan yüksek gerilimin vagonlar arasında heçişini sağlayan kablo ve bu kabloya ait izloatör (Konya 25. Şubat. 2012).


HT 65 000'lerin bojilerinden birisi. Helezon birincil süspansiyon ve üzeri lastik körüklü ikincil süspansiyon ile dikey birincil amportisörler ile yatay ve dikey ikincil amortisörler rahatlıkla görülebiliyor (25. Şubat. 2012).


Aynı setin bir başka bojisi. Bu bojide dingil göbeklerine (bauatagres) alttan giren ince kablolar olmadığı gibi sağdaki  dingil göbeğinin kapağı da diğerlerinden farklı (25. Şubat. 2012).


HT 65 000 Ankara UZUn Kaynaklı Ray Fabrikasının oradakı tek hat hızlı tren yolundan geçiyor (11. Aralık. 2014)


Ana Sayfaya...