Ankara'da buharlı banliyö trenlerinin
seferden kaldırılmasıyla birlikte Ankara'dan giden "buharlı banliyö
treni"
vagonları. 30 yıl önce E 40 000'lerin nöbeti buharlı banliyö
trenlerinden
devralmasıyla birlikte o günlerde koyu yeşil renkte olan bu vagonlar da
Ankara'dan ayrılmışlardı. Yıllar sonra bu vagonlara demiryolcuların
"karnıyarık vagon" dediğini öğrenmiş ama nedenini öğrenememiştim
(Ankara Garı, 9. Mart. 2002).
Bu vagonların tipik özelliği uçlarda
kapısının olmamasıydı (Ankara Garı, 9. Mart. 2002).
Vagonun şu anki azami hızı saatte 100
kilometre. (Ankara Garı, 9. Mart. 2002).
Yaprak yaylı Görlitz bojileri (Ankara
Garı, 9. Mart. 2002).
Şu anda Basmane (İzmir) Garına bağlı
olarak hizmet veriyorlar. Bir ara Adapazarı Ekspresinde de bu vagonları
gördüğümü anımsıyorum (Ankara Garı, 9. Mart. 2002).
Eski dostumun bir başka açıdan görünüşü
(Ankara Garı, 9. Mart. 2002).
Eski dostumun buharlı lokomotiflerin
kral olduğu dönemden kalma buhar şofajı hala dururken elektrik şofajı
da
var (Ankara Garı, 9. Mart. 2002).
Sarıya boyanıp servis vagonu olarak
kullanılan bu vagon ise şimdi Ankara Demiryol Fabrikasında hurdaya
ayrılmış. Vagonun makaslı Görlitz bojileri dikkat çekici (4. Kasım.
2003).
"Karnıyarık" vagonlara ait plaket (Konya, 8. Ekim. 2005).
Adapazarı Demiryol Fabrikası, ADF (şimdiki Tüvasaş) tarafından üretilen
3. mevki (C4ü) yolcu vagonu (TCDD 1969 Ajandasından, Ergin Tönük
Koleksiyonu).
Adapazarı Demiryol Fabrikası, ADF
(şimdiki Tüvasaş) tarafından üretilen 2. mevki (B4ü) yolcu vagonu (TCDD
1970 Ajandasından, Erim Güreydın Koleksiyonu).
Adapazarı Demiryol Fabrikası, ADF
(şimdiki Tüvasaş) tarafından üretilen 1. mevki (A4ü) 64 kişilik
yolcu vagonu. Bu vagon uzun süre DE 24 000'ler
tarafından çekilen Boğaziçi Ekspresinde de kullanılmıştı (TCDD
kartpostalı, Ergin Tönük koleksiyonu).
ADF tarafından üretilen pullman vagonlar dizi halinde (TCDD kartpostalı, Ergin Tönük koleksiyonu).
64 kişilik A4ü yolcu vagonunun iç görünüşü (TCDD kartpostalı, Ergin Tönük koleksiyonu).
Y4ü Yemekli vagonun iç görünüşü (TCDD
1969 Ajandasından, Ergin Tönük Koleksiyonu).
ADF tarafından üretilen yataklı vagonlar (TCDD kartpostalı, Ergin Tönük koleksiyonu).
Eskiden Mavi Tren vagonu olarak görev
yapmış vagonlara hala rastlanabiliyor (Haydarpaşa, 24. Ekim. 2003).
Bir başka eski Mavi Tren vagonu (Sincan, 24. Eylül. 2003).
TVS2000 vagonlu bir tren Ankara Garı doğu çıkışında (13. Şubat. 2003).
TÜVASAŞ'ın ağır bakım projesi kapsamında ürettiği M10 vagonlarından
oluşan bir tren Spaanca civarında, Haydarpaşa yönüne gidiyor (2.
Haziran. 2004).
Alman Demiryollarından kiralanan 14 yolcu vagonunun iki tanesi yemekli
vagon ve bu vagonların pantografı var (Fotoğraf Faruk Sınır, Mithatpaşa
İstasyonu, 31. Mart. 2005).
Vagonlar Mithatpaşa İstasyonunu terk ediyor (Fotoğraf Faruk Sınır, 31. Mart.
2005).
Almanya'dan kiralanan yolcu vagonları Ankara Garında. En önde Tüvasaş
tarafından üretilen TVS 2000 vagonlar, arkada Alman vagonlar, onun
arkasında en solda yine Tünasaş tarafından üretilen bir M 10, yanında
bir TVS 2000 ve en arkada yine Tüvasaş'ta üretilen 14
000 banliyö dizisi (2. Nisan. 2005).
Almanya'dan kiralanan yemekli vagon Ankara Garında (2. Nisan. 2005).
Vagonlara Tüvasaş tesislerinde boyanan TCDD amblemi (Ankara Garı, 2.
Nisan. 2005).
Vagonlardan birisindeki son revizyon yer ve tarihi (Ankara Garı, 2.
Nisan. 2005).
Soldan sağa (aşağıda) fren hızı seçim kolu, (yukarıda) saatte 200
kilometre azami hız, RIC standardında vagon, feribota binebilir,
elektrik donanımıyla ilgili ayrıntılar ve anons sistemi (Ankara Garı,
2. Nisan. 2005).
Vagonların her
dingilde hava soğutmalı iki disk frenli bojileri (Ankara Garı, 2.
Nisan. 2005).
Vagonun boji ayrıntısı (Ankara Garı, 2. Nisan. 2005).
Yemekli vagonlardan birisinin pantografı ve pantografın hemen solunda
trafosu (Ankara Garı, 2. Nisan. 2005).