5300 tipi MAN Mototren

Dingil Düzeni: B'2'-2'2'-2'B'
Motor Gücü: 2 x 550 BG
Aktarma Tipi: Voith T24 a Hidrolik
Yapım Yılı: 1951-52
Fren Donanımı ve Kompresörü: Knorr
Azami Hızı: 125 km/sa
Dizi Teşkilatı: Üç Vagon (a, b, c)
Yolcu Kapasitesi: II Mevki 119 kişi


5300 tipi mototrenin ana ölçülerini gösteren çizimi


TCDD'nin 3. Haziran. 1956 tarihli Yolcu Rehberinde yer alan MAN reklamı (Ergin Tönük koleksiyonu).


5300 MAN Mototrenlerden iki tanesi Ankara Mototren Deposunda. Arkada Dil Tarih Coğrafya Fakültesinin binası (Demiryollarımız, TCDD İzmir Matbaası, 1958).


5300 MAN Mototren yolda. Bu trenler son derece modern görünümlü ve kırmızı-beyaz renklerdeydiler
(Demiryollarımız, TCDD İzmir Matbaası, 1958).


5300 MAN Mototren Pendik-Haydarpaşa arasında
(Demiryollarımız, TCDD İzmir Matbaası, 1958). Bu fotoğrafın Bostancı-Küçükyalı arasında çekildiğini ve Ankara-Haydarpaşa seferini tamamlamak üzere olan Boğaziçi Mototreni olduğunu, sağda görünen plajın da Küçükyalı plajı olduğunu bildiren Demiryolu Sevdalısı Sayın İhsan Alap'a teşekkür ederim.


Çukurova Motorlusu olarak gelen 5300 MAN mototren ve onu karşılayan Belemedik Gar Müdürü Nedim Erdoğan (Sayın Gürkan Erdoğan Arşivi, Belemedik İstasyonu 1967).


MT 5300'leri gösteren
TCDD'nin 1958 Yılında I. Milli Sanayi Sergisi için hazırladığı kartpostal (Ergin Tönük koleksiyonu).


Bir TCDD ajandasından, havadan MT 5300 (Dr. Çağatay Üstün Koleksiyonu)


Çankırı kartpostalı. MT 5300'ün yanında rutin denetimini yapan görevli ve arkada, buharlı döneminde yoğun olarak kullanılan su kulesi görülebiliyor (Dr. Çağatay Üstün koleksiyonu).


MT 5300 Hereke İstasyonundan geçerken (Dr. Güntürk Üstün koleksiyonu, fotoğraf Dr. çağatay Üstün tarafından sağlanmıştır).


Uzun yıllar hizmet verdikten sonra görevi DE 21 500'ler tarafından çekilen, Adapazarı Demiryol Fabrikasında (şimdiki Tüvasaş) yapılan 64 kişilik yatar koltuklu yolcu vagonlarına devreden 5300 MAN mototrenlerden birisi yorgun bedenini Marşandiz Garında dinlendiriyor (Fotoğraf: Altan Ataman).


Ana Sayfaya...