Pantograflar


14 000 elektrikli banliyö dizilerinin 1950 mm başlık genişliğine sahip "büyük" pantografı (Ankara Garı, 9. Mart. 2002).


Sincan'a doğru hemzemin geçit nedeniyle katener yükekliği 575 cm'in üzerine çıktığı için 14 000 banliyö dizilerinin pantografları açılmış (3. Mart. 2007).


14 000 banliyö dizisinin pantografı Haydarpaşa Garı peronunda taşıyıcısız seyir teliyle temas halinde (24. Ekim. 2003).


Sincan'da makinistler kabin değiştirirken 14 000 elektrikli banliyö dizisinin pantografını indirdiler (13. Nisan. 2002)


E 43 004'ün 1950 mm başlık genişliğine sahip "büyük" pantografı. Pantograflar 7±0.1 kgf (69±1 N) kuvvet ile nominal yüksekliği 5750 mm (en alçak 4600 mm en yüksek 6200 mm) olan katenere basıyor (Ankara Gar 9. Mart. 2002).


E 43 000'lerin Arifiye-Sincan ve İskenderun-Divriği hatlarında kullandıkları 1600 mm başlık genişliğine sahip "küçük" pantografı (Haydarpaşa, 1. Ağustos. 2002).


1969-1980 yılları arasında Haydarpaşa-Gebze arasında da hizmet vermiş bulunan 8 000 banliyö dizisinin çatısı ve pantografları. Sol arkada 33 100 dizel hidrolik manevra lokomotifi ve elektrikli dizinin solundaki hatta bir otoray görülüyor (Halkalı, 29. Nisan. 2002)


1969-1980 yılları arasında Haydarpaşa-Gebze arasında da hizmet vermiş bulunan 8 000 banliyö dizisinin 1950 mm başlık genişliğine sahip paralelkenar pantografı. Diğer vagonun üzerinde baca gibi görünen çıkıntılar vagon havalandırmaları (Halkalı, 29. Nisan. 2002).


E 52 508'in 1950 mm başlık genişliğine sahip standart (sol taraftaki) ve A.M. Faiveley (sağ taraftaki) pantografları. Arkada 8 000 banliyö dizisi görülüyor (Sirkeci, 3 . Ağustos. 2002).


E 52 500 lokomotifin pantografı Haydarpaşa Garı peronunda taşıyıcısız seyir teline temas ederken (24. Ekim. 2003).


E 52 500 lokomotifin diğer pantograf başlığı. Arkada Haydarpaşa liman vincinin boomu ve kabloları görülüyor (24. Ekim. 2003).


Sincan-Ankara-Kayaş elektrifikasyonu yapılırken 1950 mm pantograf başlık genişliğine göre tasarlanmıştı. Daha sonra Eskişehir-Sincan elektrifikasyonu, dar tünel gabarilerini de göz önüne alarak 1600 mm pantograf başlık genişliğine göre yapılınca Sincan'ın batısında bulunan ve 1950 mm başlık genişliğine göre yapılan, bir zamanlar banliyöleri çeken E 40 000'lerin manevra yaptığı bölgeyi 1600 mm standardına getirmek için ara direkler dikildi ve bu bölge hem 1600 hem de 1950 mm pantografa uygun hale getirildi (3. Mart. 2007).


Sincan'ın batısında, sonradan dikilen direkler (3. Mart 2007).


Sincan istasyonunun tümü, doğu makaslarına kadar 1600 mm pantografla da uyumlu hale getirildi. Özellikle yolların doğu ucuna doğru bulunan kurplarda katener salınımını kontrol etmek için orijinal direklerin (cam izolatörlü) arasına yeni direkleri (porselen izolatörlü) dikildi (3. Mart. 2007).


Ana Sayfaya...