Elektrifikasyonla İlgili Diğer Fotoğraflar


Erenköy'den Haydarpaşa'ya doğru giden hat. Üç konsollu üstelik de yatık direk pek de sık rastlanmayan bir durum. Konsolun biri çapraz hattan gelen kateneri, birisi normal hat katenerini, sonuncusu ise istasyondaki yan hattın katenerini tutuyor (Erenköy batı, 29. Nisan. 2002).


Çocukluğumda iki hattının elektrifikasyon çalışmalarına tanıklık ettiğim, batı tarafı anneannemin evinden görünen Hipodrom istasyonu doğusundaki Konya Yolu köprüsünün doğudan görünümü (25. Mayıs. 2003).


Konya Yolu köprüsünün doğu yüzünde eski hattın elektrifikasyon konsolları köprüye tutturulmuş. Güney hattın koruması bir aracın köprüden aşağı uçması sonucu hasarlandı ve yerine yenisi takılmadı. En soldaki kırık izolatör toprak hattını taşıyordu (25. Mayıs. 2003).


Yukarıdaki fotoğrafın kuzey hat konsolu. Tüm köprüyü yalıtmak için beton kirişlere topraklı sac levhalar takılmıştı ilk elektrifikasyon çalışmaları sırasında. Ayrıca köprü üzerinden geçenlerin katenerden uzak tutlması için koruma parçaları da görülüyor (25. Mayıs. 2003).


Eski Konya Yolu Köprüsü altında (batı taraf) orijinal katener. Orijinal koruma kafesi hasar görünce köprü parmaklığına kafes takılması görünümü açmış (13. Haziran. 2007).


Eski Konya Yolu Köprüsü altında (batı taraf) orijinal katenerin kuzey tarafı
(13. Haziran. 2007).


Eski Konya Yolu Köprüsü altında (batı taraf) orijinal katenerin güney tarafı ve toprak hattı izolatörü
(13. Haziran. 2007).


Aynı yerin alttan görünümü. Üç hat için de köprü tavanına yerleştirilmiş topraklı kaçak koruma sacları da görülüyor. (13. Haziran. 2007).


Konya Yolu köprüsünün altına yaklaşırken seyir teli alçaldığı gibi taşıyıcı tel de alçalarak köprü gabarisine hazırlanır (25. Mayıs. 2003).


Konya Yolu köprüsünün altında yeni yapılan elektrikli hat için konsollar köprü direklerine tutturulmamış, bu iş için köprünün orta boşluğuna direk dikilmiş (25. Mayıs. 2003).


Eski Konya Yolu Köprüsünden batıta, Hipodron Durağına bakış. Ortadaki iki hat ilk elektrikli banliyö hatları. Soldaki hat sonradan banliyö hattı olarak eklendi ve sağdaki ilk banliyö hattı ekspres trenlerin kullanımına verildi. En sağdaki makaslı hat Ankara Garı çıkışında kuzey hattan bir makasla ayrılıyor ve burada görünen makasla sağa kıvrılılarak Yenimahalle Kömür Deposuna gidiyordu. Elektrifikasyonla birlikte fotoğrafta görülen makas takılarak düz giden hat Hipodrom Trafo Merkezine bağlandı. Marşandiz garının hizmete girmesiyle bu hat Marşandiz ile bağlatıyı sağlamak üzere uzatıldı, Hipodrom Trafo merkezi için Yenimahalle Kömür Deposuna giden hattan bir makas daha ayrıldı. Yenimahalle Kömür Deposunun kalkmasıyla oraya giden hat toplandı. Soldaki orijinal banliyö hattına ait ikinci katener direği uzundur. Eskiden bunun üzerinde direk trafosu vardı ve Ankara Batı Holdout Röle Evini beslerdi. Konya Yolu yapılmadan önce burada demiryolu üzerinden geçen bir yol varmış, soldaki raylar buradan geçişi önlemek üzere dikilmiş ve orada kalmış. Yolun devamı şimdi en solda olan banliyö hattının altındaydı ve yanında birkaç akasya ağacı vardı (13. Haziran. 2007).


Yukarıdaki bölgenin farklı bir açıdan görünümü. Eskiden direk trafosunu taşıyan uzun direk fotoğrafın en sağında. Bu direkte toprak hattı üzerinde de bir izolatör var. Hipodrom Trafo Merkezinin içinde sarı renkli bir katener bakım aracı duruyor (13. Haziran. 2007).


En kuzeydeki hattın elektriklendirilip ekspreslerin kullanımına verilmesinden sonra Konya Yolu Köprüsünün altı. Daha önce garın çıkışındaki çapraz takımından sonra makasla kuzey hattan ayrılan bu hat artık doğrudan birinci perona bağlı. Biraz batıda Hipodrom Trafo Merkezine ayrılan makas var (3. Mart. 2007).


Gebze-Arifiye-Adapazarı hattında elektrifikasyon çalışmasından bir fotoğraf (Ergin Tönük koleksiyonu).


Büyük olasılıkla aynı çalışmanın farklı bir açıdan fotoğrafı (Ergin Tönük koleksiyonu, fotoğrafı sağlayan bir demiryolcu çocuğu olan Murat Ünver'e teşekkürlerimle).


Ana Sayfaya...