Ankara Garı ve Çevresi


Eski Ankara İstasyon Binası. O dönemde yeşil henüz Ankaralıların yaşadığı mekanlardan dışlanmamıştı (Erzurum'un İşletmeye Açılışı, Maarif Matbaası, 1939, Ergin Tönük koleksiyonu).


Eski Ankara İstasyonu. Fotoğrafın üzerinden çekildiği demir köprü Ankara Gar Binası yapıldıktan sonra Polatlı'ya taşındı ve hala orada (Fotoğraf Ahmet Cevdet Yücesaner arşivinden).


İlk Zonguldak Kömürü getiren trenin Ankara Garında törenle karşılanması (Erzurum'un İşletmeye Açılışı, Maarif Matbaası, 1939, Ergin Tönük koleksiyonu).


Ankara Garı birinci peronunun ilk günleri (Erzurum'un İşletmeye Açılışı, Maarif Matbaası, 1939, Ergin Tönük koleksiyonu).


Ankara Garının ilk günlerinde bagaj peronu (sağda, markiz başında Ankara yazan peron) ve ikinci peron (solda) (Erzurum'un İşletmeye Açılışı, Maarif Matbaası, 1939, Ergin Tönük koleksiyonu).


Atatürk Bulvarının üzerinden geçen ve Ankara Garını Yenişehir İstasyonu ve ardından da doğuya bağlayan Yenişehir Köprüsünün 1930'lardaki görünüşü. O dönem Atatürk Bulvarı üzerinde tek köprü varmış, çift hat için gerekli olan ikinci köprü daha sonra Eskişehir Demiryol Fabrikasında (şimdiki Tülomsaş) üretilecek ve 1958 yılının Cumhuriyet Bayramında hizmete açılacaktır. Atatürk Bulvarındaki geniş orta refüj ve ağaçlandırma dikkat çekici (Erzurum'un İşletmeye Açılışı, Maarif Matbaası, 1939, Ergin Tönük koleksiyonu). Bu buharlı lokomotiflerin modellerini Derya Ferendeci'nin sayfasında görebilirsiniz.


Ankara Garı ve peronların güneydoğudan panaromik görünüşü (18. Mayıs. 2002)


Ankara Garının panaromik görünüşü (büyük görüntü için fotoğrafı tıklayınız) (29. Mart 2003)


Ankara Garı batı makaslarının güneydoğudan görünüşü (29. Aralık. 2002).


Ankara Garı doğu makaslarından Kayaş'a gitmek üzere çıkan iki A4 14 000 banliyö dizisi ile kuşak hattında döndükten sonra gara girmekte olan E 52 500 tarafından çekilen bir ekspres tren (9. Mart. 2003).


Ankara Garını Yenişehir Köprüsüne bağlayan rampa ve bu rampayı tırmanan Ankara-Kayaş seferini yapan A4 14 000 banliyö dizileri (18. Mayıs. 2002)


Ankara Garının 1997 yılında çekilmiş uydu fotoğrafı. Çember içine alınmış iki bina eşimin ofisinin bulunduğu Gazi Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi binaları.


Ankara Garının caddeden gece görünümü (27. Nisan. 2008).


Ankara Garının caddeden gece görünümü. Garın ön yüzünün görünmesini yakında engelleyecek olan kavşak çalışmalarına ait bariyerler de fotoğrafa girmiş (27. Nisan. 2008).


Ankara Garı ana salonunda gece. Gişelerin üzerinde bulunan büyük duvarlarda sergilenmek üzere bir resim yarışması açıldığını, sanatçıların eserlerini teslim ettiklerini ama nedense yarışmada dereceye giren ve sergilenme hakkı kazanan eserlerin uzun yıllar boyunca depoda saklandığını ve bu anlamsız boşluğun garın ana salonunda bulunduğunu anlatıyor Sayın Servet Sarıaslan (TCDD Emekli Müzeler Şube Müdürü) (27. Nisan. 2008).


Toshiba E 43 000 elektrikli lokomotif Ankara Garı Doğu çıkışına doğru, 4. yolda bekliyor (25. Ocak. 2007).


Bir başka Toshiba E 43 000 elektrikli lokomotif Ankara Garı Doğu çıkışında bekliyor (13 Haziran. 2007).


Toshiba E 43 000 elektrikli lokomotiin çektiği iki tren dizisi Ankara Garının doğu çıkışında. Sağdaki lokomotifin çektiği dizi kuşak hattında dönmüş Ankara Garına giriyor, soldaki lokomotifin çektiği dizi ise kuşak hattına gitmek üzere bekliyor. Önde kar altında Ankara Buharlı Lokomotif Müzesi (2. Şubat. 2007).


Kuşak hattından gelen tren dizisi gara girmiş, şimdi sıra sinyal bekleyen dizide (2. Şubat. 2007).


Toshiba E 43 000 elektrikli lokomotifin çektiği tren dizisi kulşak hattına girmek üzere beklerken Kayaş'tan gelen A4 14 000 banliyö dizisi Ankara Garı Banliyö Peronlarına giriyor (2. Şubat. 2007).


Sonunda
Toshiba E 43 000 elektrikli lokomotifin çektiği dizi kuşak hattına doğru ilerliyor (2. Şubat. 2007).


Toshiba E 43 000 elektrikli lokomotifin çektiği dizi kuşak hattına girerken bir yandan da DE 22 000 tarafından çekilen bir yük treni Ankara Garını doğu çıkışından terk ediyor (2. Şubat. 2007).


DE 22 000 tarafından çekilen bir yük treni ilerlerken bir yandan da DE 24 000 tarafından çekilen jeneratör vagonlu bir yolcu treni doğu çıkışından Ankara Garına giriyor. Ankara Buharlı Lokomotif Müzesindeki 46 224 buharlı lokomotif de kadraja girmiş (2. Şubat. 2007).


DE 22 000 tarafından çekilen iki tren Ankara Garı doğu çıkışında, bir tanesi garı terk ediyor (2. Şubat. 2007).


Kar nedeniyle
DE 22 000 lokomotifin burnu tamamen kapanmış (2. Şubat. 2007).


Derken
Toshiba E 43 000 elektrikli lokomotifin çektiği ikinci tren dizisi de kuşak hattından çıkıyor (2. Şubat. 2007).


CAF HT 65 000 Hızlı Tren Seti çift kabinli olmasına rağmen çevrilmek üzere Ankara Garı doğu çıkışında kuşak hattına gidiyor (22. Ekim. 2010).


CAF HT 65 000 Hızlı Tren Seti, DE 22 000 lokomotifin çektiği jeneratör vagonlu bir tren dizisi ve bir TVS 2000 vagon Ankara Garı doğu çıkışında (21. Ekim. 2012).


CAF HT 65 000 Hızlı Tren Seti Ankara Garı doğu çıkışında (15. Mart. 2012).


TVS 2000 ve M10 yolcu vagonlarının kuzeyinde iki DE 24 000 lokomotif yüzleri birbirine dönük Ankara Garında (15. Mart. 2012).


Birinci perona da kuşak hattından çıkan
CAF HT 65 000 Hızlı Tren Seti geldi (15. Mart. 2012).


Ankara Garında solda bir E 52 500, sağda bir
Toshiba E 43 000 ve banliyö peronunda ihtiyatta bekleyen bir A4 14 000 banliyö dizisi (25. Şubat. 2008).


Ankara Garı batı makasları ve Polatlı seferinden dönen bir
A4 14 000 banliyö dizisi, 14 034 veya 35. Bu dizilerin diğerlerinden farkı Ankara-Sincan arası kullandığı 1950 mm başlık genişliğine sahip büyük pantografına ek olarak 1600 mm başlık genişliğine sahip Sincan-Polatlı arasında kullandığı küçük pantografının da olması (25. Şubat. 2008).


Ankara Garı batı makasları ve Polatlı seferinden dönen A4 14 000 banliyö dizisi 3. perona girmiş, E 52 500, ve Toshiba E 43 000 ile birlikte (25. Şubat. 2008).

Ana Sayfaya...