DH 6 500 Dizel Hidrolik Manevra Lokomotifi
Azami Hız (Manevra/Yol) 30/60 km/sa
Darası: 54 ton
Dingil Basıncı: 18 ton
Dizel Motoru: Maybach GTO 6 (Orijinal Motor), MTU 8 V 396 TC 13 (Yeni Motor)
Bu lokomotiflerin maketlerini arkadaşım Derya Ferendeci'nin sayfalarında görebilirsiniz.


DH 6 521'in kabinindeki orijinal plaket
İzin verilen azami hızlar
a)  Sıcak makine ile
manevrada: 30 km/sa
uzun yolda: 60 km/sa
b) Soğuk sevkte azami hızlar
Biyel kolları takılıyken: 75 km/sa
Biyel kolları olmaksızın: 35 km/sa
Plaketin çevirisinde uygun demiryolu terimlerini sağlayan arkadaşım Derya Ferendeci'ye teşekkürlerimle...


DH 6 500 lokomotiflerin orijinal boyası kırmızı-bordo üzerine ince sarı çizgilidir ve yıllarca bu renklerle hizmet vermişlerdir. Lokomotifin hemen solunda orijinal renklerinde bir A4 14 000 orta vagonu (Haydarpaşa Depo, 24. Ekim. 2003).


DH 6 500'lerle ilk tanışmam, buharlı manevra lokomotiflerinden sonra Ankara Yenimahalle kömür deposuna kömür trenlerini arkadan iterek getirdikleri zaman olmuştu. Yıl 1971 ya da 1972 olmalı (Haydarpaşa Depo, 24. Ekim. 2003).


Haydarpaşa Garındaki DH 6 500'lerin eskiyen orijinal Maybach motorları yerine MTU motor takılmış. Bu lokomotiflerin orijinallerden farklı olması için bu şekilde boyanmışlar (2. Ağustos. 2002).


Haydarpaşa Garında manevra işleri hala DH 6 500'lerce yürütülüyor (2. Ağustos. 2002).


DH 6500 manevra için perona geliyor, arkada, Haydarpaşa Depoda A4 14 000 banliyö dizileri görülüyor (Haydarpaşa Garı, 2. Ağustos. 2002).


Bu lokomotiflerin buharlılar gibi biyellerle birbirine bağlanmış üç dingili ve arada benim çocukken "yarım" ismini taktığım tekerleksiz bir karşı ağırlığı var. 33 100 ve DH 3 600 lokomotiflerin de dingil tertipleri bu şekildedir (Haydarpaşa garı, 2. Ağustos. 2002).


DH 6 500 lokomotifin hidrolik şanzımanı (Ankara Demiryol Fabrikası, 12. Kasım. 2004).


Motordan gelen ve hidrolik şanzımandan geçen gücü tekerleklere, biyeller aracılığıyla aktaran "yarım"ın yakından görünüşü. Merkezden kaçık mile, diğer tekerleklere güç aktaran biyel takılıyor
(Ankara Demiryol Fabrikası, 12. Kasım. 2004).


İki şanzımanın "yarım"larının yandan görünüşü
(Ankara Demiryol Fabrikası, 12. Kasım. 2004).


DH 6 500'lerin orijinal Maybach motoru (Ankara Demiryol Fabrikası, 31. Ekim. 2003).


DH 6 500'lerin bir bölümünde sonradan kullanılan Cummins motor (Ankara Demiryol Fabrikası, 31. Ekim. 2003).


Çocukluğumun banliyö lokomotifi E 40 000 (sağda beyaz çizgili mavi lokomotif) ve kömür trenini Yenimahalle kömür deposuna getiren manevra lokomotifinden iki tanesi Haydarpaşa Garında. Ucu görünen kırmızı-yeşil lokomotif ise E 52 500 (2. Ağustos. 2002).


DH 6519, Adapazarı-Haydarpaşa seferini tamamlamış Adapazarı Ekspresinin vagonlarını perondan çıkartıyor. Ardından ekspresin E 52 500 lokomotifi de peronu terkedecek (Haydarpaşa, 23. Ekim 2003).


DH 6519 ertesi gün kuşak hattında dönmüş olmalı, yine Adapazarı Ekspresinin vagonlarına manevra yaptırıyor (Haydarpaşa, 24. Ekim. 2003).


DH 6521 vagon yıkama tesisinin yanında dururken DH 6519 Adapazarı Ekspresinin vagonlarını arkadan iterek manevra yapıyor (Haydarpaşa, 24. Ekim. 2003).


DH 6 519 eskiden Mavi Tren vagonu olan bu vagonlara manevra yaptırıyor (Haydarpaşa, 24. Ekim. 2004).


DH 6529 yarı-otomatik kuplörlü bir yük vagonunu feribot iskelesine doğru itiyor (Haydarpaşa, 24. Ekim. 2003).


Bir DH 6500 M10 yolcu vagonlarına manevra yaptırıyor. Yandaki hatta ise TVS2000 yolcu vagonları var (Haydarpaşa, 24. Ekim. 2003).


Bir DH 6 500 TVS2000 vagonlardan teşkil edilmiş bir ten dizisini perondan çıkartıyor (Haydarpaşa, 8. Haziran. 2004).


Bir DH 6500 tek başına manevra için peronlara doğru gidiyor (Haydarpaşa, 24. Ekim. 2003).


DH 6500 üzerinde manevra personeli ile birlikte hareket halinde (Haydarpaşa, 24. Ekim. 2003).


Bir DH 6 500 Yük Vagon Bakım Onarım Atelyesinin önünde yük vagonlarına manevra yaptırıyor (Haydarpaşa, 8. Haziran. 2004).


Bir DH 6 500 eski Haydarpaşa İstasyon Binasının mihverinde bulunan "Klm 0" işaretine yakın duruyor. Sağ yanda Haydarpaşa Garını terkeden 14 000 elektrikli banliyö dizisi (8. Haziran. 2004).


Yaşlı DH 6 500'ler yavaş yavaş emekliliğe hazırlanırken DH 9 519  Haydarpaşa'daki manevra görevini devralmaya hazırlanıyor (Haydarpaşa, 25 Eylül. 2004).


DH 6 527 Haydarpaşa Garında (28. Ekim. 2006).


Tüm DH 6 500'ler emekli olmuş, son kalan 6 527 ise gerekli olmadıkça deposundan çıkmıyor. Haydarpaşa'da manevra hizmetlerini artık tamamıyla DH 7 000, DH 9 500 ve DE 11 000'ler yürütüyor (Haydarpaşa depo, 28. Nisan. 2008)

Ana Sayfaya...