A4 14 000 Elektrikli Banliyö Dizileri
Kabin


A414 037c Kabini, Kayaş İstasyonu, kabin batıya bakıyor.
A414 037 ve A414 038 1980'lerin ikinci yarısında Gazi Garı doğu tarafındaki hemzemin geçit üzerinde çarpışmıştı. Sağlam kalan vagonları A414 037 olarak birleştirdiler ama kabinde hala A414 038c yazıyordu!
Makinist direkt fren valfini tutuyor, direkt fren valfinin solundaki kısacık kol elektrikli fren kumandası. Valse 0 durumuna getirilmezse tren hareket halindeyken hava freni uygulandığında dinamik fren de otomatik olarak devreye giriyor. Yuvarlak simit valse, altındaki demir simit yerdeki pedalla birlikte "ölü adam güvenliği" (dead-man safety). Valsenin hemen sağında (fotoğrafta görünmüyor) yön seçici kol (reverser) var. Bu kol 0 durumundayken valse de kilitleniyor ve yön seçici kol yerinden çıkıyor. Diğer iki konumu "ileri" ve "geri". En sağdaki gösterge kilometre saati. İçinde mekanik bir hız kaydedici de var ve mühürlü. Yanındaki yuvarlak gösterge fren manometresi. Çok net görünmemekle birlikte üç dikdörtgen göstergeden birisi katener voltmetresi, diğer ikisi cer motorlarının ampermetreleri. 14 000'lerin a vagonu "arka" bojisinde her dingil için bir cer motoru var (2'Bo'-2'2'-2'2'). Onun yanındaki dörtgen gösterge makinistlerin "televizyon lambası" dedikleri lumitekst ışıklı uyarı sistemi. Valsenin solundaki bir dizi düğme çeşitli kumandalar (30. Aralık. 2001).


A414 034'ün lumitekst ışıklı uyarı sistemi (Sanayi İstasyonu, 24. Eylül. 2003).


Makinist Soner Gürkan (11. Ağustos 2004 günü Tavşancıl İstasyonundaki tren kazasında yaşamını yitirdi, nur içinde yatsın) ışıklı uyarı sisteminin nasıl çalıştığını göstermek için tüm ışıklarını bizim için yaktı (24. Eylül. 2003).


ATS (Automatic Train Stopping) Sistemi.
Sarı sinyal geçildiğinde uyarı veren ve hızın saatte 65 kilometreye indirilmesini isteyen, kırmızı sinyal ihlalinde ölü adam güvenliğini (dead man safety) devreye sokan (cer motorunu kapatıp imdat freni uygulayan) ATS ayrıca makaslı istasyon sapmalı girişlerindeki saatte 40 kilometre uyarılarını da kontrol ediyor. Kayaş'tan hareket etmek üzere olan Makinist Cavit(?) Bey idaresinde A4 14 037 (30. Aralık. 2001).

Ana Sayfaya...