Language Options
ARAŞTIRMA

24-08-2020

Home
ARAŞTIRMA
HAKKIMDA
İLETİŞİM
BAĞLANTILAR
Lisans Araştırma Projeleri

 

 

ARAŞTIRMA VE İLGİ ALANLARI

  •  Doğrusal Olmayan Titreşim Analizleri

  •  Sürtünme Modellemesi
     Sürtünme Sönümü, Kuru Sürütünme Sönümleyicisi

  •  Türbin Kanatçıklarının (Palelerinin) Titreşimi / Kanatçıklı Disk Sistemleri
     Kanatçıklı Disklerin Doğrusal ve Doğrusal Olmayan  Zorlanmış Tepki Tahmini (Düzenli / Düzensiz Sistemler)

  •  Kanatçıklı Disklerin Düzensizliklerinin Belirlenmesi, Saptanması

  •  Otomotiv Mühendisliği

  •  Dişli Dinamiği

  •  Titreşim Sönümü, Titreşim İzolasyonu

  •  Karbon Nanotüplerin Titreşimi

  •  Sürekli Sistemlerin Doğrusal Olmayan Titreşimleri
     Kolonların/Kirişlerin Yüksek Ölçekli Titreşimi

  •  Helikopter Pal Titreşimleri
     Helikopter Pal Titreşimlerinin Sönümü

  •  Mühendislik Sistemlerinin Dinamik Analizi ve Kontrolü

  •  Yapı-Akışkan Sistemlerinin Analizi

  •  Doğrusal Olmayan Sistemler İçin Sayısal Metotlar

 

YÜKSEK LİSANS ve DOKTORA YAPMAK İSTİYOR MUSUNUZ?

  • "Modeling Dynamic Cutting Process Micro-Machining" konusunda çalışacak yüksek lisans öğrencisi aranmaktadır. Tez çalışmalar Dr. Ender Cigeroglu (ODTÜ) and Dr. Bekir Bediz (Sabancı Üniv.). tarafından yürütülecektir. İlginenler, bu bağlantıdan daha fazla bilgi edinebilirler. (01/03/2019).

  • Ortak Araştırma Olanakları: Orta Doğu Teknik Üniversitesi ve Georgia Institute of Technology. Ortak araştırma konusu ile ilgileniyorsanız  Bağlantıyı takip ediniz.

  • Dr. Ender Cigeroglu (ODTÜ) ve Dr. Alper Erturk (Georgia Tech) tarafından ortak yürütülecek "Doğrusal Olmayan Piezoelektrik Enerji Hasatı" konusunda çalışmak isteyen lisansüstü öğrenci aranmaktadır.

  • OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ, JET MOTORLARININ (KANATÇIKLI DİSKLERİN) TİTREŞİMİ, DİŞLİ DİNAMİĞİ VE MİKRO VE NANO YAPILARIn Tİtreşİmİ Konuları Üzerine Yüksek Lisans ve Doktora Öğrencileri Aranmaktadır. Diğer Araştırma Alanları için Lütfen Aşağıda Verilen Bağlantıyı İnceleyeniz.

  • Araştırma Konuları Hakkında Detaylı Bilgi için Bağlantıyı Takip Ediniz. İletişim.

  • Şu Anda Varolan Örnek Bazı Yüksek Lisans ve Doktora Tez Başlıkları Aşağıda Listelenmiştir. Araştıma konuları bu başlıklarla sınırlı olmadığını hatırlatmak isterim.

  • Doğrusal Olmayan Yapılar Kullanarak Geniş Bant Enerji Hasatı

  • Nano-Boyutta Doğrusal ve Doğrusal Olmayan Enerji Hasatı

  • Ayarlanmış Kolon Tipi Akışkan Sönümleyiciler

  • Doğrusal Olmayan Elemanlar Kullanarak Yapıların Titreşimlerinin İzole Edilmesi

  • Karbon Nano Tüp Tabanlı Kütle Sensörlerinin Doğrusal Olmayan Titreşimleri

  • FDM Mikro/Nano Kirişlerin/Plakların Doğrusal Olmayan Titreşimleri

  •  

     


    GAZ TÜRBİNLİ MOTORARIN TÜRBİN KANATÇIKLARININ TİTREŞİMİ KONUSUNDA YAPILAN ARAŞTIRMALARIN HAKKINDA BİLGİLER

    The research activities in Vibrations Laboratory are mainly focused on linear and nonlinear vibrations of turbine blades (gas turbine engines and steam turbines). We are interested in developing tools for accurate modeling of friction contact and its effect on blade vibration, identification of mistuning and nonlinear vibrations of tuned and mistuned bladed disk systems.

    One of the major problems in the design of gas turbine engines is the High Cycle Fatigue (HCF) failure of turbine blades due to blade resonance in the operating range. It is reported that HCF failure of engine blades is responsible for more than 50 % of the major engine failures.

    Dry friction dampers are commonly used by engine manufactures in order to decrease vibration levels and increase fatigue lives. There are several types of friction dampers used by the gas turbine engine manufacturers, which can be categorized in the following groups: blade-to-ground dampers, blade-to-blade dampers, shrouds and underplatform dampers.

    Blade-to-ground damper, where damper is in contact with the coverplate or the disk, is stationary with respect to the blade, and energy is dissipated through the friction contact due to the relative motion between the blade and the so-called ground. On the other hand, in blade-to-blade damper, damper is pushed against the adjacent blades and energy is dissipated due to the relative motion between the adjacent blades.

    Shroud dampers can be considered a special type of blade-to-blade dampers which can also increase the overall stiffness of the blades. During engine operation, shrouds come into contact and energy is dissipated due to the relative motion at the contact interface.

    Underplatform dampers can as be considered as a special group of blade-to-blade dampers where the damper is placed under the blade platforms and comes into contact with the blade due to the centrifugal forces. Wedge damper is a commonly used underplatform damper type where the damper has two inclined surfaces in contact with the adjacent blades. It is also referred to as a cottage-roof damper. Due to centrifugal forces created by the rotation of the engine, the damper contacts with the adjacent blade platforms and energy is dissipated at the two friction surfaces due the relative motion between the blades and the damper. However, due to the nonlinear nature of dry friction, dynamic analysis of the system becomes complicated.

    Some other examples of underplatform friction dampers are cylindrical dampers and cylindrical wedge dampers. In the first one the wedge damper is replaced with a cylindrical damper; whereas, in the later one one side of the wedge damper has a circular form and the other side is an inclined surface. It should be noted that dry friction is a nonlinear phenomenon which complicates the dynamic analysis of the bladed disk system. In order to accurately predict the forced response of turbine blades, accurate modeling of friction contact and dynamics of the bladed disk system with friction dampers are necessary.

    Schematic for Blade-to-Ground (left) and Blade-to-Blade (right) Dampers: In these dampers the normal load is optimized in order to obtain the minimum response. Schematic for Shroud Damper: At each shroud pair, the number of contact areas and the angle of these contact areas (with respect to blades) are optimized in order to obtain maximum friction damping. Schematic for Wedge Damper: Damper weight (normal load) and the angle of the inclined surfaces and platforms are optimized in order to minimize vibratory motion of the blades. Angles at right and left inclined surfaces can be different as well.

    In addition to friction dampers, it is also important to identify mistuning in the bladed disk system. Bladed disk systems are cyclically symmetric structures (composed of cyclic repetition of a sector); however, due to manufacturing tolerances and inhomogeneous material distribution, wear, etc., this cyclic symmetry is lost, which is called as mistuning. Unlike tuned systems, energy localization occurs in mistuned systems that results in increased vibration amplitudes in some of the blades which causes shorter HCF lives. In order to accurately predict, and improve HCF lives of turbine blades, it is necessary to identify mistuning in the manufactured bladed disks.

    The last version of the computer code BDamper (v10) has been developed during my PhD study at the Ohio State University, which is a collection of computer codes developed at CMML for Forced Response Prediction of Bladed Disks. The research activity at OSU was supported by a GUIde Consortium including General Electric, Pratt & Whitney, Mitsubishi, Siemens, Air Force Research Laboratories (AFRL) and funded by AFRL. The developed computer code BDamper v10 (last version) is delivered to these companies and labs which is also purchased by Rolls-Royce later.

    The research activities in Vibrations Laboratory are mainly focused on linear and nonlinear vibrations of turbine blades. We are interested in developing tools for accurate modeling of friction contact and its effect on blade vibration, identification of mistuning and nonlinear vibrations of mistuned bladed disk systems. For this purpose, we conduct research with highly motivated students some of which are sent to Rolls-Royce in UK for 6 months in order to identify and be familiar with current problems of the industry.


     

    ARAŞTIRMA PROJELERİ

    1. Zırhlı Askeri Araçlarda Kullanılan İkiz Kardan Millerinin Süspansiyon Sistemine Etkisi, SAYP-FNSS, Principal Investigator, 13/10/2015-13/10/2017.

    2. Türk Traktör, Danışman, 10/01/2015-10/01/2016.

    3. Düzensiz Kanatçıklı Disk Sistemlerin Dinamik Analizi İçin İndirgenmiş Sonlu Elemanlar Modeli Geliştirilmesi, DKTM (TAI-TEI), Yürütücü, 22/12/2014-22/06/2017 (Prof. Dr. H. Nevzat Özgüven ile birlikte).

    4. Hassaiyet Tabanlı Model Güncelleme Yazılımı Geliştirilmesi, SAYP-ROKETSAN,  Eş-Yürütücü, 15/12/2014-15/06/2016 (Eş-Yürütücü Assist. Prof. Dr. Gökhan O. Özgen ile birlikte)

    5. Ön Gerilmeli Cıvatalarda Tork Kayıplarının Belirlenmesi için Metodoloji Geliştirilmesi ve Tork Kayıpsız Bağlantı Elemanı Geliştirilmesi, TOFAŞ, Yürütücü, 10/06/2013-31/12/2014.

    6. Düz Dişlilerdeki İletim Hatasının Profil Modifikasyonu ile Azaltılması, SAYP-TAİ,  Eş-Yürütücü, 15/09/2012-15/09/2016. (Eş-Yürütücü Prof. Dr. H. Nevzat Özgüven ile birlikte)

    7. Rotor Dinamiği ve Squeeze Damping Uygulaması, TEİ, Danışman, 07/2012-04/2013 (Prof. Dr. H. Nevzat Özgüven ile birlikte).

    8. Aktif Titreşim Kontrol Sistemi Tasarımı, Araştırmacı, ROKETSAN, 12/2011-05/2012, (Y. Doç. Dr. Gökhan O. Özgen ve Y. Doç. Dr. Yiğit Yazıcıoğlu ile birlikte)

    9. Blade Diagnostics, Danışman, 09/2011-12/2011.

    10. Araç Sürüş Konforunun Artırılması İçin Pasif Titreşim Sönümleyicilerinin Geliştirilmesi Ve Test Edilmesi, TÜBİTAK 1001, Yürütücü, 04/2011-10/2013. (Dr. S. Çağlar Başlamışlı ve Y. Doç. Dr. Gökhan O. Özgen ile birlikte)

    11. Çoklu İnsansız Hava Aracının (İHA) Koordineli Güdümü ve Yol Planlama, TÜBİTAK 1001, Araştırmacı, 04/2011-04/2014.

    12. Turbotek Yüksek Performanslı Rüzgar Türbini Ticari Ürününün Geliştirilmesi, TURBOTEK, Danışman, 10/2010-05/2012.

    13. Elektrik İletim Hatları İçin Aralayıcı (Spacer Damper) Tasarımı, ODAGEM, Danışman (Y. Doç. Dr. Gökhan O. Özgen ile birlikte), 04/2010-08/2010.

    14. Motor Takozu Tasarımı, TOFAŞ Türk Otomobil Fabrikası A.Ş., Yürütücü, 2009-2010.

    15. Sürtünme Modelleri Geliştirilmesi, METU BAP, Yürütücü,  2009-2012.

    16. Kara Hedef Angajmanı için Milimetrik Dalga Radar Teknikleri Geliştirilmesi Projesi – MİLDAR, METEKSAN Defence A.Ş., TÜBİTAK 1007 Projesi, Araştırmacı (Y. Doç. Dr. Gökhan O. Özgen ile birlikte), 2008-2010.

    17. Jeneratör Mili Kritik Hız ve Dengesizlik Analizi, Diler Elektrik A.Ş., Danışman (Y. Doç. Dr. Gökhan O. Özgen ile birlikte), 04/2009-05/2009.

     

    ARAŞTIRMA EKİBİ

     

     

    YÜKSEK LİSANS VE DOKTORA ÖĞRENCİLERİ

    1.  Sinem DEMİRKAYA, TAİ, (Ph.D.)

      •  Nonlinear Modeling of Bolted Joints for Satalite Structures, 2009 Sonbaharında başladı.

    2.  Ali Çağrı BATIHAN, Araştırma Görevlisi (Doktora)

      •  Yapılardaki Çatlakların Doğrusal Olmayan Modellemesi ve Saptanması, 2011 Sonbaharında başladı.

    3.  Behrang Hosseiniaghadam, (Doktora)

      •  Doğrusalsızlıkların Belirlenmesi, 2016 Sonbaharında başladı.

    4.  Sefa KIZILAY, ROKETSAN (Doktora)

      •  Doğrusal Olmayan Sistemlerin titreşim Analizi, 2019 Sonbaharında başladı.

    5.  Hossein Soleimani, AB Projesinde Araştırmacı (Doktora, Eş-Danışmanı Prof. Dr. H. Nevzat Özgüven)

      •  Civtalı Bağlantıların Doğrusal Olmayan Modellemesi ve Özelliklerinin Belirlenmesi, 2019 Sonbaharında başladı.

    6.  Bekir Mert Özceylan, ASELSAN (MS, Supervised with Assoc. Prof. Dr. Alper Ertürk, Gerogia Tech)

      •  Doğrusal Olmayan Meta-yapılar Kullanarak Enerji Hasatı, 2018 Sonbaharında başladı.

    7.  Caner Türker, ASELSAN (MS, Eş-Danışmanı Y. Doç. Dr. Gökhan O. Özgen)

      •  Bir Titreşim Test Fikstürünün Tasrım ve Üretimi, 2017 Sonbaharında başladı.

    8.  Cem Baykal, Research Assistant (Ph.D., co-supervised with Assoc. Prof. Dr. Yiğit Yazıcıoğlu)

      •  ..., 2019 Sonbaharında başladı.

    9.  Hümeyra Beyan, ROKETSAN (MS)

      •  Doğrusal Olmayan Titreşimler..., 2019 Sonbaharında başladı.

    10.  Aykut Çardak, ROKETSAN (MS)

      •  Doğrusal Olmayan Titreşimler..., 2019 Sonbaharında başladı.

    11.  Beste Öztekin, ROKETSAN (MS, Eş-Danışmanı Prof. Dr. H. Nevzat Özgüven)

      •  Doğrusal Olmayan Sistemlerin Rastgele Titreşimleri, 2019 Sonbaharında başladı.

    12.  Furkan Sevencan, TR Motor (MS, Eş-Danışmanı Y. Doç. Dr. Özgür Uğraş Baran)

      •  Squeeze Film Damping içeren Rotordinamik Sistemlerinin Modellenmesi, 2019 Sonbaharında başladı.

    13.  Demir Dedeköy, METEKSAN (MS, Eş-Danışmanı Y. Doç. Dr. Bekir Bediz, Sabancı University)

      •  Komposit Kirişlerin Doğrusal Olmayan Modeli, 2019 Sonbaharında başladı.

    14.  Ata Tankut Ardıç, Research Assistant (MS, Danışmanı Y. Doç. Dr. Özgür Uğraş Baran)

      •  Akış-Yapı Etkileşimi ve Yapıların Çırpıntı Analizi, 2019 Sonbaharında başladı.

    15.  Ehsan Naghizadeh, (MS)

      •  Düzensiz Kanatçıklı Disk Sistemleri için İndirgenmiş Modeller, Started in Fall 2019.

    16.  Yiğitcan Ekici, (MS)

      •  Titreşim Azaltımı..., 2019 Sonbaharında başladı.

     

    MEZUN OLANLAR

    1.  Eren ÖNEY, ASELSAN (MS)

      •  Kanatçıklı Diskler İçin Doğrusal Olmayan Titreşim Deney Test Düzeneklerinin Geliştirilmesi, Aralık 2019.

    2.  Özgen IŞIK, FNSS (MS)

      •  Zırhlı Askeri Araçlarda Kullanılan İkiz Kardan Millerinin Süspansiyon Sistemine Etkisi, Eylül 2019.

    3.  Cem Baykal, Research Assistant (MS, co-supervised with Assoc. Prof. Dr. Yiğit Yazıcıoğlu)

      •  Yatay Tamburlu Çamaşır Makinelerinin Lineer Olmayan Modellenmesi ve Titreşim Analizi, Eylül 2019.

    4.  M. Emin DOĞAN, ASELSAN (MS)

      •  Doğrusal Olmayan Ayarlı Titreşim Sönümleyici Kullanılarak Yapı Üzerindeki Titreşimlerin Azaltılması, Eylül 2019.

    5.  Gökhan KARAPISTIK, ROKETSAN (MS)

      •  Nonlinear Reduced Order Modeling of Bolted Joints, Eylül 2019.

    6.  Doğancan Bahan, ROKETSAN (MS)

      •  Bilyalı Rulmanlar İle Desteklenen Rotorların Lineer Olmayan Titreşim Analizi, Eylül 2019.

    7.  Sefa KIZILAY, (MS)

      •  Doğrusal Olmayan Yapıların Periyodik Kuvvet Cevap Analizi Hesaplama Sürelerini Azaltmak İçin Yeni Bir Jacobian Matris Hesaplama Yöntemi, Ağustos 2019.

    8.  Muhammed Emre BİLEN, TAI (MS, co-supervised with Prof. Dr. H. Nevzat Özgüven)

      •   Hibrit Global Optimizasyon Algoritmasının Geliştirilmesi Ve Helikopter Rotor Yapısal Optimizasyonuna Uygulanması, Mayıs 2019.

    9.  Ata DÖNMEZ, ROKETSAN (MS, supervised with Asst. Prof. Dr. Gökhan O. Özgen)

      •  Ataletsel Ölçüm Birimlerinin Doğrusal Olmayan Yöntemler Kullanılarak Titreşim İzolasyonu, Temmuz 2018.

    10.  Birkan ÖNAL, TAI (MS, Supervised with Assoc. Prof. Dr. Zihni Burçay Sarıbay, TAI)

      •   Siprial Konik Sişlilerin Doğrusal Olmayan Dinamiği, Haziran 2018.

    11.  Veysel Yalın ÖZTÜRK, TAI, (Doktora, Danışmanı Prof. Dr. H. Nevzat Özgüven)

      •  Gezegen Dişli Dinamiği Üzerine Parametrik Bir Çalışma, Haziran 2018.

    12.  Onur SERT, ASELSAN (Yüksek Lisans)

      •  Yeni Bir Adaptif Harmonik Dengeleme Yöntemi Geliştirilmesi, Şubat 2018.

    13.  Çağrı TEPE, ASELSAN (Yüksek Lisans)

      •  Doğrusal Olmayan Yapıların Birleştirilmesi, Şubat 2018.

    14.  Şiar Deniz Yavuz, TAI (Doktora Eş-danışmanı Dr. Zihni Burçay Sarıbay, TAI)

      •  Silindirik Dişliler, Düz ve Spiral Konik Dişlilerden Oluşan Bir Dişli Kutusunun Doğrusal Olmayan Dinamik Analizi, Şubat 2018

    15.  Doğuş ÜNLÜ, ROKETSAN (Yüksek Lisans, supervised with Asst. Prof. Dr. Gökhan O. Özgen)

      •  Havacılık Yapılarına Ait Sonlu Eleman Modellerinin Güncelleştirilmesi, Aralık 2017.

    16.  Erhan FERHATOĞLU, TAI (Yüksek Lisans, Danışmanı Prof. Dr. H. Nevzat Özgüven)

      •  Yapıların Doğrusal Olmayan Titreşim Analizi İçin Hibrit Mod Şekillerini Kullanan Yeni Bir Mod Süperpozisyon Yöntemi, Aralık 2017.

    17.  Cihan YILDIRIM, Araştırma Görevlisi (Yüksek Lisans)

      •  Düzensiz Kanatçıklı Disk Sistemlerinin Craig-Bampton Yöntemi Kullanılarak İndirgenmiş Modelinin Oluşturulması, Eylül 2017.

    18.  Onur ÖZAYDIN, TAI (Yüksek Lisans)

      •   Helikopter Kuyruk Mili Sistemlerinin Titreşimlerinin Kuru Sürtünmeli Sönümleyicilerle Azaltılması, Eylül  2017.

    19.  Reza AGHAZADEH, THK Üniversitesi (Doktora, Danışmanı Doç. Dr. Serkan D)

      •  Mikro-Plaklar İçin Yeni Modelleme Ve Analiz Teknikleri, Ağustos 2017.

    20.  Ata ALIPOUR GHASSABI, Araştırma Görevlisi (MS, Danışmanı Prof. Dr. Serkan Dağ)

      •  Lokal Olmayan Parametrenin Uzaysal Değişimini Göz Önünde Bulundurarak Fonksiyonel Derecelendirilmiş Dikdörtgen Nano-Plaklarin Serbest Titreşim Analizleri, Ocak 2017.

    21.  Yunus Emre ÖZÇELİK, GE (Yüksek Lisans, Eş-danışmanı Prof. Dr. Mehmet Çalışkan)

      •  Mekanik Şok Altındaki Antenlerin Dinamik Karakteristiğinin Çoklu Serbestlik Derecesine Sahip Sistemlerle Modellenmesi ve Deney ile Doğrulanması, December 2015.

    22.  Tayfun ÇELİK, TÜBİTAK SAGE (Yüksek Lisans, Eş-danışmanı Doç. Dr. Yiğit Yazıcıoğlu)

      •  Havadan Havaya Füze Sistemleri için Hibrit Fin Tahrik Sisteminin Dinamik Modellenmesi ve Kontrolü, Aralık 2014.

    23.  Hamed SAMANDARI, Araştırma Görevlisi (Doktora)

      •  Tek ve Çift Duvarlı Kavisli Karbon Nanotüplerin Doğrusal Olmayan Titreşimleri, Temmuz 2014.

    24.  Ufuk YİĞİT, METEKSAN (Yüksek Lisans, Eş-danışmanı Prof. Dr. Erhan Budak)

      •  Tırmalama Titerşimlerinin Doğrusal Omayan Titreşim Emicilerle Önlenmesi, Şubat 2014.

    25.  Tuğrul KOZAK, TÜBİTAK SAGE (Doktora, Danışmanı Y. Doç. Dr. Yiğit Yazıcıoğlu)

      •  Harici Yüklerin Uçaktan Bırakılmasında Uçak Aeroelastik Etkilerinin Modellenmesi, Ocak 2014.

    26.  Canan UZ (Yüksek Lisans, Danışmanı Y. Doç. Dr. Gökhan O. Özgen)

      •  Titreşim İzolatörlerinin Karakterize Edilmesi İçin Test Düzeneği Tasarımı, Eylül 2013.

    27.  Ozan Yavuz BAYTEMİR, METEKSAN (Yüksek Lisans, Eş-danışmanı Y. Doç. Dr. Gökhan O. Özgen)

      •  6 Serbestlik Dereceli Bir Mekanik Sistem için Detaylı Pasif Titreşim İzolasyon Analizi ve Optimizasyonu Çalışması, Eylül 2013.

    28.  Reza AGHAZADEH, (Yüksek Lisans, Danışmanı Doç. Dr. Serkan D)

      •  Değişken Boyut Ölçeği Parametresine Sahip Fonksiyonel Derecelendirilmiş Küçük Ölçekli Kirişlerin Farklı Kiriş Teorileri ile Statik ve Serbest Titreşim Analizleri, Eylül 2013.

    29.  Ozan GERGER, ASELSAN  (Yüksek Lisans, Eş-danışmanı Dr. S. Çağlar Başlamışlı, Hacettepe Uinversitesi)

      •  İnertörlü Süspansiyon Sisteminin Tasarımı, Kontrolü ve optimizasyonu, Eylül 2013.

    30.  Anıl KOYUNCU, ASELSAN   (Yüksek Lisans, Danışmanı Prof. Dr. H. Nevzat Özgüven)

      •  Yapısal Dinamiklerdeki Doğrusal Olmayan Özelliklerin Yapay Sinir Ağları ve Optimizasyon ile Belirlenmesi, Eylül 2013.

    31.  Burcu ŞAYİN, TAI, (Yüksek Lisans)

      •  Kanatçıklı Disklerin (gaz türbinli motorlar vs.) Titreşim Analizi İçin Yeni Bir Yapısal Değişiklik Metodu, Şubat 2013.

    32.  Hasan YILMAZ, ASELSAN, (Yüksek Lisans)

      •  İş Mili-Tutucu-Takım Sistemlerinin Spin Eden ve Spin Etmeyen Timoshenko Kiriş Teorisi ile Analitik Modellenmesi ve Kararlılık Analizi, Ocak 2013.

    33.  Hakan ZALOĞLU, ASELSAN, (Yüksek Lisans, Danışmanı Y. Doç. Dr. Gökhan O. Özgen)

      •  Otomatik Silahlarda Kullanılan İcra Yayının Analizi, Ocak 2013.

    34.  H. Çağlar KARATAŞ, ROKETSAN, (Yüksek Lisans, Danışmanı Prof. Dr. H. Nevzat Özgüven)

      •  Possibilistic Interpretation Of Mistuning In Bladed Disks By Fuzzy Algebra, Eylül  2012.

    35.  Zühtü EREN, FNSS, (Yüksek Lisans)

      •  Binaların Deprem Kaynaklı Titreşimlerini Sönümlemekte Kullanılan Kuru Sürtünmeli Sönümleyicilerin Frekans Düzleminde Optimizastonu, Şubat 2012.

    36.  Yusuf ELDOĞAN, ASELSAN, (Yüksek Lisans)

      •  Hava Platformlarına Yerleştirilen Yapıların Titreşim Kaynaklı Yorulması, Şubat 2012.

    37.  Dilara ÇINAREL, (Yüksek Lisans)

      •  Ataletsel Ölçüm Sisteminin Titreşim Yalıtımı (İzolasyonu), Ocak 2012.

    38.  Ahmet OKYAY, (Yüksek Lisans, Eş-danışmanı Öğr. Gör. Dr. S. Çağlar Başlamışlı)

      •  ABS için Kayma Modlu Kontrol Algoritması Geliştirilmesi, Ağustos 2011.

    39.  İsmet BARAN (Yüksek Lisans, Danışmanı Y. Doç. Dr. Gökhan O. Özgen)

      •  Bir Radar Anten Yapısının Titreşim Karakteristiğinin Optimizasyonu, Şubat 2011.

    40.  Caner BORAL (Yüksek Lisans, Eş-danışmanı Dr. İbrahim Korkmaz)

      •  Kuru Sürtünme Sönümlü Bir Motor Takozu Tasarımı, Temmuz 2010.

    41.  Göksu AYDAN (Yüksek Lisans, Eş-danışmanı Öğr. Gör. Dr. S. Çağlar Başlamışlı)

      •  Sürüş Konforunun Ayarlanabilir Kütleli Sönüleyiciler ve Manivela Tipli Titreşim İzolatörleri İle Arttırılması, Temmuz 2010.

    42.  Mehmet Ersin YÜMER (Yüksek Lisans, Danışmanı Prof. Dr. H. Nevzat Özgüven)

      •  Kanatçıklı Disklerin (Jet Motoru Türbinlerinin) Düzensizliklerinin Belirlenmesi ve Doğrusal Olmayan Titreşimleri Üzerine, Şubat 2010.

     

    MİSAFİR ARAŞTIRMACILAR

    1. Behrang. H. Aghdam, (Doktora Sonrası Araştımracı)

      •  Kirişlerdeki Çatlakların Titreşim Temelli "Functional Series Time dependent ARMA"  Metodu Kullanılarak Tahmin Edilmesi, Şubat 2017 - Şubat 2018.

    2. Behrang. H. Aghdam, (Doktora Sonrası Araştımracı)

      •  Titreşim Temelli Kesici Takım Aşınmasının "Functional Series TARMA" Metodu Kullanılarak Tahmin Edilmesi, May 2015 - May 2016.

    3. Mohammad Rahmanian, Sharif University of Technology, Iran (Ph.D.)

      •  Akış İçeren Konik Kabuk Yapıların Doğrusal Olmayan Titreşimleri, Eylül 2014 - Eylül 2015.

    4. Behrang. H. Aghdam, K. N. Toosi University of Technology, Iran (Ph.D.)

      •  Titreşim Sinyalleri Kullanarak Üretim Sırasındaki Kesici Takım Aşınmasının Çevrimiçi Tahmin Edilmesi, Ocak 2014 - Nisan 2015.

     

     

         

    Home | ARAŞTIRMA | HAKKIMDA | İLETİŞİM | BAĞLANTILAR | Lisans Araştırma Projeleri

    Bu sayfa en son 24-08-2020tarihinde güncellendi.

    web page hit counter